Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Merle

Merle

30-10-2008 om 10:51

Financieel probleemgedrag zichtbaar bij kinderen

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
lotm®

lotm®

01-11-2008 om 23:26

Manda, waarom spelen op de persoon?

Manda,

jij lijkt deze discussie persoonlijk op te vatten. Ik 'dram door', 'geef onnozele voorbeelden' en maak het gebruiken van een pinpas tot 'een prestigekwestie'. Dit zit echter allemaal in jouw hoofd. Het is zeker niet zo bedoeld van mijn kant.

Ik geef juist aan dat, gezien wat ik in de omgeving van mijn kinderen zie (die naar een doodgewone openbare basisschool gaan) het echt niet bijzonder is wat ze kunnen. Dat mijn partner en ik aan de mogelijkheden van onze kinderen de conclusie verbinden dat ze op relatief jonge leeftijd mogen experimenteren met een pinpas, is op z'n hoogst ongebruikelijk te noemen. Het lijkt me echter niet voldoende om jouw persoonlijke uithaal te rechtvaardigen.

Met vriendelijke groet,

Lydia

Kaaskopje

Kaaskopje

02-11-2008 om 02:23

Getalbesef

Tja, dat jij geen vijfjarige kent die over een aardig getalbesef beschikt is jouw probleem. ===
Misschien kan een vijfjarige een aardig eind weg tellen, maar dat wil niet zeggen dat dat kind overziet wat ze met 5 euro kan kopen.

Bastet

Bastet

02-11-2008 om 09:15

Digitaal

Mijn kinderen krijgen dus misschien relatief laat een eigen rekening + pas,maar dat wil niet zeggen dat ze ik ze er niet alles over vertel!Ze weten al heel jong dat het geld uit de muur ook een keer op is,en hoe dat dan werkt.Je hebt niet al gelijk een pas ed nodig om er iets van te begrijpen,is mijn ervaring.
Groetjes,Bastet

Nee hoor lydia

jij bent degene die de discussie naar zichzelf toetrekt met persoonlijke sneren zoals ik hierboven al gequote heb. Het is niet nodig om jezelf op een defensieve manier hier neer te zetten, dan sta je zo in de weg, het is een interessante topic waarin jij pingebruik met 5 jaar aandraagt. Prima maar ga niet drammen als de rest daar niets in ziet.

lotm®

lotm®

02-11-2008 om 11:35

Vertellen kan ook

Bastet,

ja, erover vertellen kan ook. Een mens hoeft niet alles te ervaren om erover te weten en het te snappen.

Met vriendelijke groet,

Lydia

lotm®

lotm®

02-11-2008 om 18:08

De waarde van vijf euro

Kaaskopje,

Deels waar. Mijn kinderen weten dat je voor vijf euro een donald duck, een pak melk of een railrunnerkaartje kunt kopen en nog geld overhoudt ook. Ze weten dat er meer dan vijf euro nodig is voor een huis, fiets of nintendo, maar niet hoeveel meer. Inschatten wat iets kost is een leerproces.

Maar goed, weten volwassenen altijd wat ze voor een bepaald bedrag kunnen kopen? Ik zeker niet. Wanneer ik een grote uitgave doe moet ik mij echt orienteren op het product en de prijzen daarvan.

Daarna komt de vraag of ik mij het product kan veroorloven.

Kinderen leren zich dat ook af te vragen. Of ze nou contant of digitaal betalen. Tenzij ze met hun pinpas gelijk een ongelimiteerd krediet hebben meegekregen en zich geen zorgen hoeven te maken over rentebetalingen en aflossingen(-: Zonder die privileges is op echt op.

Met vriendelijke groet,

Lydia

lotm®

lotm®

02-11-2008 om 18:13

Metacommunicatie

Manda,

Tenzij je inhoudelijk nog wenst te reageren, is onze communicatie afgelopen. Ik probeer op dit forum metacommunicatie zo veel mogelijk te mijden.

Met vriendelijke groet,

Lydia

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.