dc
25-11-2010 om 08:10
Familiedrama's
Weer een familiedrama gisteren in Tienhoven. Een kindje van 4 en 2 gedood. Dezelfde leeftijd als mijn koters, en ik barste dus in huilen uit toen ik dat las.
Ik was vanmorgen woedend op mijn oudste, omdat hij me weer midden in de nacht wakker maakte (5.30u) en dan zo'n scene schopt als ik zeg dat hij weer terug naar bed moet, dat hij alle anderen in huis ook wakker maakt... En dan lees je daarna zoiets... Aan de ene kant kan ik me zo goed voorstellen dat je door stress, slaapgebrek, en strubbelingen met je kinderen heel erg uit je slof kunt schieten, maar zo erg dat je ze wat aandoet?
Ik vind het zo erg voor de vader vooral. Je zult maar thuiskomen en je kinderen dood aantreffen. Ik wens alle betrokken partijen heel veel sterkte toe!
Manda Rijn
25-11-2010 om 10:44
Slof schieten?
welnee joh zo moet je het niet zien. Ik denk ook niet dat zo'n persoon op dat moment denkt zijn/haar kinderen iets aan te willen doen. Het komt volgens mij meer voort uit het idee die kinderen niet achter te willen laten in de hel zoals die persoon dat ervaart.
Dat doe je als je geen uitweg meer ziet en de achterblijver de kinderen niet gunt of niet toevertrouwd.
Fiorucci
25-11-2010 om 18:46
Ziek
Deze moeder blijkt ziek te zijn, is opgenomen geweest en was ook onder invloed van medicatie toen ze opgepakt werd. Ik geloof niet dat het een geval was van uit je slof schieten en te ver gaan...
dirksmama
26-11-2010 om 04:27
Vreemd dorp
Heb ooit mensen uit dat dorp gekend. Beetje apart volk daar, veel mensen met psychische aandoeningen, veel familie van elkaar.
Intriest dat die arme kinderen slachtoffer zijn geworden.
sus-anne
26-11-2010 om 07:59
Dirksmama
nu er 1 (zieke) moeder haar kinderen iets aandoet ,is meteen het hele dorp niet in orde?*beetje apart volk daar*????
je gaat wel erg ver hoor.
dit kan (helaas)overal gebeuren,daarvoor hoef je echt niet in Tienhoven te wonen.
Poezie
26-11-2010 om 10:37
Jawel pelle
quote: "beetje apart volk daar, veel mensen met psychische aandoeningen, veel familie van elkaar."
Bovenstaande suggereert het één en ander.
Gr. Poezie.
sus-anne
26-11-2010 om 12:39
Pelle
ik lees:
Heb ooit mensen uit dat dorp gekend. Beetje apart volk daar, veel mensen met psychische aandoeningen, veel familie van elkaar.
daaruit maak ik op dat heel Tienhoven niet deugd.
En hoe Dirksmama vorige week over Tienhoven dacht,daar weet ik niets van( heb ik iets gemist?),over inteelt heb ik ook niets gehoord.
CCBloom
26-11-2010 om 13:03
En nu de topic aub!
Het lijkt me sowieso afschuwelijk een kind te verliezen. Of je kind nu ziek is, een ongeluk krijgt of om het leven wordt gebracht.
Ik ben dan ook heel blij dat ik alles nog heb. Mijn man en mijn kinderen. En ja, natuurlijk word ik ook wel eens boos. Gezeur om de DS of deze week elke morgen een kleine vent aan mijn bed. Dat mag. Dat moet. want ik moet ook mijn grenzen stellen aan ze. Dat wil niet zeggen dat ik op dat moment minder van hem hou.
Wanneer ik 's avonds voor ik naar bed ga, mijn kinderen nog even toestop, voel ik altijd weer van: Wouw! bof ik even met deze kinderen. Het lijkt me afschuwelijk wanneer je dat gevoel (even) niet (meer) hebt. Ik kan het me ook niet voorstellen. Al vind ik het opvoeden zo af en toe ook best zwaar. Maar als dat vuurtje niet meer in je brandt voor je kinderen, voor je thuissituatie en je voelt je echt alleen op de wereld... mensen wat een hel moet je dan voelen.
Ik wil het met bovenstaande niet goedpraten, maar het idee je zo te voelen, geeft me kippevel. Ik mag hopen dat gevoel nooit tegen te komen!
mirreke
26-11-2010 om 15:15
Dirksmam, import
In het bericht stond nog expliciet vermeld dat dit gezin (relatief) nieuw in het dorp was, import dus.
Evenzogoed vond ik het toch een eigenaardige posting van je: ergens geschiedt een drama, maar ach, het zijn toch vreemde mensen daar... Is het dan niet erg of zo? (oprechte vraag, ik snap de logica namelijk niet)
mirreke
26-11-2010 om 15:17
Ccbloom
Ik zou het eerder anders interpreteren, namelijk dat je je kinderen mee wilt nemen, om ze te behoeden tegen de ellende van dit ondermaanse.
Maar eigenlijk is speculeren natuurlijk niet meer dan dat, speculaas. Ik heb gewoon diep, diep medelijden met deze mensen. Ooit waren ze een gelukkig gezin...
Geerke
28-11-2010 om 12:24
Ik vind het gewoon heel erg
voor alle betrokkenen. Voor de vader, die gewoon thuiskomt van zijn werk, en dan zijn kinderen zo aantreft, wat vreselijk!!!!!!!!! Voor de moeder, die waarschijnlijk niet meer kon nadenken wat ze aan het doen was, en die er óók mee verder moet. Hoop op een goede behandeling voor haar en een goede steun voor die vader. Arme mensen, wat erg wat erg. Zodra ik erover nadenk kan ik er wel weer om janken.
dirksmama
29-11-2010 om 07:33
Geen inteelt
Ik heb het niet over inteelt.
Ik heb in het verleden heel nare aanvaringen gehad met mensen uit dat dorp. Afstammelingen van turfstekers, ik zeg het niet snel, maar echt heel asociaal volk. En al generaties opnames in gestichten.
Toen ik dit bericht las liepen de rillingen weer over mijn lijf toen ik aan dat dorp dacht.
Verder gewoon vreselijk dat zoiets gebeurt, het zet een stempel op de betrokkenen voor de rest van hun leven.
sus-anne
29-11-2010 om 09:47
Dirksmama?
hiermee insinueer je dat dit soort dingen voornamelijk bij* asociale* mensen voorkomt,dat is een vooroordeel wat bovendien niet klopt.
Zwelgje
29-11-2010 om 21:13
Jeeemig de pemig
Wat een gemieren**k over 1 zin zeg! Dirksmama zegt gewoon veel problemen gehad te hebben met de mensen uit dat dorp, logisch dat ze dan een bepaald beeld heeft van de mensen daar. Natuurlijk weet ze wel dat er heus wel 'gewone' gezinen wonen. Ik zou precies hetzelfde zeggen van een duistere buurt in R'dam, bijvoorbeeld. Het is gewoon een indruk, net zoals ik hier in een gat een bepaalde indruk heb van de mensen. Zo'n indruk is dan in mijn ogen niet geheel subjectief omdat je er te maken heb gehad met meerdere inwoners.
dirksmama
30-11-2010 om 01:58
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
Ik zeg dat de mensen met wie IK (IK dus IK IK IK) te maken had ONGELOOFLIJK BEDREIGEND EN ONGELOOFLIJK ASOCIAAL waren.
Ik insinueer NIETS MAAR DAN OOK NIETS WERKELIJK HELEMAAL NIETS over andere mensen en ik moet er letterlijk van kotsen als mensen denken dat ik dat wel doe.
Verder hou ik er over op, heb dankzij opgerakelde herinneringen er alweer een paar bijzonder rottige slapeloze nachten van gehad.
HOU OP MET DINGEN LEZEN DIE ER NIET STAAN.
Fiorucci
30-11-2010 om 07:00
Tja
Als het puur persoonlijk was en alleen jou betrof, heeft het ook geen zin te melden hier,lijkt mij. Noch het feit dat er kennelijk velen rijp waren voor opname.
sus-anne
30-11-2010 om 11:36
Tja
wat voegt het dan toe om het hier neer te zetten?het ging om een familiedrama,niet om jouw persoonlijke ervaringen met Tienhoven.
Tirza G.
30-11-2010 om 15:12
Nou
Vorig jaar heeft hier in mijn woonplaats zich een familiedrama afgespeeld en ik had toen best behoefte aan het delen van mijn persoonlijke ervaringen.
Tirza
Aïda
30-11-2010 om 20:05
Uhhhh ja...
Er lopen nou eenmaal meer gekken rond dan dat er vast zitten.
Je moet er toch niet aan denken. Het is gewoon verschrikkelijk.
En ot dit forum is toch openbaar?? en iedereen mag daar binnen de regels toch op kwijt wat hij/zij wilt??
Laat iedereen dan ook in zijn/haar waarde.
Wat een ophef, ik weet gelijk weer waarom ik tegenwoordig alleen nog in "mijn" eigen draaidje lees en schrijf.
Maar goed het ging om het drama.. Zoals ik al schreef verschrikkelijk!
Puinhoop
06-12-2010 om 09:52
Heel andere geluiden
Ik heb eens wat nieuwslinks en uitzendingen opgezocht,want ik had van niets gehoord, en ikm krijg een heel andere indruk uit die berichten van Tienhpven. Zo zou het volgens de burgemeester een hechte gemeenschap zijn, kwamen ze bijelkaar in een buurthuis om te praten, de kroeg en de kerk staan open voor gesprekken en als ik zo de foto's van het huis zag, leek het me ook zeker geen achterbuurt ofzo.
Maar Dirksmama wil ik niet afvallen hoor, ik neem aan dat zij persoonlijke ervaringen heeft, zoals ze zegt.
Wat erg, zeg. Kinderen die doodgaan is altijd verschrikkelijk, maar dit soort dingen is vreselijk. Ik wil er niet aan denken hoe die moeder zich voelt asl ze weer 'bij kennis' komt.