Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Tango

Tango

26-07-2011 om 22:34

Europa kinderhulp

Momenteel vangen wij, sinds maandag, een Nederlands meisje op via Europa Kinderhulp en ik was even benieuwd of er meer forummers in dezelfde situatie zitten. Het meisje dat bij ons is, is 8 jaar en zit qua leeftijd tussen onze eigen kinderen in. Ze trekt iets meer op met Tangodochter, maar soms ook met Tangozoon. Vandaag hadden Tangodochter en zij even flink ruzie, maar ja het is natuurlijk ook even wennen aan elkaar.
Ik vind het in ieder geval wel erg leuk en het meisje geniet ook wel erg hier. Dus je ziet echt waar je het voor doet.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mama_Lynn

Mama_Lynn

27-07-2011 om 08:06

Gaaf

Gaaf dat je dit doet, ik denk dat het ook echt verschil kan maken. In mijn jeugd hebben we jarenlang (bijna 10 jaar) een meisje uit Duitsland gehad elke zomervakantie, 3 weken lang). Het contact verwaterde daarna, maar sinds kort heeft ze ons via facebook gevonden. En nu merk je bij haar wat ons gezin, die vakanties voor haar hebben betekend. En dat is ongelofelijk veel. Al is het maar een klein steentje wat je kunt doen, het is iets geweldigs voor ze.Bij ons lukt het helaas niet vanwege werk, maar ik zou zoiets ooit ook wel willen oppakken. Ik hoop dat jullie samen nog een fijne periode hebben.

Liefs, Lynn

pooh bear

pooh bear

27-07-2011 om 23:27

Wij ook

Wij hebben ook een meisje van Europa Kinderhulp. Ze is hier nu voor de tweede keer en even oud als onze dochter (10).
Ze kunnen het erg goed vinden samen. Wij hebben het vooral gedaan omdat onze dochter enigs kind is.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Chippie

Chippie

28-07-2011 om 20:31

Hoe doen jullie dat qua werk/eigen vakantie

Het lijkt mij heel erg waardevol om dat een keer te kunnen doen. Maar hoe doen jullie dat met jullie eigen vakantie en werk. Van de zes weken vakantie werk ik er bijna drie en gaan we twee-en-een-halve week weg. Gaan jullie niet op vakantie en/of werken jullie niet. We hebben hier wel oppas aan huis (en misschien zou het opvangkind een dagje mee kunnen naar BSO) maar dat is ook zowat om anderen daarmee 'op te zadelen'.

pooh bear

pooh bear

28-07-2011 om 21:03

Hier

Ik werk niet dus dat is geen probleem.
Wij zijn op vakantie gegaan voordat het vakantie kind kwam maar je kan het ook mee nemen.
Verder zijn er ook mensen die lang vakantie nemen of het kind gewoon mee Naar de oppas sturen.
Kinderen spelen hier veel samen buiten we maken een paar kleine uitstapjes gaan 1 keer naar de Efteling met zijn alle en we gaan nog een weekendje naar een trekkershutt op een camping.
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Tango

Tango

28-07-2011 om 22:14

Werken

Hier puzzelen we momenteel een beetje. We zijn de eerste twee weken van de vakantie weggeweest, toen was ik dus twee weken vrij. Daarna 1 week gewerkt en deze week werk ik voornamelijk thuis. Vandaag wel op kantoor gewerkt omdat mijn moeder kwam. Het voordeel bij ons gezin is dat zowel mijn man als ik erg flexibel kunnen werken. Tangoman werkt vanuit huis dus is er eigenlijk bijna altijd wel, maar heeft het momenteel wel erg druk. Ik kan grotendeels vanuit huis werken, heb voor mijn werk wel huisbezoeken in gezinnen, maar die zijn nu veelal zelf op vakantie, dus kan ik veel thuis achter de computer werken en wat telefoontjes doen tussen de bedrijven door.
Verder had ik voor de zomerperiode veel overuren gewerkt dus die compenseer ik nu ook een beetje. Maar ik kan me voorstellen dat het niet lukt als je beide een baan buitenshuis hebt.
Volgende week gaat onze loge ook twee dagen mee naar de BSO, met elk eigen kind een dagje, niet zo lang hoor. Vinden ze heel gezellig en kon ook geregeld worden bij de BSO. Dus dat is ook fijn. De laatste week hoop ik dat Tangoman het wat minder druk heeft en hij dus wat meer kan opvangen.
Wij vonden het wel belangrijk om eerst met ons gezin op vakantie te gaan, je weet tenslotte de eerste keer niet wat voor kind je krijgt. Als je vaker hetzelfde kind krijgt, zal je het misschien makkelijker meenemen op vakantie. Nu gaan we volgende week nog wel een lang weekend naar de camping.
Verder gaat het nog steeds goed hier, al botsen de meiden soms wel aardig met elkaar hoor. Ligt deels ook aan Tangodochter die het niet echt kan hebben als de loge met Tangozoon speelt, maar ook bij logeetje dat af en toe flink kan liegen en uitspelen. Best lastig af en toe, maar ik kan me wel voorstellen dat het meisje ook niet beter weet. Ik begreep dat ze hiervoor in twee pleeggezinnen heeft gewoond en nu een half jaar op een woongroep. Tja, dat doet wel wat met een kind natuurlijk. Nou ben ik zelf ook pleegzorgwerker, dus dan begrijp je het ook wat beter, maar leg het maar eens uit aan je eigen kind, da's dan nog best lastig.

Maylise

Maylise

29-07-2011 om 12:30

Ook gedaan

Wij hebben dit ook een aantal keer gedaan via verschillende organisaties. ik vond het altijd erg leuk en gezellig. In die tijd had ik een baan met schoolvakanties vrij (onderwijs) dus opvang wat niet zo'n punt. Als ik toch nog een paar dagen moest werken (kwam voor) schakelde ik een oppas of oma in voor de kinderen. Dat was ook met gastkinderen geen enkel probleem.

We zijn er ook niet bewust mee gestopt maar het kwam op een gegeven moment echt niet uit en het jaar daarna ook niet en ik werkte toen ook weer meer in de vakantie dus lastig. Nu zou het op zich wel weer kunnen. Het is wel iets om over na te denken in elk geval.

Het was altijd wel lachen met de gastkinderen. Natuurlijk was er ook vaak ruzie en gedoe maar dat hoort er bij maar het was ook heel vaak hartverwarmend en ontroerend. Een meisje van toen hebben we nog steeds contact mee. Zij is inmiddels volwassen en is ook nog een paar keer gewoon langs geweest en blijven logeren.

In elk geval zou ik zeker overwegen om er weer aan te beginnen. Het is een verrijkende ervaring voor alle partijen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.