Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
anne

anne

14-11-2008 om 19:17

Ervaringen met sintbezoek thuis?

Ik wil dit jaar sinterklaas een keer thuis uitnodigen, misschien het laatste jaar dat oudste (8) gelooft. Hebben jullie ervaringen? Wat moet ik van te voren aangeven?
Heb op marktplaats gekeken en daar worden sinten aangeboden die gegarandeerd alcohol- en rookvrij zijn. Stemt niet echt hoopvol!
De sint ziet er natuurlijk anders uit dan die ze op school die ochtend hebben gezien, hoe gaan jullie hiermee om?
Alvast bedankt voor de tips!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Chantelle

Chantelle

14-11-2008 om 19:35

Super

Hihi, gegarandeerd alcohol- en rookvrij??? Tja, wat moet je daar nu van denken, inderdaad.

Bij ons thuis kwam Sinterklaas 10 jaar lang, samen met 3 of 4 pieten die je huis op stelten zetten (pepernoten in de badkamer!). Ik heb daar warme herinneringen aan. Dus komt Sinterklaas hier ook ieder jaar. De kinderen vinden het heel erg speciaal; daar kan geen groot cadeau tegenop!

Sinterklaas komt overal en niet altijd ziet hij er hetzelfde uit. Is hier nog nooit een probleem geweest (maar ze zijn nog maar 0, 4 en 6).

Het enige waar ik over zou dubben is de leeftijd van je kind. Misschien twijfelt hij/zij al een beetje, etc. Aan de andere kant; als hij/zij er net zo'n warm gevoel aan over heeft gehouden als ik, dan zou ik het zeker doen.

ishtar

ishtar

14-11-2008 om 21:07

Ja leuk

en gegarandeerd rook- en alcoholvrij. Je zal ze helaas de kost moeten geven die dat niet zijn. Dat is dus een aanbeveling. (heb ooit eens op een bedrijfsfeestje een niet nuchtere sint meegemaakt. Dat was niet leuk!)
Wij (lees: mijn ouders) 'huren' meestal een sint bij 'rotaract' (jongeren afdeling van rotary, meen ik)Dat zijn jonge vrijwilligers die er wel geld voor vragen, maar dat gaat naar een goed doel. Helaas kunnen ze dit jaar niet op het door ons gewenste tijdstip, en hebben we nu ook een 'gegarandeerd rook- en alcoholvrije sint. Ben benieuwd!

Bastet

Bastet

15-11-2008 om 08:30

Ja,dat is een aanbeveling

Ja,dat is echt een aanbeveling,mijn vriendin heeft ervaring met een bezopen sint die drie uur te laat kwam en ook nog verbaasd was dat haar man hem wegstuurde,de kinderen sliepen inmiddels al..
Bastet

Nasha the first

Nasha the first

15-11-2008 om 16:24

Bellen

Ik heb eens een collega gevraagd te bellen, alsof ze zwarte piet was, ze speelde dat ook wel op het werk enzo, dus ze had er ervaring mee...zoon was helemaal gelukkig!!!!

Via werk

hoi
ik heb 'mijn sint' via mijn werk gevonden. Hij speelde vorig jaar op mijn werk voor Sint, een vriend van hem was Piet. het zijn mannen van een jaar of 60 denk ik, leuk voor een sint maar iets minder voor de piet. Via de secretaresse die het feest organiseerde, heb ik het telnr gekregen.

Ze waren precies op tijd, een uur lang zijn ze thuis geweest met volle aandacht voor mijn twee meiden. Erg leuk want mijn meiden waren diep onder de indruk. Dit jaar komen ze weer, ook hier het laatste jaar ws want oudste gaat volgend jaar naar groep 5 waar bijna niemand meer gelooft.... jammer hoor!

Gruffalo

elides

elides

16-11-2008 om 21:18

Al jaren

sinterklaas aan huis. via handbalvereniging hier, of een oom van mij.
oudste zit in groep 5, maar twijfelt toch nog wel hoor. erg leuk.

ik zou zelf niet zo gauw via mp doen, is er niet een vereniging in de buurt die zoiets doen. zoals scouting ofzo?? is hier namelijk ook degene die sintbezoeken doen.
succes

Minet

Minet

17-11-2008 om 11:45

Via voetbalclub

Hier verzorgt de club waarvan 1 van de zoons lid is al sinds mensenheugenis Sinterklazen en Pieten thuis.
De oudste leden halen hiermee geld op voor de clubkas.
Wij hebben twee pieten laten komen bij de eerste sinterklaasavond waarop onze heren niet meer geloofden in de Goedheiligman. We moesten ruim van te voren een en ander aan wetenswaardigheden over de kinderen op papier aanleveren, liefst in dichtvorm.
Ondanks het feit dat ze echt niet meer geloofden was deze Sinterklaasavond de allerleukste, zowel voor hen als voor ons. Twee Pieten die een lang gedicht voordroegen, met allerlei zaken over de kids.....je had die koppies moeten zien!!
Voor ons was dit de enige keer dat er Pieten langskwamen, eerdere jaren had voor onze kinderen alleen maar onnodige angst/stress gebracht. Ze hadden/hebben een grote hekel aan geschminckte/verklede mensen, al vanaf dat ze een jaar zijn.
Groetjes, Minet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.