Mamvantwee
23-08-2011 om 03:35
Ervaring met pharos gevraagd
Wij kregen van de psycholoog de tip om lid te worden van Pharos, dit nav de testen van onze kinderen. Als ik op de website van Pharos kijk, zie ik weinig boeiends. Ja, er worden 'activiteiten' georganiseerd in de regio's, maar er staat zo weinig info verder. Daarbij wonen wij niet in zo'n regio. Lid worden kost wel geld, dus ik vraag me af of dat het waard is. Wie heeft ervaring?
Groet, Mamvantwee
Annet
23-08-2011 om 08:05
Er zijn meer verenigingen
die iets voor hoogbegaafden doen. Kijk eens op www.hb-kind-forum.nl
Daar worden geregeld activiteiten aangekondigd. Je kunt de eerste keer ook gaan zonder lid te worden.
ayla
23-08-2011 om 09:14
Alleen de site
Ik ken de site van Pharos wel, heb daar in het begin vooral artikelen doorgelezen etc. Ik heb niet de neiging lid te worden, bij ons in de regio wordt ook niet georganiseerd. Wel schrijf ik veel op het HB-kind forum en ben ik lid geworden van Hint. Via Hint ben ik 1 keer naar een spellenmiddag geweest en naar een lezing van Tessa Kieboom geweest.
Mamvantwee
23-08-2011 om 09:27
Ja, hb-kindforum ken ik
Daar schrijf ik incidenteel ook wel eens wat, ik lees er ook wel wat. Op zich heb ik informatiebronnen over hoge intelligentie genoeg. Ik zoek juist naar activiteiten waar we (laagdrempelig) aan kunnen meedoen met mijn kinderen, zodat ze wat ontwikkelingsgelijken kunnen ontmoeten. Vooral mijn jongste heeft namelijk helemaal geen vriendjes.
Ik zal eens kijken naar jouw suggestie, Annet.
groet, mamvantwee
Mamvantwee
23-08-2011 om 09:28
Ik bedoel ayla...
...Hint dus.
Maar Annet natuurlijk ook bedankt voor je reactie.
(lag vannacht wakker, zie het tijdstip van mijn eerste posting, dit is niet mijn meest alerte dag!)
ayla
23-08-2011 om 12:18
Mamvantwee
Hint is bij ons actiever maar ik denk dat het echt aan de regio ligt. Die spellenmiddag was op zich heel leuk maar voor dochter iets minder omdat het vooral jongens waren maar dat verschilt ook natuurlijk weer. Ze hebben hier ook al GPS tochten, musea bezoeken etc georganiseerd.
rixt
23-08-2011 om 12:44
Niet pharos
Wij zijn ooit lid geweest van Pharos vor dochter, maar we hebben er toen weinig aan gehad. Ze organiseerden weinig in onze regio, behalve een kampweekeinde, dat in de loop der jaren steeds korter werd. Dochter had ook weinig 'klik' met de andere deelnemers.
Later is ze een paar keer mee geweest met activiteiten van Peers2play: http://www.peers2play.nl/index.php?option=com_frontpage&Itemid=1
Dat heeft ze wel heel leuk gevonden.
Zusenzo
23-08-2011 om 23:22
Website
Is er in je regio geen afdeling dan heeft Pharos niet zoveel zin of je moet van alles en nog wat zelf willen organiseren. Is er wel een regio dan vraag je of je een aantal maanden gratis aspirantlid kunt worden. Vaak staat (of mms stond want mijn ervaringen zijn van een aantal jaren geleden) er veel juist niet op het open gedeelte van de website (soms wel op afgeschermde regio-pagina's).
Mamvantwee
24-08-2011 om 07:53
Bedankt
Ik denk idd dat Pharos ons niet zoveel biedt (en zelf actief gaan organiseren zit er niet in), elke keer ver reizen naar een andere regio is ook niet handig als je speelvriendjes zoekt voor de kinderen.
Ik kijk nog rond op internet, maar misschien komt er ook vanzelf wat op mijn pad wanneer de schoolwissel van de kinderen achter de rug is.
Groet, Mamvantwee
Henriette123
24-08-2011 om 10:23
Schaakclub?
Misschien een vreemd advies, maar heb je wel eens aan een schaakclub voor je kind gedacht? Onze ervaring is dat daar vaak hoogbegaafde kinderen opzitten. Dit maakt het makkelijker voor je kind om gelijkgestemde vriendjes te vinden, die ook nog redelijk in de beurt wonen.
Mamvantwee
24-08-2011 om 10:40
Ja, zeker aan gedacht
Henriëtte, je noemt precies wat wij ook al op het lijstje met opties hebben staan: schaken. Mijn dochter schaakt thuis met papa, mijn zoontje is nog wat jong daarvoor. Voordat ze hun zwemdiploma's hebben, starten er nog niet met iets nieuws, maar ik ga me wel oriënteren.
Groet, Mamvantwee