Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Het nut van de eerste kamer

geregeld gaan er stemmen op dat deze maar moet worden afgeschaft. Nu zie je maar weer dat de EK echt zijn waarde heeft.

Extra bezinning, nog wat serieuzer naar zaken kijken. Heel goed. Moeten we houden!

En meneer rutte wilde eerste en tweede kamer gaan samenvoegen?

Alsjeblieft niet! De Eerste Kamer heeft nog tijd en geduld om over zaken dieper na te denken.

mirreke

mirreke

08-03-2011 om 20:33

Natuurlijk wil hij dat

Nu hij het risico loopt dat de eerste kamer niet in zijn voordeel wordt samengesteld...
Nooit opheffen, dat is het orgaan dat de regering een spiegel kan voorhouden.

Epd is patientonveilig

Niet voor niets is de surpass checklist heel veilig. De vragen en checks worden samen met de patient gedaan. De fouten nemen exponentieel toe als er over het hoofd van de patient gecommuniceerd gaat worden zoals in het EPD.
Bovendien kom je veel fouten tegen of onvolledige informatie in zo'n patientendossier. De patient is zelf het beste op de hoogte van de actuele situatie, uitzonderingen daargelaten.
Ik kan me ook niet voorstellen dat hulpverleners afgaan op papier zonder direct te communiceren met de patient.

Tirza G.

Tirza G.

08-03-2011 om 23:17

De utzondering (zucht, even zeuren)

Ging vandaag bloedprikken met schoonmama, licht Alzheimer. Maar ja, wel van slag door het ziekenhuisgebeuren natuurlijk. We waren de enige (hoezó wachtlijsten in de zorg, ik heb er niet één gezien). Dus ik rolstoel haar naar het hokkie, er staat 'Alzheimer' op haar dossier, de laborant helpt haar met oprollen van mouw en gedoetjes en vraagt zijn standaardvraag: wat is uw geboortedatum? Ik snap dat, ik weet dat, maar o o o wat een súffe vraag aan een Alzheimer patient die uit haar doen is. En vooral vooral vooral omdat we de enigen waren. Het risico op verwarring was nul.
Zucht. Schoonmama van de leg en ík mocht het niet zeggen van de laborant. Geef me geduld, geef me geduld.

Tirza

Yura

Yura

09-03-2011 om 08:26

Nieuw protocol? (ot)

He, is dat nieuw ofzo naar de geboortedatum vragen. Moest laatst met dochter en toen vroegen ze het ook aan haar. Nu is dochter 11, maar ziet er veel jonger uit, dus het werd heel voorzichtig aan haar gevraagd: "weet jij wel wanneer je geboren bent?" Dus dochter voelde zich een beetje beledigd, vandaar dat we het er daarna samen nog even over hadden of ze dat moesten vragen ofzo. Dochter begreep ook niet dat nadat ze haar geboortedatum had gezegd, ze nog steeds kinderachtig deden, maar ik zei dat ze misschien niet zo snel konden rekenen. Kan het me van eerdere keren niet herinneren van die geboortedatum.

cqcq

cqcq

09-03-2011 om 08:59

Nee

Nee wat er gaat sneuvelen is de wet op het EPD. In de praktijk is men al druk bezig met het inrichten van het EPD.

http://www.infoepd.nl/

Ik heb al verschillende brieven gekregen van gegevens van mij of gezinsleden die inmiddels opgenomen zijn in het EPD> Dus wat we krijgen als de wet wordt afgestemd is een EPD zonder dat de afscherming van gegevens goed is geregeld.
Ik betwijfel dus of we blij moeten zijn met het niet door gaan van de wet. Het EPD is er namelijk al.

Geen rechtsgrond

cqcq, er is geen wet dus er is geen rechtsgrond. Voorzover dat EPD inderdaad werkt, is het onrechtmatig. Als jij brieven krijgt van partijen die dat in de wind slaan, dan moet jij die partijen even laten weten dat ze iets onrechtmatigs doen.
Groet,
Miriam Lavell

Massi Nissa

Massi Nissa

09-03-2011 om 10:03

Haha, die geboortedatum

Toen ik acht was, kreeg ik hersenvliesontsteking: wekenlang ziekenhuis. Het schijnt dat ik toen op een gegeven moment aan mijn ouders heb gevraagd waarom dokters nooit iets opschrijven, want ze vroegen mij elke keer weer hoe ik heette, wanneer ik jarig was etc.
Groetjes
Massi

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.