Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Epd gaat definitief niet door

http://www.nu.nl/binnenland/2662686/definitief-geen-elektronisch-patientendossier.html
Het voelt toch een beetje als "we hebben gewonnen". Arda Gerkens, je zit niet meer in de Tweede Kamer, maar misschien lees je hier nog. Hartelijk dank voor jouw bijdrage aan het zeer kritisch onder de loep nemen van het EPD en het wél serieus nemen van de signalen vanuit "het volk". Ik was één van degenen die regelmatig met je mailden.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hoeveel

heet de hele rit op en af nou eigenlijk bij elkaar gekost ?

Daar had Mauro met zijn hele familie uit Limburg tot hun dood van kunnen wonen in centerpars en dan het duurste huisje, snappie.

oh zult.

Rosa-

Rosa-

08-11-2011 om 17:42

Vele miljoenen

Als ze dat nu even terugstorten in de kas van volksgezondheid (daar komt het ook uit) zitten we volgend jaar niet met al die achterlijke bezuinigingen..

Rosa-

(YES! WE hebben gewonnen!!!! ^5 met Genista)

Op hey radiojournaal

Zeiden ze alleen dat het 300 miljoen ZOU HEBBEN gekost..

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Sancy

Sancy

08-11-2011 om 19:01

Dat radiojournaal

Dat nieuwsbericht op het radiojournaal bedoelde vast: "er wordt gezegd dat het 300 miljoen gekost heeft", en niet: "het zou bij invoering 300 miljoen gekost hebben maar dat is nog niet uitgegeven". Zie ook onderstaand stuk, uit maart 2011:
"De plannen voor de invoering van het landelijke Elektronisch Patiëntendossier (EPD) hebben circa 300 miljoen euro gekost. Die investering dreigt deels verloren te gaan nu een meerderheid van de senaat het wetsvoorstel wil verwerpen.

Uit Kamerstukken blijkt dat de kosten voor het patiëntendossier tot juli 2010 in totaal 217 miljoen bedroegen. Inmiddels zijn de kosten opgelopen tot circa 300 miljoen euro, zegt het ministerie van Volksgezondheid.

Dat geld zit in onder meer adviezen, pilotprojecten, controle, communicatie, IT en subsidies."
http://www.nrc.nl/nieuws/2011/03/09/plannen-voor-patientendossier-kostten-al-300-miljoen/
Ik doe mee met de ^5!

mirreke

mirreke

08-11-2011 om 21:02

En nu ook nog weg met het elektronisch leerlingendossier en het

ook al van die gedrochten en net zo eng.
Er staat een stuk over het EKD op de voorpagina van ool nu. En onlangs las ik iets over het kindvolgsysteem (dus van scholen, heel eng1!).
Over het ELD (elektronisch leerlingendossier) kun je hier http://www.internetconsultatie.nl/leer_en_begeleidingsgegevens eea vinden, ook is er gelegenheid (tot 14 november) om te reageren. Doen hoor, dit mag ook niet doorgaan!!!

Rosa-

Rosa-

08-11-2011 om 21:14

Eld (en ekd)

Ik heb in ieder geval mijn bijdrage om mijn kind zijn ELD/EKD te doen stoppen, netjes maar beleefd briefje gegeven aan de schoolarts met handtekening eronder met de mededeling dat we geen zorgmijders zijn maar wel elektronisch opbergplaatssmijders zijn, arts krabbel eronder, nu nog even de gegevens terughalen om te zien of ze daadwerkelijk geluistert hebben. Arts was het overigens volkomen met ons eens en begon zelf te verhalen over wat er allemaal te koppelen viel

Rosa-

Rosa-

Rosa-

08-11-2011 om 21:33

Arghhh

GeluisterD natuurlijk.....

Fiorucci

Fiorucci

09-11-2011 om 06:58

Rosa

Ha, geweldig, ik verwacht dit schooljaar een oproep van de GGD voor zoon in tweede klas VO, ik neig al tot weigering en zal er met plezier onderzetten da we geen zorgmijders zijn,maar electronische opbergplaatsmijders..)

Belle Époque

Belle Époque

09-11-2011 om 07:18

Gelukkig!

Recentelijk wéér meegemaakt hoe één vergissing als een olievlek door alle dossiers heen ging lopen (verkeerde dosering van medicatie waardoor mijn kind al eens op de spoedeisende is beland). Deze dosering dook opeens ook in een ziekenhuisdossier op (ra ra, hoe komt die daar) en ik heb moeten praten als Brugman voor ze zomaar geloofden dat die dosering zelfs een flinke volwassen vent kan vloeren. Het stond immers in de gegevens...

Fiorucci

Fiorucci

09-11-2011 om 11:00

Belle ot

Ach, mijn zoon is dit jaar al twee keer op de ehbo beland met insulten, en hoewel hij in dat ziekenhuis onder behandeling is,al twee jaar, werd steeds weer dezelfde vraag gesteld: is hij bekend met epilepsie? zucht...

Genista

Genista

09-11-2011 om 11:39 Topicstarter

Ongewenste intimiteit

Die koppelingen - ze moeten het echt niet eens willen! Ik heb het bínnen een ziekenhuis nu al zo vaak fout zien gaan, dat de opmerking van Fiorucci al geen verbazing meer wekt. Des te meer moet je vrezen voor al die andere koppelingen die "ze" ó zo wenselijk achten. Die "ze" vertrouwen veel te veel op de onfeilbaarheid van die systemen, terwijl ze dat absoluut niet zijn. Laat staan degenen die ze invullen en/of interpreteren...

Genista

Genista

09-11-2011 om 11:43 Topicstarter

En... (over ekd en eld)

Heeft iedereen het stuk van Ouders Online gezien over de achterbakse manier van EKD volgieteren met gegevens? Je noemt het gewoon anders, je geeft er een draai aan, er komt eens een zacht verwijtje dat je toch het beste voor je kind wilt en dat je niet als zorgmijder te boek wilt staan... Ik kan er wel van braken! Maar nu ^5 ik even mee en ben ik even blij. EPD is van de baan, gelukkig! (heb ik daar mijn vertrouwelijke gegevens voor naar 1 of andere postbus gestuurd...)
http://www.ouders.nl/mekd2011-blom.htm

Belle Époque

Belle Époque

09-11-2011 om 12:02

Brrr...

Ik dacht dat ik het na die jaren aardig "een plekje had gegeven", maar met dit soort berichten komt een bepaalde gebeurtenis, waarin mijn gezin enorm werd bedreigd dankzij manipuleren, aannames, draaien en rechtstreeks liegen, weer heel erg boven...
"Waar rook is, is vuur" is helaas niet altijd waar.
Wat moet je als ouders toch continu op het slappe koord lopen met school en instanties. Eén keer wankelen naar links of rechts en je loopt al kans om als incompetente ouder met een onmogelijk kind weggezet te worden.

·´¯`·­» Evy-Leigh «­·´¯*

·´¯`·­» Evy-Leigh «­·´¯*

09-11-2011 om 17:14

Dus?

als ik niet wil dat zoon naar de ggd moet (Vo) kan ik gewoon dit op een briefje meegeven?
krijg je geen gelazer mee ???

en hoe regel je dan precies dat je van dat hele EKD afkomt????
ik heb het allemaal niet zo goed gevolgd en vergeef me ,ik zie door de bomen het bos niet meer!
vind het allemaal behoorlijk ingewikkeld...dus...beetje tips ...welkom!

·´¯`·­» Evy-Leigh «­·´¯*

·´¯`·­» Evy-Leigh «­·´¯*

10-11-2011 om 09:10

Belletje gepleegd met

jeugd en gezin om afspraak met verpleegkundige te annuleren en uitgelegd dat wij dus geen zorgmijders zijn maar geen vertrouwen hebben in het digitale opslag syssteem.
Vraagt ze : hij zit met school op dat en dat adres toch?
Ik zeg: klopt
Zegt ze : en hij komt van het puntjepuntje college he?
Dus ik zeg: nee,hij komt vanpuntje puntje gemeente en van puntje puntje school.

He??? zegt ze wat raar, dat staat hier in het systeem,
dan hebben ze dat verkeerd gedaan!Want het staat er echt mevrouw, komt hij echt niet van dat ..College??

Meteen haak ik daarop in door te zeggen kijk...daaaar begint het al!daar gaat het al mis in het opslaan van gegevens!
En dat is nu exact waarom ik de afspraak wil annuleren en geen accoord geefvoor een gesprek met de verpleegkundige en het opslaan van gegevens.
Hier gaat het al mis ...en...zei ik nog bedankt voor de bevestiging dat dat digitale gebeuren dus totaal geen goed idee is.
Mevrouw in kwestie kon er om lachen maar het is natuurlijk pure ernst!

Genista

Genista

10-11-2011 om 10:46 Topicstarter

Evy-leigh

En waarschijnlijk mag je nog blij zijn, dat ze niet zei: "Nee hoor mevrouw, hij komt echt van het Dinges-College, want dat zegt het systeem". (ook om te lachen, maar dat komt dus ook echt voor...)

Evanlyn

Evanlyn

10-11-2011 om 13:47

Hoe staat het met het eld?

Mag je daar nou wel of niet als ouder de onjuistheden uit filteren? Want weigeren kun je niet, het wordt opgebouwd door school.

Rosa-

Rosa-

10-11-2011 om 17:12

Evanlyn

Ja, dat mag, je mag zelf het hele dossier blank laten maken, gewoon een kwestie van opvragen. En strepen maar! Overigens mogen ELD"S niet zomaar doorgestuurd worden daar moet expliciet toestemming voor worden gevraagd aan ouders/verzorgers. Daar schort het nogal aan.

EKD is een ander verhaal, daar moet je veel meer moeite voor doen helaas. Daarom elk elektronisch dossier wat opgebouwd door anderen wat door jou gezien kan worden en doorgestreept kan worden zou ik persoonlijk opvragen. Ook bij je huisarts, apotheek etc.

Rosa-

Rosa-

Anne ter Wee

Anne ter Wee

12-11-2011 om 23:53

Toch is het epd nog niet helemaal afgeblazen!

want de kamer stemt waarschijnlijk dinsdag op een motie, zie:

http://www.scoop.it/t/kinderen-en-privacy/p/663437601/en-nog-is-het-epd-niet-dood-motie-mulder-c-s-over-doorstart-epd

A

Anne ter Wee

Anne ter Wee

13-11-2011 om 01:30

Emailadressen verantw. kamerleden

EPD-woordvoerders in de Tweede Kamer:
[email protected]
[email protected]
[email protected]

mirreke

mirreke

15-11-2011 om 09:13

Ik las het ook al ergens

WAt dom, kunnen ze dat nu niet gewoon eens laten rusten...

Dank voor de emailadressen.

Genista

Genista

15-11-2011 om 18:03 Topicstarter

Zeg me dat het 1 april is...

... zeg me dat het (deleted) NIET waar is! Dat ze (deleted) NIET die idiote motie hebben aangenomen! Het lijkt hier (deleted) het Europees Parlement wel. Net zo lang in stemming brengen tot het linksom of rechtsom tóch doorgedramd is. (deleted) (deleted) (deleted) Hebben ze het nog (deleted) voor elkaar ook. Wat moeten we in (deleted)'s naam nog doen om van dat (deleted) wangedrocht echt volledig definitief definitief af te komen???

els vd p

els vd p

16-11-2011 om 21:34

Genista

Genista

17-11-2011 om 09:28 Topicstarter

Hij was al genoemd

Die column was al genoemd in deze draad. Uiteraard gaat die motie over het LSP, want het verschijnsel EPD is al op behoorlijk grote schaal ingevoerd bij veel ziekenhuizen, huisartsen en andere instellingen. Met dank aan Nictiz en minister Klink voor het scheppen en vergroten van de verwarring rondom die terminologie, maar het hete hangijzer was (en is) vooral dat LSP.
Met de inhoud van die column ben ik het overigens niet eens. Het stelt de zaken te rooskleurig voor, maar goed, die inhoudelijke discussie hadden we hier al een paar keer gevoerd.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.