Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Barvaux

Barvaux

11-02-2015 om 08:27

Enzo Knol

http://nos.nl/artikel/2018445-brandwonden-kinderen-door-deo-challenge.html

Enzo Knol heeft gewoon geen idee wat voor volgers hij heeft. Het zijn hele jonge kinderen die enorm tegen hem opkijken en dat had wellicht tot ernstige ongelukken kunnen leiden toen in oktober. Onverantwoordelijk dus die gast. Ergerlijk vind ik het. Je kunt niet volstaan met zeggen dat je het niet zelf na moet doen. Iedereen weet dat als je tegen een kind zegt dat het iets NIET moet doen, het kind met dat iets juist in zijn hoofd zit.

Juno

Juno

11-02-2015 om 08:33

Heel naar

Ik word helemaal simpel van die Enzo. Dat petje, dat domme gepraat, mijn kind die ademloos zit te luisteren. Enzo zei dit, Enzo doet dat, jamaar Enzo zei..... Die Enzo heeft geen idéé.

Barvaux

Barvaux

11-02-2015 om 09:05

Juno

Ja, Enzo is een soort god voor die kinderen... het is natuurlijk nieuw zo'n vlogger maar ik denk dat het anders is dan een idool zoals in onze tijd. Dan bleef het bij posters in je kamer en luisteren naar de muziek ofzo. Of is het wel hetzelfde?

Hier ook, bah!

Mijn middelste is weg van die vent. Ik weet niet of het echt hetzelfde is, de idolen van vroeger waren behoorlijk onbereikbaar. Deze jongen spreekt hun taal, spreekt ze ook toe in die filmpjes, je kunt hem makkelijker bereiken (letterlijk) dan onze helden vroeger. Het is een stuk interactiever allemaal.
Ik denk (vrees) dat ze zich makkelijker identificeren met zo'n vlogger dan wij vroeger met pakweg de gitarist van Duran Duran - ik noem natuurlijk zomaar in het wilde weg iemand hè, dat snappen jullie

Wie ook erg is, maar vziw geen gevaarlijke trucjes uithaalt, is Job (gamevlogger). Dat stemmetje, ik kan het níét horen brrrrr.

Juno

Juno

11-02-2015 om 09:42

Vergelijkbaar

In onze tijd had je een plaatje in je agenda en als je rijk was een poster op je kamer. Als je veel lef had stuurde je een brief naar de fanclub die het misschien wel doorstuurde.
Nu kan je een aanvraag voor een prank doen.
Mijn kind neemt veel erg letterlijk en heeft moeite om zich in een ander te verplaatsen. Vorige week vertelde hij dat hij met een vriendje een prank ging doen met een klasgenoot omdat diegene de naam van een meisjesklasgenoot met een hartje op een briefje had geschreven. Prank bestond uit iets met meel en eieren tegen dat kind op de openbare weg. Ze wilden het filmen en net als Enzo op youtube zetten.
Ik heb moeten praten als Brugman om duidelijk te maken dat dit ordinair pesten is en dat ik het niet toesta!

rode krullenbol

rode krullenbol

11-02-2015 om 11:45

Ja, de tijden zijn veranderd ...

Een 'gewaagd' lied als dit, gaat 'm heden ten dage waarschijnlijk niet meer worden:


http://youtu.be/ddIMmjl0Hpg

Omgekeerde wereld

Enzo Knol zegt in zijn filmpjes dat ze het vooral niet na moeten doen en als kinderen het dan toch doen is het zijn schuld? Waar is het in de opvoeding mis gegaan dan, dat je kind een halve bus deo leegspuit op zijn arm nadat het op youtube filmpjes heeft zitten kijken?

skik

Katniss

Katniss

11-02-2015 om 17:19

Idioot

Ik vind het aan de ene kant idioot dat iemand voor de lol allerlei pijnlijke experimenten doet (net als in Jackass), maar ook wel een beetje eigenaardig dat kinderen dat dan vervolgens na gaan doen. Mijn jongste kijkt ook vaak naar Enzo Knol. Ik zal eens vragen wat voor gedachten zij daar dan bij krijgt.

Mijntje

Mijntje

11-02-2015 om 17:34

Gelukkig

ken ik de beste man niet, en mijn kinderen ook niet..

Mijntje

Houden zo, zo lang mogelijk

Barvaux

Barvaux

11-02-2015 om 19:41

en niet

naar het jeugdjournaal kijken want dan kom je hem wel eens tegen

Niet alleen kritiek

Ik weet dat de pubers naar die korte filmpjes kijken om even te kunnen lachen om de dingen in het dagelijkse leven, als uitlaatklep van een drukke dag op school voordat ze aan hun huiswerk beginnen.

In het filmpje van TS stoor ik mijzelf aan die Mindcraft ellende. Maar het woord Mindcraft kwam op OOL al veel eerder voorbij en het wordt druk beoefend als ik het goed begrijp.
Hoe dan ook mijn kinderen gaven aan dat Enzo ook praat over puisten en dat de drie jongens er allemaal last van (gehad) hebben. Soort van hart onder de riem. In een ander filmpje vertelde Enzo dat hij vroeger ook is gepest. Ook toont hij in weer een ander filmpje, het probleem aan van de mensen in een rolstoel of de mensen met een kinderwagen omdat deze mensen amper tussen de kledingrekken in de winkels kunnen rijden. Maatschappelijke problemen worden dus ook benoemd terwijl de kinderen die ernaar kijken, hierbij stil staan.

Trouwens het filmpje van de deo kreeg ook een vervolg. In het vervolg liet Enzo de gevolgen zien en waarschuwde de kijkers het niet te doen. Hij laat het niet bij een experiment alleen, maar handelt het af.

In het filmpje over Utrecht viel mij wel op hoe jong de volgers waren. Toen mijn kinderen zo jong waren, hadden ze geen volledige vrijheid op internet.

Janneke

Janneke

02-12-2015 om 12:49

tips??

Mijn dochter van bijna 14 is helemaal verslaafd aan Enzo Knol. Elke dag die filmpjes van hem door de kamer. Ik word er ziek van. Al haar zakgeld gaat op aan zijn spullen. Ik weet niet goed wat ik er tegen kan doen.

Hebben jullie misschien tips hoe ik hiermee om moet gaan?

Barvaux

Barvaux

02-12-2015 om 13:18

tja

Zakgeld zie ik als leergeld en bijna alle pubermeisjes zijn een poosje in hun leven gek van iets of iemand. Of het zijn paarden, of het zijn andere dieren, of het is een popgroep, of het is Enzo Knol. Het is gewoon: op is op en ze zou een krantenbaantje kunnen nemen voor meer geld.

Verder: zorg dat ze oortjes in hebt zodat jij het niet hoeft te horen of laat haar lekker op haar kamer zitten kijken en luisteren.

Verder: niet mee bemoeien, gaat vanzelf over.

Angela67

Angela67

02-12-2015 om 13:21

geen zakgeld meer voor geven . . .

misschien kun je daar iets mee doen? dat ze de helft van haar zakgeld eraan mag geven?

maar aan de andere kant: je kunt aangeven dat jij er in ieder geval weinig tot niets over hoeft te horen. DAt kun je neutraal brengen, zonder een waarde-oordeel over haar interesse. Ik heb dat hier regelmatig met computerspelverhalen.Tot op zekere hoogte vind ik het leuk, maar er komt een punt waarop ik zeg: praat hierover lekker met je vrienden, die snappen het en daar heb je meer aan dan aan mij :-0

En natuurlijk mag ze zijn fimpjes alleen op haar kamer kijken, jij hoeft daar geen last van te hebben.

gr Angela

Koptelefoon

Geef d'r een koptelefoon voor Sint, dan hoef jij het niet meer te horen. Tenzij je dochter nergens anders meer over kan praten, haar schoolwerk, vrienden en verantwoordelijkheden verwaarloost en zich in de schulden steekt hoef je toch niet in te grijpen? Wat Barvaux zegt, het 'hoort' wel bij tienermeisjes om een tijdje in de bonen te zijn van een idool, mijn dochter is helemaal verslingerd aan twee bandjes.

skik

Elisabeth

Elisabeth

02-12-2015 om 14:11

mijn jongste

Praatte als enzoknol en wilde ook van alles nadoen op een eigen blog blabla enz enz. Gewoon nee gezegd half uur per dag kijken daarna uit. Nee is nee. Was gelukkig snel over met die enzoknol....

Hortensia

Hortensia

02-12-2015 om 14:15

groeten van onder mijn steen

Wie is Enzo Knol?!?

Hoog tijd voor een rondje google en peilen bij mijn Minecraftzoon...!

Krullevaar

Krullevaar

02-12-2015 om 14:18

Koptelefoon

is niet genoeg. Want zoon (9) is ook dol op Enzo's taalgebruik en neemt dat over. Nou, je kunt je er vast een voorstelling bij maken welke taal ik hier in huis heb. Zakgeld inhouden helpt niks, hij vergeet er zelfs meestal om te vragen en interesseert 'm dus niet.

Ik vind die Enzo gewoon een grote kleuter, met z'n petje en suffe Minecraft filmpjes. Helaas denken mijn kinderen er anders over.

Barvaux

Barvaux

02-12-2015 om 15:09

Krullevaar

Ik kan toch heel veel mensen bedenken die slechter zijn in hun taalgebruik en wat ze zeggen en bedoelen dan Enzo Knol. Verder pikt een kind die woorden ook wel op school of sport op. Enzo is vroeger erg gepest en ik vind het een leuk rolmodel voor de beginnende pubertjes van tegenwoordig. Hij is niet zo slim (zie start van dit draadje) maar hij leert snel bij en doet heel veel leuke dingen voor zijn fans. Er zijn erger rolmodellen denk ik.

Het is in ieder geval een grote kleuter die goed geld weet te verdienen. Niks mis mee.

Krullevaar

Krullevaar

02-12-2015 om 15:27

Barvaux

Ja maar de What the f*cks en losse f*cks zijn niet te tellen. Hij was laatst bij Peter vd Vorst op TV en die vroeg ook al of dat niet een tandje minder kon. Vroeger ergerde in me aan het vele gef*ck in Amerikaanse films maar ik denk dat onze jongste generatie net zo hard mee gaat doen. Is dat nou echt nodig?

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

02-12-2015 om 16:36

Nee niks geen Enzo hier...

Jongste heeft hier een filmpjesverbod gekregen. Verschrikkelijk, wat een taalgebruik.

Gepest en straattaal doen daar niks aan af. Daar ga ik een 7- jarige niet aan blootstellen.

Video

Video

02-12-2015 om 17:28

Geweldige Kaas, GamesXL, Skydive117, Squaretech

Mijn zoon van 8 kijkt graag naar de youtube-flimpjes over Minecraft en Lego Star Wars van De Geweldige Kaas GamesXL, Skydive117 en Squaretech (Harm). Kennen jullie die, wat vinden jullie daar van?

In het begin leek het me vreselijk maar wat ik er van meeluister lijken het me eigenlijk wel lieve jongens en niet dom. Geweldige Kaas zit op toneel en lijkt ook ambities in die richting te hebben, het is dan logisch om graag youtube-filmpjes te maken.

Zoon vindt oudere jongens heel interessant.

Zoon wil ook heel graag zelf youtube-filmpjes maken, maar we hebben gezegd dat hij daar te jong voor is (youtube heeft een leeftijdsgrens). Wel willen we hem filmpjes laten maken die hij aan zijn eigen vrienden kan laten zien.

Op zich vind ik het wel creatief en best nuttig: zelf filmpjes maken, tips geven over Minecraft, leren presenteren, vertellen over van alles en nog wat...

Bovenstaande jongens zijn volgens mij geen 21 maar een stuk jonger. Weten jullie hoe oud ze zijn?

Youtube

Zodra ik youtube open is het eerste filmpje van Enzo Knol. Hoe dat komt weet ik niet. Maar ik kijk niet. Kinderen komen makkelijker in de verleiding denk ik.
Ik vraag me af of er een manier op youtube is om ongewenst aanbod niet langer boven te laten komen. Ideetje voor een startup misschien?

Hortensia

Hortensia

02-12-2015 om 18:35

AnneJ

Kijken jij en je kinderen via hetzelfde Youtube-account, of dezelfde laptop? Dan is de kans aanwezig dat de eerste filmpjes die je ziet verschijnen door het kijkgedrag van je kind.
Sinds mijn zoon een eigen laptop heeft en niet meer op de mijne hoeft, zijn de suggesties naar Nintendogerelateerde clipjes drastisch afgenomen

Ja de kinderen

Deze laptop was het laatst van zoon die alweer bijna anderhalf jaar op het HBO zit. Nu heb ik em. Maar dat youtube aanbod is misschien wel hardnekkig. Ik krijg ook nog steeds inspecteur Morse boven die ik al heel lang niet meer gekeken heb.
En nadat ik ' Bob en Rose' gekeken heb krijg ik ook allemaal filmpjes boven met drama rondom werkende engelsen in sobere omstandigheden als 'Clocking off'. Heb er eentje gekeken, veel domme sexscenes met figuranten uit een fabriek. Stom, zal ook wel weer een eeuwigheid boven blijven komen. Ik zou willen dat je dat dan weg kon klikken of zo.

Hortensia

Hortensia

02-12-2015 om 19:12

Wat mijn kind zegt

Mijn jongste (17, absoluut niet trendgevoelig, volgt zijn eigen smaak) zegt: "Ja, ik ken hem, hij is irritant. Hij is één van de redenen waarom ik er niet overal mee te koop loop dat ik Minecraft speel."

mirreke

mirreke

02-12-2015 om 20:05

Mijn jongste (11) vindt hem leuk

Maar hij is vooral fan van de broer van Enzo Knol.

En hij is fan van de Lochis https://dielochis.de/ die (Duitse liedjes parodiëren, en vaak ook andere liedjes van sterren en zo. Maken al vanaf hun tiende of zo zelf clips van hun liedjes en zijn in Duitsland inmiddels erg bekend geworden. In het Duits, dus voor Nederlanders natuurlijk niet zo voor de hand liggend, maar op die manier vind ik het wel erg geestig en creatief.

Ik vind het leuk: laat ze maar lekker zelf leren knutselen met filmpjes en opnames. Er zijn bv. hele leuk apps om met een green screen te werken en zo.

Het is vrij normaal lijkt me. Ik zat vroeger te zwijmelen over de Popfoto, nu kijken ze youtube.

En ik vind het ook erg leuk dat er rollenmodellen zijn voor jongens. Geen echt geweld, beetje Minecraft, beetje vloggen... Ik vind het geluid van die Enzo heel irritant, zoonlief moet dan echt koptelefoon op, maar hij heeft ook filmpjes met bijvoorbeeld tips over wat je moet doen als je gepest wordt en dergelijke.

Mijn ervaring is ook dat als je zelf te duidelijk ergens tegen bent, kindlief als vanzelf juist ergens voor wordt. Ik praat erover, vraag waarom ze hem leuk vinden (die Enzo, of die Lochi's) en dan kan jongste dat prima uitleggen. Zo'n bevlieging gaat vanzelf weer over.

jota

jota

02-12-2015 om 20:15

hahaha

Volgens mij veranderen ouders nooit.
We klinken net als de ouders van toen, die rock en roll zo verderfelijk vonden.
(Maar hee, had laatst een klasje brugklassers over de vloer en vond het zeer bedenkelijk ze de hele tijd 'ik wil drank, en drugs...' te horen zingen..)

Pirata

Pirata

02-12-2015 om 20:18

hier ook populair

Enzo Knol is hier een hit en zijn broertje Milan ook. Ik vind het mooi om te zien wat die 2 bereikt hebben. Maar vanwege het taalgebruik mag mijn 8-jarige maar beperkt naar Enzo kijken. Geeft niet, Stuktv vindt hij ook leuk en zo zijn er nog meer. En ja, graag met koptelefoon.

Molleke

Molleke

04-12-2015 om 14:01

Hier vinden

mijn kinderen het geweldig! En ze mogen ook allebei kijken. Ik vind het taalgebruik wel meevallen eerlijk gezegd en ik heb niet de indruk dat ze het te pas en te onpas gebruiken en overnemen. Ik vind het mooi om te zien dat hij vanuit het niets (gameverslaafd, niks doen, weinig toekomstperspectief) dit heeft opgezet en bereikt. Ik heb daar zeker bewondering voor en gun hem (en andere vlogger) dit succes enorm. Ik heb wel eens een filmpje gezien en moest hier en daar wel lachen al ben ik niet echt de doelgroep. Nee geen irritaties hier Oja stuktv is hier ook een hit.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.