Op deze leuke gezinscamping kan je kind eindeloos spelen en jij écht ontspannen - lees hier meer
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Mirjam de Bel

Mirjam de Bel

24-03-2009 om 21:14

Enquete met betrekking tot "speelidee" voor jonge kinderen

[ toestemming forumredactie ]

Beste ouders/verzorgers,

Mijn naam is Mirjam de Bel, ik ben tweedejaars Pedagogiek studente en ik ben op zoek naar ouders/verzorgers van jonge kinderen (van 0 tot 6 jaar) die interesse hebben in speelideeën om de ontwikkeling van hun kind(eren) te stimuleren. Voor het plaatsen van deze oproep heb ik toestemming van de redactie van ouders online gekregen.

Voor een onderdeel van mijn studie, ben ik een product aan het ontwikkelen dat betrekking heeft op het gebied van pedagogisch adviseren, namelijk een zogenaamd “speelidee”. In de praktijk zijn er diverse speelwijzers in omloop, in deze speelwijzers vind u speelgoedadvies wat vaak is ingedeeld in leeftijdsgroepen, bijv. 0-2 maanden: mobiel, rammelaar, bijtring enz.
In het “speelidee” wat ik in gedachten heb, draai ik het idee van een speelwijzer om. Ik ga er van uit dat ieder kind uniek is en zich in zijn eigen tempo ontwikkeld. Door juist te kijken naar wat het kind al kan, naar welk speelmateriaal zijn interesse uit gaat en daarop in te springen, door speelmateriaal aan te bieden wat net een stapje verder gaat dan wat het kind al kan, kun je het kind uitdagen en stimuleren om zich verder te ontwikkelen. Juist door het kind te volgen en zich niet blind te staren op zijn leeftijd, wil mijn “speelidee” onderscheiden van de al bestaande speelwijzers die dat wel doen.

Ik ben erg benieuwd naar uw mening, daarom wil ik jullie vragen om onderstaande vragenlijst in te vullen.

Alvast bedankt voor jullie medewerking.

Met vriendelijke groet,

Mirjam de Bel

([email protected]

Enquête met betrekking tot relevantie beroepsproduct