Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Email adres kind [verplaatsing 24-2 naar Alles Digitaal]

Een tijd geleden heb ik 2 email addressen voor mijn kinderen aangemaakt. Tot mijn verbazing kreeg ik (kind dus) geen toestemming omdat het te jong was (lees minderjarig). Ik werd doorverwezen naar een pagina die veel te lang was om te lezen.
Ik ben dan maar een beetje creatief geweest in de geboortedatum maar ik vind dit toch wel een beetje apart. Hebben jullie ook zo'n ervaring en zijn jullie dan ook wat creatief geweest of hebben jullie dat op een andere manier opgelost of is dit misschien niet zo bij alle email providers?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sasvangent

Sasvangent

22-02-2012 om 12:47 Topicstarter

hier ook gmail. Het stemt toch niet meer overeen met de dagdagelijkse praktijk?
Je kan het inderdaad zien als een email adres dat jij als volwassene hebt aangemaakt onder een andere naam.... maar toch. Het zou veel beter zijn om voor kinderen een email adres met beperktere mogelijkheden te geven: bij gmail zit er wel erg veel bij waar ik niet van wil dat mijn kinderen er gebruik van maken . Gewoon mailtjes versturen lijkt mij voldoende voor een doorsnee 8 jarige bv. zonder functies als chatten of die Google+. Ik vind dat veel te uitgebreid: ik heb dat allemaal afgezet maar ze kunnen dat wel zo weer aanzetten.

sinas

sinas

22-02-2012 om 13:39

Bij hotmail

kan het wel volgens mij.

Sasvangent

Sasvangent

22-02-2012 om 14:49 Topicstarter

Ofwel

als ik mij goed herinner was die doorverwijs pagina in het engels, als zijnde van US bodem? Misschien was het anders geweest als ik onder Europese Gmail zou vallen? AL kan ik mij niet herinneren dat ik voor engelse Gmail heb gekozen.

Ik wist overigens niet dat ik de mails van m'n kinderen ook in mijn eigen mailbox kon laten komen. Ik ken wel hun wachtwoorden dus geen probleem om af en toe een check uit te voeren.

Ik heb even gekeken en inderdaad: "The Terms, and your relationship with Google under the Terms, shall be governed by the laws of the State of California without regard to its conflict of laws provisions. " US dus. Ik weet niet of dit anders had gekund. In maart veranderen de voorwaarden staat er op de site.

Tot welke leeftijd checken jullie de mails van jullie kinderen (als jullie dat al überhaupt doen?) Ik kan mij niet inbeelden dat een tiener dit aanvaardt?

toja

toja

22-02-2012 om 15:37

Iets nieuws?

Hier ook emailadressen voor de kinderen bij gmail. Kan me niet eens herinneren dat ik een geboortedatum moest invullen?
Misschien is dit inderdaad wat nieuws?
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Claudia B

Claudia B

23-02-2012 om 12:07

Gmail

hier voor middelste ook bij Gmail een mailadres, had hij al meer dan een jaar en ineens was het geblokkeerd.
dus even een mail gestuurd met de vraag hoe dat nou toch kon. Antwoord; hij is te jong. Ze zullen zijn geboortedatum gecontroleerd hebben (die we toen gewoon opgegeven hebben) en tot de conclusie gekomen dat hij minderjarig was.
we hebben nu een nieuw mailadres aangemaakt met een ander geboortedatum.............

Sasvangent

Sasvangent

23-02-2012 om 12:31 Topicstarter

Claudia b

beetje sullig natuurlijk. Maar het zal wel met wetgeving te maken hebben en het beschermen van de privacy.
Maar het resultaat is natuurlijk dat al die kinderen een beetje 'illegaal' een Gmail adres hebben, of dat nu te verkiezen is?
Alle reakties hier waarbij het niet (meer) kon, gaan wel enkel of Gmail. Dat vind ik dan toch ook weer raar.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.