Emmawee
01-10-2011 om 10:07
Efteling
Aanstaande maandag gaan wij met Stoffer (8) en Blik (5) naar de Efteling. Zijn er nog mensen die onlangs nog geweest zijn? Tips? Do's en Don'ts? Is Raveleijn leuk / erg heftig?
Wat zijn aanraders en afraders w.b. eten en drinken?
Groeten, Maw.
Kobalt
01-10-2011 om 11:40
Ravelijn
Ravelijn vonden wij leuk, het viel niet tegen. En mijn kinderen zijn kritisch.....
We hadden twee vijfjarigen bij ons, die vonden het ook prima, vooral als je een beetje hoog gaat zitten, zodat het allemaal niet te dichtbij komt. Ook vertalen wij dan wat er gebeurd: 'Kijk, die meneer heeft niet echt pijn, hij speelt het.'
T&T
01-10-2011 om 12:04
Leuk!
Wij zijn een tijdje geleden op zo'n heel rustige dag geweest (studiedag van school) echt geweldig! Alles draaide toch gewoon door, ook de show van Ravelijn. Die was voor mijn dochter erg indrukwekkend, maar dat is dan ook een heel gevoelig kind, ze vonden het wel allebei heel mooi!
Verder mag je overal picknicken bij de efteling en is er veel "tussenruimte" waar je ook echt even rusttijd met een broodje en een pakje limonade kunt inbouwen. Eten daar vind ik erg duur dus voor ons is het picknick, en dan tussendoor op een terrasje alleen een kop koffie en chocomel voor de kids. Tas vol lekkere broodjes en eigen koekjes en ze vinden het helemaal goed.
veel plezier!
groetjes, Tess
Wilgenkatje-
01-10-2011 om 13:53
Ik ben heel benieuwd
hoe je kinderen Raveleijn vinden. Ik vond het een eigenaardig verhaal, zat weinig lijn in. De effecten vinden kinderen misschien spannend, dat zou kunnen.
Tango
01-10-2011 om 21:22
Leuk hoor
De efteling. Wij zijn onlangs ook geweest met een studiedag. Ik kan inderdaad ook al raden waar je woont, Emmawee, als je maandag gaat. Of is het ook een studiedag?
Wij hebben Ravelijn eigenlijk overgeslagen omdat we gewoon teveel andere dingen leuk vonden en het zo niet lukte om op de juiste tijd daar te zijn. Achteraf gezien had w.s. Tangozoon het wel leuk gevonden. Tangodochter is meer van de achtbanen e.d.
Wat handig is als je kinderen van verschillende leeftijden hebt, is als je kunt opsplitsen. Wij doen dat altijd en spreken dan weer op een bepaalde tijd ergens af om te eten o.i.d. Inderdaad broodjes mee, want het eten is duur en de frietjes daar vinden we altijd erg slap en veel te zout.
Bij Tangodochter van 10 was Joris en de Draak favoriet. Voor Tangozoon van toen bijna 7 was dat echt veel te heftig, hoewel je erin mag vanaf 1m10. Gelukkig wilde hij zelf niet. Hij vond de Piranha erg leuk en de bobslee. Eerst durfde hij niet in de bobslee, maar eenmaal geweest ging hij nog tweemaal. Maar die gondelbootjes in de vijver vond hij ook heerlijk. Even ontspannen en meeuwen voeren.
Wat ik echt geen aanrader vond is de Pandadroom. Wij zijn hier ooit eens ingeweest met Tangodochter, toen 5. Ze vond het vreselijk eng. Maar goed, smaken verschillen natuurlijk.
Tink
02-10-2011 om 00:17
Bromvlieg
Heb je het boek Raveleijn al eens gelezen? Van Paul van Loon. Dan worden veel dingen ineens een stuk duidelijker. Al moet ik zeggen (show 1x gezien) dat ik het meeste zelf al goed had ingevuld onder het kijken naar de show, dus voordat ik het boek kende.
Kaartjes voor Raveleijn kun je trouwens het best meteen aan het begin even halen, je moet (gratis) kaartjes hebben om naar binnen te kunnen. De kaartjesautomaten staan op het plein bij Villa Volta. Je kunt dan kiezen op welke tijd je naar de show wilt.
Verder inderdaad gewoon zelf eten meenemen, wij gaan vaak rond lunchtijd naar de Gondoletta, lekker 20 minuten varen en intussen broodjes eten. En er zijn overal genoeg grasvelden, bankjes en picknicktafels, altijd wel een plekje om te zitten.
De frieten vind ik vaak ook matig (ik ben de enige in ons gezin die er zo over denkt ), maar bij Station Oost in dat restaurant verkopen ze wel erg lekkere kebab en Turkse pizza (en ook friet trouwens). Qua prijs voor avondeten moet je rekenen op iets duurder dan MacDonaldsprijzen.
Ook wij splitsen vaak op. Man met oudsten in de Python of het schip, intussen kan ik met de jongsten een paar rondjes in de Oude Tuffer draaien of de Polka Marina, die zijn op hetzelfde plein en dan komen we elkaar ergens daar tussenin wel weer tegen. En veel dingen zijn ook gewoon leuk om te kijken. Als man en oudste in de Vliegende Hollander of Joris en de Draak willen, kies ik ergens daar tussenin positie met de rest van de familie en dan vervelen we ons echt niet, met kijken naar de langsrazende achtbanen, de prachtige draak en de plons van de Vliegende Hollander-boten. Moet het wel mooi weer zijn, maar daar heb je morgen geen gebrek aan volgens mij.
Veel plezier!
knevel
03-10-2011 om 21:21
Durfde toch niet in een bomvolle rij te roepen: "ik ben het, kne
Maar jij was het toch, bij de Piranha?! Nog nat geworden? Wij wel hoor.
We hebben het erg leuk gehad en tot 6 uur volgehouden. Voor de lunch hebben we broodjes gegeten (in de buurt van de Python, dacht ik). Best nog wel gezond, vond ik. Op weg naar de uitgang nog een broodje Unox en onderweg naar huis toch nog een happy meal gehaald voor de kinderen. Vooral vriendinnetje was aangenaam verrast; 'dat verwacht je dan niet'.
Een ernstig vitaminengebrek opgelopen vandaag, maar ze hebben het geweldig gehad. Vooral de Python was een succes. Wel een lange wachttijd... Jammer dat de dag maar zo kort is, we hebben een hoop nog niet gezien. Volgende keer maar voor de spits weg (ipv erna).
Hoe hebben Stoffer en Blik het gehad?
Emmawee
03-10-2011 om 22:40
Dat was ik inderdaad!
Haha het was echt grappig, nog een collega gezien en 'de man van de natuurvoedingswinkel', vriendjes van school, het stikte er echt van de Leienaren, maar ook flink veel Brabo's met kleintjes. Eén schoolreisje gezien. Als het niet zulk waanzinnig lekker weer was geweest, dan zou het vast rustiger zijn geweest. Maar ook nu vond ik het goed te doen. We hebben alles gedaan wat we wilden en nu ga ik slapen. (moe).
Groeten, Maw.
Emmawee
07-10-2011 om 12:47
Prima patat!
Dit wil ik nog even rechtzeten voor de Efteling: wij hebben echt prima patat gegeten bij station Oost, stevige dikke frieten en zeker niet te zout.
Groeten! Maw.
Tango
09-10-2011 om 13:15
Patat
Zal dan wel afhangen van waar je patat haalt en wie het bakt. Wij hebben eerder in het restaurant vlakbij de ingang van de Python zeer slappe friet gegeten en nu de laatste keer weer in het restaurantje bij de uitgang van de Bobslee veel te zoute en enigszins slappe friet. Volgende keer station Oost maar eens proberen
Tijgeroog
10-10-2011 om 10:28
Station oost
Laatste keer patat bij Station Oost was ook niet geweldig, erg flauw ook. Gelukkig wel met zakjes zout erbij.
Maar.... Bij de broodjeszaak bij Station Oost kun je wel hele lekkere broodjes eten!