Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Effe luchten- vreselijk

Vandaag werden we op de basisschool van mijn kinderen opgeschikt door het nieuws dat een oud leerling die vorig schooljaar nog in groep 8 zat, overleden is.....zelfmoord!

Jongen van 13 heeft zich opgehangen en is door zijn moeder gevonden. Bah, krijg de kriebels van dat bericht. Weet wie die jongen is zonder hem te kennen.

De vraag die maar blijft borrelen is waarom???? Waarom berooft een 13 jarige zich van het leven. Hij kwam altijd vrolijk over, maar ja dat is uiterlijk. Wat ging er werkelijk in hem om.

De groep 8 van nu is erg aangeslagen, in juni zat deze jongen nog met hen in het schoolvoetbaltoernooi waarin ze mede door hem als keeper ver kwamen....Bah!

Gr Pham

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Starry Night

Starry Night

02-12-2009 om 22:31

Afschuwelijk

Ik heb iets dergelijks een paar jaar terug meegemaakt met een jongen van zestien, zoon van kennissen. Je weet inderdaad een tijdje niet wat je met je gedachten en gevoelens aan moet, zelfs als buitenstaander. En de vragen blijven. Waarom waarom waarom.

reina

reina

03-12-2009 om 06:56

Onvoorstelbaar

Zoiets is zo vreselijk, zo onvoorstelbaar. En dan zo jong!!!

Kippenvel

Ik zit met kippenvel op heel mijn lijf dit bericht te lezen. Afschuwelijk!!!! Wat moet er door zo'n kind heen gegaan zijn om tot zoiets te komen.

Bastet

Bastet

03-12-2009 om 11:40

Ach.....

Als ik zoeits lees of hoor,bedenk ik vaak: Hoe wanhopig is hij of zij wel niet geweest,afschuwelijk,zo jong....mijn zoon van 12 was vandeweek net geen getuige van een zelfmoord,hij liep bij de flat waar mijn moeder woont,met vrienden,en er sprong iemand van de flat op klaarlichte dag,mijn moeders buurvrouw zag 'm langs het keukenraam komen....mijn moeder heeft zoonlief en kornuiten maar even naar binnen gehaald,jongens,neem maar even een andere route naar huis,ga daar maar niet langs.....hoe wanhopig ben je dan,als je dat doet,zo eenzaam.....ik ben er stil van.
Groetjes,bastet

Wilma

Wilma

03-12-2009 om 12:32

Hè bah

Vreselijk zeg.

En Bastet, jakkie zeg, als je dat ziet gebeuren. Fijn dat je moeder je jongens even binnen riep.

Bah ...

Groetjes,
Wilma

Bastet

Bastet

03-12-2009 om 15:09

Wilma (ot)

Hij was gelukkig net geen getuige van het gebeuren....dankzij mijn moeder.
groetjes,bastet

Pham

Pham

03-12-2009 om 22:01 Topicstarter

School

vangt de kinderen erg goed op. er is een gedenkhoek gemaakt door leerlingen en er wordt veel gepraat, ook met proffessionals.

Het blijft gissen waarom. Het leek altijd een vrolijke jongen....maar ja....Ik las laatst een artikel dat jongeren een nieuw spel hebben: wurgen! Dan gaan ze tot een bepaald moment, dan voel je je heerlijk, net alsof je geblowt hebt. Maar ja, gaat het mis dan is het met de dood als gevolg. Daarom doen ze het soms samen, om de beurt zodat de ander an inspringen als het mis drijgt te gaan.... Of deze jongen dit gedaan heeft??? Niemand zal het ooit weten.

Dit is al de 3e zelfmoord van een jong iemand hier in de omgeving (andere 2 uit dorpen tegen de stad aan.) Eén van die anderen was zelfs nog maar 10, maar van hem was wel bekend erg depressief te zijn.

Ik krijg het echt koud bij dit soort berichten en heb dan erg veel behoefte om mijn eigen kids flink te knuffelen.

Bedankt voor het medeleven.

Gr Pham

Tirza G.

Tirza G.

04-12-2009 om 14:50

He ja lisselot

Wat zou dat het leven mooi maken. In plaats van dingen overnemen moet je er van leren de fouten níet te begaan. Tja, als het zó geregeld was in het leven, werd er nooit meer te hard gereden, te veel gezopen en oorlog gevoerd. Iedereen weet dat dat niet leuk is en tóch maakt iedereen zijn eigen ervaringen. Dat is namelijk menselijk.

Tirza

Tirza G.

Tirza G.

04-12-2009 om 15:55

Precies

En dus? Wat nu? De mens afschaffen dan maar? Scheelt een hoop gedoe.

Tirza

reina

reina

04-12-2009 om 16:40

Nee, he! (ot)

"Maar waarom is het juist nederland die zo graag amerikaans wil zijn? Andere landen houden zich veel vaster aan hun cultuur en laten zicht stukken minder beinvloeden door usa." Niet weer! Kijk het archief erop na en zie dat Lisselot dit al regelmatig heeft geschreven, maar dan onder een andere naam. Deze discussie niet nomaals.........

Bastet

Bastet

04-12-2009 om 17:41

Reina (ot)

De trollentijd breekt weer aan..Zal wel aan het weer liggen ofzo?
Bastet

Pham

Pham

05-12-2009 om 09:51 Topicstarter

Sinterklaas

Heb bewondering voor de groep 8! gister hier op school sinterklaasveiring gehad. Deze begint altijd gezamelijk met de hele school om de Sint en pieten in te halen.

Gistermiddag was ook de uitvaart van de overleden jongen. Groep 8 stond erbij. de verslagenheid en verdriet van bijna alle koppies te lezen en toch stonden ze allemaal mee te zingen. Dit geld overigens ook voor alle leraren.

Ikzelf merk dat ik er toch steeds in mijn achterhoofd mee bezig ben.

Had mijn eigen kinderen (7 en 5) alleen verteld dat die jongen overleden was maar niet hoe. Op school hebben ze toch gehoord dat die jongen een touw heel strak om zijn nek had gedaan (zoals zij het verwoorden.) Gelukkig reageren ze er vrij nuchter op: "Ja en dat mag niet dan ga je dood." Verder leven ze vooral in de sintsfeer en of sinterklaas wel komt... Gelukkig maar, ik wil het niet met een kind van 7 en 5 hebben over waarom een 13 jarige zo'n keus maakt. Bah, blijft me rillingen bezorgen!

Gr Pham

Balletmama76

Balletmama76

05-12-2009 om 10:49

Verschrikkelijk

Ik krijg er natte ogen van. Hoe verschikkelijk als zo een jonge kind zo'n keuze maakt.

Wat ik dan altijd het ergste vind: Misschien was het wel een probleem, dat wel op te lossen viel, maar voor zo'n jong kind was er geen oplossing in zicht. Ik weet dat ik als tiener ook soms helemaal waanhopig was om dingen, die achteraf wel opgelost zijn. Bijvoorbeeld als een vriendje het uitmaakt - en jaren later lach je erover, hoe je om deze jongen ooit kon huilen.

Ik weet het niet, maar misschien kan dit liedje wel een stuk helpen in al deze verdriet, en is het maar om al deze verdrietigen gedachtes die iederen nu heeft, een stem te geven. Het is van de amerikaanse zanger Blaine Larsen.

How did you get that lonely
It was just another story printed on the second page
Underneath the Tiger's football score
It said he was only eighteen, a boy about my age
They found him face down on his bedroom floor

There'll be services on Friday at the Lawrence Funeral Home
Then out on Mooresville highway, they'll lay him 'neath a stone...

How do you get that lonely, how do you hurt that bad
To make you make the call, that havin' no life at all
Is better than the life that you had
How do you feel so empty, you want to let it all go
How do you get that lonely... and nobody knows

Did his girlfriend break up with him, did he buy or steal that gun?
Did he lose a fight with drugs or alcohol?
Did his Mom and Daddy forget to say I love you son?
Did no one see the writing on the wall?

I'm not blamin' anybody, we all do the best we can
I know hindsight's 20/20, but I still don't understand...

How do you get that lonely, how do you hurt that bad
To make you make the call, that havin' no life at all
Is better than the life that you had
How do you feel so empty, you want to let it all go
How do you get that lonely... and nobody knows

It was just another story printed on the second page
Underneath the Tiger's football score...

Bange mama

Bange mama

06-12-2009 om 09:18

Depressieve zoon...

Eigenlijk wil ik dit soort berichten helemaal niet lezen... Mijn jongste zoon is ook depressief en heeft suïcidale neigingen. En ik ben zo bang, zo ontzettend bang.
Uiteraard zijn er allerlei hulpkanalen ingeschakeld, maar we gaan er aan onderdoor... Als moeder wil je niet in de situatie zitten dat je hem continu in de gaten moet houden en gesprekken moet hebben tot laat in de nacht om hem weer uit een crisis te praten. Zelf zit ik in de ziektewet omdat het me allemaal teveel geworden is, maar iedere keer weer moet ik me bij elkaar rapen om mijn zoon bij te staan.
Ik heb me in mijn leven nog nooit zo angstig en verdrietig gevoeld....

Bange mama

Pham

Pham

06-12-2009 om 10:54 Topicstarter

Bange mama

Ik weet niet goed wat ik tegen je moet zeggen. Ik wil je héél veel sterkte wensen en hoop dat het met je zoon goed komt...

Gr Pham

Bange mama

Ik ga een kaarsje voor je branden want dat kan je zeker gebruiken! liefs

Bange mama

Bange mama

07-12-2009 om 09:50

Reactie

Dat iemand die ik niet ken zo lief is om een kaarsje te branden... Niet gedacht van mezelf maar de tranen sprongen in mijn ogen bij deze warme blijk van medeleven.
Ik heb in -verband met de veronderstelling van Lidwientje Walg- wel al vaker gereageerd op bepaalde zaken, maar over dit probleem wat betreft mijn zoon heb ik niets geschreven op het forum. Omdat ik aan de ene kant zo bang ben voor herkenbaarheid, want ik kan de situatie niet zomaar uitleggen. En aan de andere kant ben ik zelf zo in de war dat ik er moeite mee heb iets te schrijven wat nog logisch en leesbaar is. Mijn hoofd loopt over.
Bange mama

reina

reina

07-12-2009 om 11:00

Bange mama

Op sommige berichtjes weet ik niet te reageren, er spreekt zoveel angst en zorgen uit je berichtje. Ik kan alleen even een virtuele arm om je schouder slaan...

Shirka

Shirka

07-12-2009 om 13:24

Bange mama

Wat erg om te lezen wat jij nu doormaakt met je zoon. Je schrijft dat er allerlei hulpkanalen zijn ingeschakeld. Dat zullen waarschijnlijk allemaal personen zijn die met hem praten. Heb je wel eens aan een haptonoom gedacht? Want dat heeft bij mijn zoon heel veel goeds gedaan. Hij was niet depressief zoals jouw zoon, maar zat helemaal niet lekker in zijn vel. Had heel veel driftbuien en was altijd in zijn hoofd met van alles bezig. De haptonoom heeft hem geleerd om weer ontspannen te worden en meer in contact met zijn lichaam te zijn. Bovendien praatte deze man op een heel wijze manier met mijn zoon, waardoor hij eigenlijk ook geestelijke hulp kreeg, maar daar lag niet de nadruk op. Als je in de buurt van Rotterdam woont wil ik je wel een adres geven. Veel sterkte.
Liefs Shirka

Bange mama

wat moet deze angst je verlammen zeg. Heel veel sterkte voor jou en je zoon. Ook hier branden regelmatig kaarsjes voor bekenden en onbekenden die het nodig hebben.

Minet

Minet

07-12-2009 om 16:54

Vreselijk

wat een angst moet je hebben Bange mama, wat afschuwelijk om je kind zo te moeten zien.
Sterkte!

tonny

tonny

07-12-2009 om 22:46

We denken aan je

en wensen je alle assistentie die je nodig hebt. En heel veel liefde, wijsheid en geduld!

tonny

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.