Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Een overval

http://20jaareenvandaag.eenvandaag.nl/hoogtepunten/bestoff/46821/20_jaar_eenvandaag_het_verhaal_van_laura
5 jaar na de uithuisplaatsing van de kinderen, broer en zus, nadat ze hulp kregen op verzoek van de ouders.
Het geeft goed weer wat de gevolgen zijn van een jeugdhulpverlening die niet om hulp gaat maar om 'veiligheid' en het bestrijden van 'kindermishandeling'.

Ilva

Ilva

15-08-2013 om 09:01

Gekeken

Net even gekeken, maar heftig zeg. Het zal je maar gebeuren. Al die maanden en dat terwijl ze zelf gewoon om hulp vroegen. Vreselijk.

Leen13

Leen13

17-08-2013 om 22:52 Topicstarter

7 van de 10 fout

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/3493934/2013/08/17/Kinderen-dupe-van-fouten-jeugdzorg.dhtml
Van de 10 rapporten van jeugdzorg zijn er 7 niet goed.
"Volgens de Rotterdamse kinderrechter Sonja de Pauw Gerlings-Döhrn schrijven 7 op de 10 gezinsvoogden rapportages die onder de maat zijn. 'Het zijn maatschappelijk werkers. Ze zijn niet opgeleid voor het schrijven van rapporten."
Op grond van deze rapporten worden kinderen onder toezicht geplaatst of uit huis geplaatst.
Maatschappelijk werkers zijn overigens ook geen opvoeddeskundigen, maar er wordt gepretendeerd dat ze daar wel verstand van hebben en ze worden door het nieuwe kabinet geprezen als degenen die moeten zorgen dat kinderen minder snel naar zware zorg door verwezen worden.

Leen13

Leen13

17-08-2013 om 22:55 Topicstarter

Scholen

http://jgz.captise.nl/Actueel/Nieuws/Nieuwsdetails/tabid/241/ArticleID/698/View/Details/Src/Org/Default.aspx#.Ug_iU9KeP-U
En niet alleen in Amsterdam maar overal is het idee om jeugdzorgwerkers op scholen te stationeren om ouders te helpen met de opvoeding. Dat is een misvatting. Het zijn opsporingsambtenaren.

rowan1

rowan1

17-08-2013 om 23:28

Geen hulp jeugdzorg

Zelf ben ik regelmatig professioneel betrokken bij ouders met kinderen en problemen. Ik adviseer tegenwoordig om geen hulp van jeugdzorg te vragen, maar liever particuliere hulp van een therapeut of iets dergelijks te zoeken. Jeugdzorg kan alles tegen je gebruiken om het maar plat te zeggen. Ik heb de laatste jaren zeer slechte ervaringen met jeugdzorg. Ik hoop dat de recente berichtgeving en onderzoeken door de kinderombudsman tot een kentering in de huidige situatie zullen leiden.
rowan

Leen13

Leen13

18-08-2013 om 00:05 Topicstarter

Stemmen

http://blogs.kenniscentrum-kjp.nl/angelique-bergsma/2013/08/15/transitie-jeugd-ggz/
Naast het tekenen van de petitie om te zorgen dat wel deskundige hulp voor kinderen behouden blijft ga ik stemmen op de partij die zorgt dat jeugdzorg beperkt wordt tot de groep echt extreme noodgevallen en niet langer als opsporingsambtenaar en voorpostambtenaar geld zit te verspillen en levens zit te verzieken op scholen.
Die partij die zorgt dat de kindermishandelingshysterie ophoudt en dat er weer praktisch en verstandig en met behoud van burgerrechten met ouders en kinderen omgegaan gaat worden.
De laatste keer heb ik op 50+ gestemd met name vanwege het ontbreken van een hyperig programma voor de jeugdhulpverlening. De rest heeft het terugdring van kindermishandeling hoog op de agenda maar snapt nog steeds niet wat een misplaatste grap dat is. En wat een geldt dat kost dat ten koste gaat van tijdige hulpverlening aan kinderen en gezinnen.

Leen13

Leen13

18-08-2013 om 00:08 Topicstarter

Leefstijladvies

Ook kunnen programma's van vragenlijsten voor basisscholen en pubers direct ophouden en al helemaal de daaraan inmiddels geplakte 'leefstijladviezen'. We worden in de media daar al mee doodgegooid, niet nodig om daar nog kinderen mee te vervelen, die zien dat ook al in al hun programma's. Het is een overdosis. Ophouden daarmee scheelt geld en misplaatste hulp.

Annej, nieuwsgierig

Heb de linken niet gelezen, maar welke partij is dat?

Leen13

Leen13

19-08-2013 om 17:47 Topicstarter

Partij 50 plus

Het partijprogramma is te vinden op internet. Bijvoorbeeld zijn ze voor voorrang voor jongeren op de arbeidsmarkt en tegen het ophogen van de pensioenleeftijd. Tegen het sluiten van coffeshops. En voor investeren in onderwijs. Bezuinigen door het terugwieden van de dure adviesbureautjes van de overheid. Zo maar een paar punten waar ik ook achter kan staan. Wat ze niet hebben is een paragraaf over de jeugdzorg. Zoals bijvoorbeeld de SP had, die jeugdzorg nog verder wil uitbreiden dan ze nu al overal in doorgedrongen zijn: "Er komen meer plekken in de jeugdzorg, zodat jongeren niet meer hoeven te wachten op de noodzakelijke hulp. Het opsluiten van jongeren in de jeugdzorg gaan we voorkomen. We willen meer gezinshuizen en pleeggezinnen en meer plekken voor opvang van zwerfjongeren."
De Partij van de Arbeid heeft een lange lijst van jeugdzorg wensen. Waaronder de meldcode maar ook de Amsterdamse toestanden als de jeugd- en gezinsgeneralisten (sociale huisarts), programma's die zorgen voor nog meer overlast door opdringerige hulpinstanties waardoor je als ouder niet meer op kunt komen voor de rechten van jezelf en je kinderen. Daar gaan de deskundigen voortaan over.
Daarvan heb ik ondervonden hoe ernstig dat is voor jezelf als gezin maar ook voor de rechtsstaat. En er wordt geen kind minder om mishandeld. Het is een vorm van overheidsterreur. Voor echte hulp moet je bij de jeugd ggz zijn en bij de diverse (ook gevaarlijk want meldplichtig) onderdelen van de gemeentelijke jeugdzorginstellingen op het gebied van zwerfjongeren, tienermoeders of ambulante begeleiding.
Maar daar gaat het dus niet over. Die kindermishandelingsgekkies worden gepresenteerd als het antwoord op de problemen van ouders en kinderen en dat is een leugen. Maatschappelijk werkers en zeker die van jeugdzorg, maar ook verpleegkundigen, zijn daar helemaal niet voor opgeleid.

Leen13

Leen13

19-08-2013 om 17:58 Topicstarter

Basisscholen

In navolging van Amsterdam waar dit najaar de eerste ouder- en kindadviseurs kinderen komen opsporen voor vrijwillige of gedwongen 'hulp' zijn er plannen om het hele land te helpen aan jeugd- en gezinsgeneralisten, maatschappelijk werkers en verpleegkundigen op scholen en in wijken die kinderen opsporen die hulp nodig zouden hebben. Alsof ouders niet zelf in staat zouden zijn om zonodig hulp te regelen voor hun kinderen. In feite staan ze adekwate hulpverlening in de weg want ze souperen steeds meer op van het broodnodige budget voor echte hulpverlening aan kinderen zoals de jeugd ggz en broodnodige voorzieningen op basisscholen als kleinere klassen en Passend Onderwijs.
Die 'hulpverleners' zou ik boycotten en als je in de MR van de school zit zou ik daar niet mee instemmen. Dan neem je liever een deskundige ambulant begeleider of je maakt goede afspraken met de huisartsen in de omgeving van de school.

Leen13

Leen13

19-08-2013 om 18:03 Topicstarter

50 plus

Hopelijk wordt 50 plus niet meegezogen in die onzin. Programma's tegen Kindermishandeling en de opsporingsambtenaren die daarbij horen presenteren als hulpverlening aan ouders en kinderen is een groot maatschappelijk probleem.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.