bertje1
11-10-2012 om 11:01
Dwdd en 'sex'
Ik vroeg me af of ik de enige ben die zich er aan ergert: allerlei 'sex' items bij DWDD. Vieze moppen, smerige filmpjes, etc. Het is verdorie half acht soms al! Als er meer mensen zijn die zich hier aan ergeren, is het misschien een leuk idee om met z'n allen de redactie eens te mailen..
Fiorucci
11-10-2012 om 11:27
Nee
Er wordt dmv Kijkwijzersymbolen voor gewaarschuwd. Als je je kinderen er niet aan wilt blootstellen dan laat je ze niet kijken. Ik erger me dus niet, het is geen kleine kinderenprogramma.
margje van dijk
11-10-2012 om 11:45
Ook niet
Ik vind die sex helemaal niet shocking en mijn kinderen ook niet. (Overigens kijken onze kinderen nooit in hun eentje naar DWDD.)
Margje
Merel
11-10-2012 om 12:04
Is me niet opgevallen
Nee dat is me niet opgevallen eigenlijk. Blijkbaar vind ik het niet erg genoeg? Ik heb wel kinderen van 14 en 17, niet te jong om te kijken dus wat dat betreft.
Kaaskopje
11-10-2012 om 12:21
Het komt voor
Er wordt wel eens een opmerking gemaakt, dat is waar. Maar of je de redactie nu tot fatsoen moet manen.. mwah.
Je schrijft dit vast omdat het gisteravond ook aan de orde was?
Mijn dochters hebben DWDD nooit zo kunnen waarderen als wij dat doen, dus gingen ze altijd al wat anders doen zodra het begon. Maar dan nog. Als ze oud genoeg zijn om rond half 8 nog voor de televisie te zitten kun je zelf de keuze maken of je DWDD aan zet of niet. Als je een digitale ontvanger hebt waarmee je op kunt nemen kun je het kijken ook uitstellen. En ga je toch kijken met je kinderen erbij... ze zullen er echt geen schade van oplopen als ze eens een seksgerelateerde opmerking opvangen. Het zijn woorden en geen beelden.
dirksmama
11-10-2012 om 12:34
Is hier volgens mij al vaker over gepraat trouwens. Ik vind het programma niet geschikt voor het tijdstip. Vind het ook zelden leuk, kijk dus haast nooit.
Leen13
11-10-2012 om 12:51
Dwdd
Hoewel ik het zelf altijd bij uitzending gemist zie, geen tijd om 19.30 uur, vind ik het veel te ver gaan om zo'n programma op de tenen te trappen over een losse opmerking of iets dergelijks. Ik kan me er niets van heugen, misschien kijk ik inmiddels met andere ogen omdat mijn kinderen ouder zijn, maar het is geen spuiten en slikken of zoiets en ik kan me niet voorstellen dat hier ook maar een kind een traumaatje van oploopt. En anders kan die knop ook om denk ik als je zoiets niet geschikt vind. Ik vind het juist een van de weinige programma's geschikt om op een positieve manier opgroeiende kinderen in mee te trekken vanwege de interessante en actuele onderwerpen en de (muzikale) presentatie daarvan.
Kaaskopje
11-10-2012 om 13:53
Dirksmama
Ik ben nu toch nieuwsgierig. Heb jij in je eigenlijke woonplaats een schotel waarmee je Nederlandse programma's kunt ontvangen? Of ben je half om half daar en in Nederland?
Wilgenkatje-
11-10-2012 om 14:13
Barbie
Als ik de firma Mattel was zou ik de TV-ster Barbie toch echt eens op de vingers tikken. Gisteravond dat smerige gedoe over de poep aan haar string. Kom zeg, je zou alleen vanwege dat rare mens de barbiepoppen voortaan links laten liggen.
Sja, ik vind barbiepoppen nog steeds leuk. Ik speel er niet meer mee, dat niet, maar er hangt voor mij altijd nog een nostalgisch waas van vroeger omheen, toen mijn moeder en mijn tante me verrasten met hele rijen zelfgeknutselde kleertjes.
Kaaskopje
11-10-2012 om 14:37
Oh ja... dát was het!
Ik wilde al gaan zoeken welk fragment er ook weer over seks ging. Barbie inderdaad. Dat ze de hond aan de luier liet ruiken vond ik niet meer dan normaal, maar wat ze daarna uitkraamde... Maar goed, hoe lang zal dat fragment geduurd hebben? Praten over poep en pies vind ik zelf niet echt nodig op tv, maar aangezien in DWDD opvallende tv fragmenten worden vertoond, was dit een rake natuurlijk. Ook met de inleiding van Matthijs "Heb ik dit goed gehoord?" Ze mogen van mij de hele Barbie van tv verwijderen. Jeetje, hopelijk zetten ouders van pubers de tv ook op iets anders als zij zendtijd krijgt. Je dochter zal dat maar na-apen, brrrr. Prima dat ze zo is, moet ze zelf weten, maar als dat het niveau is waar Nederland graag naar kijkt...
Ely
11-10-2012 om 14:58
Tsja
Barbie schijnt het nogal zwaar te hebben dus als ik het goed begrijp zien we die voorlopig toch niet op de buis. Rot voor haar dat ze het zo pittig heeft, dat gun ik niemand. Maar ik ben ook geen fan van haar televisie personage.
De firma Mattel hoeft voor mij niet naar buiten te kijken als ze ethisch willen gaan doen. Of zijn ze sinds mijn jeugd wel een lichtend voorbeeld voor een brede beeldvorming van het verschijnsel vrouw?
En qua dwdd, leuk programma, ik kijk de herhaling savonds laat weleens. Heb er nooit op gelet maar als de kijkwijzer voldoende informeert zie ik niet waarom we moeten zeuren. Misschien de batterijen in je afstandsbediening vervangen?
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.
krin
11-10-2012 om 15:02
Hè kaaskopje
Niet zo elitair, hoor
Over het algemeen vind ik DWDD een programma van en voor uit hun krachten gegroeide puberjongens, geinig en lollig op z'n tijd, en soms zelfs interessant, al vinden de tafelheren meestal zichzelf veel boeiender en grappiger dan hun gasten. Als er vrouwen aanschuiven weten ze zich vaak geen raad meer (denk aan het fragment van kwijlende Matthijs bij Britt) en komt er helemaal niets zinnigs meer uit.
Maar fatsoenlijker hoeft het van mij niet te worden, nee.
Kaaskopje
11-10-2012 om 17:03
Krin
vergeleken bij Barbie ben je al gauw elitairCobi vond ook al dat ik uit de bocht vloog. Ter geruststelling: Yvon Jaspers vind ik nog steeds leuk)
Brianna F
12-10-2012 om 10:07
Andere zender
Je ergert je en blijft toch kijken? Daar is een knop voor.
anderss
12-10-2012 om 10:34
Goh
ik vind ze juist erg goed afgestemd op jong publiek: ze zijn soms erg kinderachtig en puberaal