Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Dvdtip: het ideale kraamcadeau

Nou ja, of het echt het ideale kraamcadeau is weet ik niet, maar ik wil de tip toch even hier op het forum gooien. Laatst heb ik als kraamcadeau maar ook meteen maar voor onszelf de DVD van de documentaire "Babies" gekocht. Twee voor 15 euro bij Free Record Shop. Vier baby's worden gedurende eerste 18 maanden van hun leven gevolgd. Een uit Namibië, een uit Mongolië, eentje uit Amerika en een uit Japan. Alleen maar beelden met achtergrondgeluid, geen ondertitels.

Reuze vermakelijk, er zitten hilarische stukjes in. Mijn jonge kinderen (2,5 en bijna 6) vinden m trouwens ook geweldig. De trailer staat op Youtube:

http://www.youtube.com/watch?v=1vupEpNjCuY

Groeten,

Temet

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Asa Torell

Asa Torell

19-09-2011 om 14:41

Ja!

Niet als kraamkado gehad, maar wel in huis: prachtige film inderdaad! Bedankt voor de tip Temet, misschien haal ik hem nog wel als kraamkado voor iemand anders.

dc

dc

19-09-2011 om 22:12

Inderdaad

Laatst een keer gezien. Erg leuk inderdaad.

Massi Nissa

Massi Nissa

20-09-2011 om 17:09

Heb 'm liggen

Toch maar eens kijken dan, ik heb hem hier al maanden liggen. Was ooit in de aanbieding bij de Aldi, geloof ik. Zal er morgen eens voor gaan zitten met dochter (als dat lukt, het is een gekkenhuis momenteel).
Groetjes
Massi

Temet

Temet

20-09-2011 om 22:39 Topicstarter

Doen

Doen, juist in een gekkenhuis. Grote kans dat je dochter m geweldig vindt. En het is reuze verantwoord vermaak: geen geweld, geen geschreeuw, geen harde muziek en niks van Studio 100

Groeten,

Temet

Massi Nissa

Massi Nissa

21-09-2011 om 10:21

Temet

Alleen dat laatste al, geen studio 100. Heerlijk vooruitzicht. We hebben gisteravond al een stukje gekeken en dochter was aan de buis gekluisterd (ik ook). Heel veel herkenning en toch ook veel dingen die heel anders gedaan worden. Ik vind het alleen jammer dat er niet wordt uitgelegd wat al die 'andere' rituelen betekenen: die kanjitekens op de voetjes in Japan, dat touwtje om het middel in Tanzania (of waar is het, Namibie?), etc. Vanavond weer een stukje, ik kijk er al naar uit .
Groetjes
Massi

O, die ga ik halen!

Hoorde dat ie nog bij Aldi ligt!

Tirza G.

Tirza G.

21-09-2011 om 18:54

Hij

is zo geweldig. Echt om van te smullen. En wat mij dan zo opvalt, is dat de kindjes in de twee 'primitievere' culturen gewoon met het leven van moe meehobbelen. Moe hoeft niet naar gym, yoga, bewegen op muziek, knutselen en weetikveel wat - dat komt allemaal vanzelf aan bod in het dagelijkse leven. Heerlijk.

Tirza

Kaaskopje

Kaaskopje

22-09-2011 om 00:33

Wat lief

Ik denk dat ik mijn oudste dochter hier ook een plezier mee kan doen. Gewoon omdat ze van baby's houdt en er weer een schooljaar lang voor mag zorgen

Temet

Temet

22-09-2011 om 14:48 Topicstarter

Tirza

Daar kreeg ik wel een beetje het idee dat ik als kijker gemanipuleerd werd. Dat het leven van de twee westerse kindertjes werd afgezet tegen dat van de twee andere kindertjes, en kijk eens hoe vrolijk en vrij leventje die hebben. Die natuurvolkeren hebben het toch veel beter voor elkaar, dat idee (in het bonusmateriaal zien we de vader van het Namibische meisje verklaren dat ze hebben meegedaan omdat daarmee dan meteen medische zorg voor de moeder gegarandeerd was, die ze anders niet konden betalen. Dus tja).

Neemt niet weg dat de scene van dat jongetje in dat badje met die geit geweldig is. Of datzelfde knulletje dat dan op een leeg vat klimt terwijl er ondertussen een kudde koeien aan komt zetten.

Affijn - Massi, Dirksmama, Kaaskopje, ga m zien!

Groeten,

Temet

Tirza G.

Tirza G.

22-09-2011 om 18:03

Dat idee had ik ook. Want toen ik dat kindje frank en vrij rondom het vuur zag spelen met scherpe steentjes overal toen dacht ik toch ook: gut. Dat zal toch ook best wel eens misgaan. Of die haan die over dat slaapbankje wandelt. Brrrr.
Maar toch: het gewoon mee laten leven in je eigen leven is in het Westen niet meer zo echt mogelijk. Je neemt nou eenmaal geen kind mee naar kantoor, isnie echt handig. Maar soms ontaardt het hier wel eens in Nooit Meer Ergens kinderen mee naar toe nemen. Zelfs in de supermarkt (áls ze al meegaan) zitten ze in de TVhoek. Hoe leren ze hun leefomgeving dan kennen?

Tirza

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.