Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Mamvantwee

Mamvantwee

31-08-2010 om 12:40

Dus daarom zijn jonge moeders moe!

Lees ik net op nu.nl dat jonge moeders door de nachtelijke onderbrekingen toch wel wat vermoeid raken...wat een nieuws (maar niet heus).
Dit onderzoek hadden ze kunnen laten zitten, ik wist het al lang...!

http://www.nu.nl/werk-en-prive/2323185/jonge-moeders-slapen-genoeg-.html

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Gut

En straks een baanbrekend onderzoek dat de wereld versteld zal doen staan wanneer bekend wordt dat dit verschijnsel zich niet alleen in de eerste weken na de bevalling voordoet, maar vaak nog jarenlang aanhoudt.

Groeten,

Temet

Nou

Er worden toch ook regelmatig tweede, derde en vierde kinderen geboren. Dus die moeders zijn gewaarschuwd, zou je denken.

Groeten,

Temet

amk

amk

31-08-2010 om 14:01

ze verwachten dat het bij het 2e baksel beter gaat.

Mamvantwee

Mamvantwee

31-08-2010 om 14:09

Leercurve

Of je denkt naief dat het bij de tweede nooit zo erg zal zijn als bij de eerste (die nooit sliep).

Helaas...het kon nog erger.

Maar dan ook geen derde meer hier.

Jeanne

Jeanne

31-08-2010 om 14:16

Of je krijgt een eerste die binnen een paar weken doorslaapt en daarna nog drie, waarvan je elke keer weer hoopt dat hij of zij net zo snel doorslaapt als oudste. Ja ik ben moe, door jongste die 's nachts nog 2 of 3 keer honger heeft en al 7 maanden is.

Puck

Puck

31-08-2010 om 15:21

Tja

en dan heb je als ze groter worden eindelijk een paar jaar wat meer rust en als ze in de puber-tijd laat uitgaan dan heb je weer slaaptekort omdat je als ongeruste moeder niet goed slaapt tot je kind om 3 uur thuis komt

Kiki

Kiki

31-08-2010 om 21:09

Zeven uur slaap?

Ik kan me de tijd niet meer heugen dat ik dat gehaald heb.

Ik wil graag een derde Berber, ik moet het toch ooit eens een keer goed doen.
Die derde gaat gewoon normaal slapen, echt waar, heus waar, dat moet gewoon

Biene M.

Biene M.

31-08-2010 om 22:22

2e, 3e en 4e

Die komen er doordat moeders in haar permanente vermoeidheidsdelier vergeet de pil te nemen.

Sascha2

Sascha2

31-08-2010 om 23:30

De tweede, derde en vierde komen binnen vier jaar na de eerste omdat je toch al bekaf bent, niet helder meer bent en volop in de onderbroken nachten zit. Maar ach, het artikel geeft ook aan dat die korte slaapcycli de kans op een ppd zou vergroten... En dan te denken dat er vrouwen zijn die dat zelfs drie keer aandurven . Tja, je krijgt er zoveel voor terug he?

koentje

koentje

01-09-2010 om 09:42

Huh

wat is een ppd?

Ppd is...

...post-partum-depressie, vroeger ook wel bekend als postnatale depressie.

Tihama

Tihama

01-09-2010 om 09:55

Briljant

Ik kon het niet laten, heb even in het archief gezocht op een oude posting. Uit 2001.

"Mensen tellen vaak het aantal uren dat ze 's nachts geslapen hebben bij elkaar op, maar je hebt als mens een REM-slaap nodig, de diepe droomslaap om écht uitgerust te raken. Wij kregen die niet meer, want voor we diep genoeg weg waren werden we al weer wakker geroepen door het gehuil van ons kind. "

In een draadje over slaapgebrek onder jonge moeders.

Soms vraag ik me echt af of onderzoekers wel eens in contact zijn geweest met de echte wereld.

Tihama

Tihama

Tihama

01-09-2010 om 10:43

Welnee

ik KEN je toch, Beemer

Tihama

Kiki

Kiki

01-09-2010 om 20:56

Ik vind het ook een vreemd onderzoek

gehouden onder heeeeeeel weinig vrouwen.

Doe even normaal, ze zouden hier eens een nachtje mee moeten lopen. Dat slaapgebrek blijf je echt wel houden hoor (ik althans) en niet alleen in de, prille, babytijd

Sterker nog, volgens mij had ik in de kraamtijd gewoon meer slaap als ik op het ogenblik heb. Want dan kon ik ;s middags nog even slapen met de kraamverzorgende en mijn man die de boel draaiende hield.

Berber, DAAROM nemen mensen tweede, derde en vierde kinderen. Omdat ze dan even 8 dagen bij kunnen slapen, terwijl andere mensen eens voor hun zorgen in plaats van andersom

Kiki

Kiki

01-09-2010 om 20:58

Huh, wat schrijf ik nou

slapen met de kraamverzorgende? Echt zo'n slaapgebrek he, ik kraam echt onzin uit.

Ik bedoelde natuurlijk: Dan kon ik 's middags nog even slapen, terwijl de kraamverzorgende en mijn man de boel draaiende hielden

Ach nee

Bij de oudste moet je even wennen aan een ander slaappatroon. Dus gewoon een paar keer per nacht wakker in plaats van 8 uur als een blok van de wereld zijn.
En dat duurt jaren.
Maar als je daar eenmaal aan gewend bent ben je niet moe meer toch? Dan wil je niet anders meer. En dan heb je geen kinderen meer in huis en dan vraag je je af waarom je 's nachts vaak wakker bent.

Inderdaad

De kinderen zijn bijna de deur uit en daar lig ik dan 's nachts wakker, de leeftijd zeg maar :o). Of in het weekend klaarwakker om 7 uur, zucht !

Limi

Limi

03-09-2010 om 13:43

Anna

Ik werd idd pas na het eerste half jaar moe. Dacht al dat het aan mij lag!

Meestal haal ik de 6-7 uur per nacht wel opgeteld, maar ik word tegenwoordig altijd moe wakker. Drie voedingen in mijn slaaptijd.

michelle de vries

michelle de vries

06-09-2010 om 13:28

Ik ben een tienermoeder

hallo,
ik vind dit echt belachelijk.
ik bn zelf een ´´tiener´´ moeder.
ben 20 jaar en heb een dochtertje van 6 maanden.
ze was 6week en sliep door.
toen zei ik alik kan me niet voorstellen dat sommige moeders vinden dat dit zwaar is die nachten.
nee hoor i had er geen problemen mee.

groetjes michelle

Tihama

Tihama

06-09-2010 om 13:46

Zwaar

"ze was 6week en sliep door.

toen zei ik alik kan me niet voorstellen dat sommige moeders vinden dat dit zwaar is die nachten."

Nee, als mijn kind na 6 weken doorgeslapen zou hebben, zou ik het ook niet zwaar gevonden hebben. Ik vond het zwaar om jarenlang elk uur gewekt te worden.

Tihama

Morgana Fata

Morgana Fata

06-09-2010 om 14:23

Michelle

Als een kleine met 6 weken al doorslaapt zijn de nachten natuurlijk ook niet zwaar. In het artikel wordt uitgelegd dat de meeste moeders wel de 7 uur slaap halen, maar dat dit niet genoeg is omdat het niet 7 uur slapen aan één stuk is (omdat de baby 's nachts wil eten). Door de onderbrekingen rust de moeder dus niet genoeg uit. Daar heb jij natuurlijk geen last van met je baby die doorslaapt.
Overigens bedoelen ze met de term 'jonge moeder' niet perse op de leeftijd van de moeder. Ze bedoelen een vrouw die een jonge baby heeft, haar leeftijd maakt daarbij voor dit onderzoek niet uit.

Morgana Fata

Morgana Fata

06-09-2010 om 15:26

Persoonsafhankelijk

Dat heb ik nou nooit gehad Beemer, toen ik 16 was kon ik geen hele nachten doorhalen of zelfs een paar uurtjes minder slapen. De gemiste uren aan slaap haalde ik dan in tijdens saaie lessen op school. Wat dat betreft ben ik nu beter 'getraind' en kan met minder slaap de dag wel doorkomen.

Janna3

Janna3

07-09-2010 om 09:45

Grappig

Hier net zo. Toen ik begin 20 was en een keertje minder dan 8 uur sliep voelde ik me vreselijk zielig en moe. Nu, eind 30 kan ik veel beter tegen een gebroken nacht. Hoewel ik me wel weer steeds fitter voel nu ik 6 uur ongestoord kan slapen. Jongste (bijna 4) slaapt eindelijk de meeste nachten door...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.