Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Barvaux

Barvaux

20-04-2015 om 07:37

Doorgedraaide toestand in Amerika rond verjaardagskado's

http://www.ad.nl/ad/nl/1014/Bizar/article/detail/3965052/2015/04/18/Moeder-stuurt-orders-rond-voor-verjaardagscadeaus.dhtml

Vooral die gepersonaliseerde kadootjes, in Nederland toch heel gewoon.

Ik snap de link niet

Ik snap de link tussen gepersonaliseerde cadeaus (da's toch gewoon een T-shirt met je naam erop of zo?) en kidnapping niet?
Omdat de ontvoerder dan heel makkelijk kan roepen: "Hé, Britney, kom es ff hier, ik heb een puppy voor je"??

vlinder72

vlinder72

20-04-2015 om 07:51

mwah

Volgens mij is dit een doorgedraaide moeder. Dit soort uitnodigingen zijn geen algemeen goed. Anders zou het ook niet zo belachelijk gemaaktworden op Reddit.

ik vraag mij wel af of de plaatser de moeder hierop aangesproken heeft voordat hij haar belachelijk maakte op internet. Fijne familie/vrienden heb je dan zeg.

Mikke

Mikke

20-04-2015 om 08:09

Sja...

Gepersonaliseerde dingen kunnen natuurlijk niet meer worden geruild

Doorgedraaide toestand in Amerika?

Deze moeder is nogal een type A persoonlijkheid, maar om nou meteen heel Amerika erbij te halen?

Ik heb een vriendin die iedereen die ze kent uitnodigt voor de verjaardag van haar kinderen, of die mensen daar nou (nog) contact of een band mee hebben of niet, die uitnodigingen gaan altijd gepaard met behoorlijk specifieke, directieve kadowensen. Is er dan ook een doorgedraaide toestand in Nederland?

skik

idd

Dit soort mensen heb je overal al is dit natuurlijk een uitzonderlijk geval en daarom komt het op internet. In Nederland zie je bij verjaardagen van kleine kinderen ook steeds meer verlanglijstjes van lijstje.nl voorbij komen. Of bruiloften waarbij met een heel uitgebreide verlanglijst wordt gewerkt. Enerzijds begrijpelijk, maar zo geef je ook het idee dat een zelf bedacht kadootje niet meer op prijs wordt gesteld.

Tijgeroog

Tijgeroog

20-04-2015 om 09:02

Verlanglijstje

Zowel mijn familie als m'n schoonfamilie loopt altijd al lang voor verjaardagen te vragen naar verlanglijstjes. Ik weet nooit zoveel te verzinnen (ik ben al heel gelukkig ) en m'n man is vrijwel gelijk met mij jarig. Bovendien geef ik iedereen dan graag nog wat keuze, dus dit leverde aardig wat stress op. Daarom hebben wij tegenwoordig, voor het hele gezin, ook een lijstje bij lijstje.nl, dan kan iedereen afstrepen. Maar iets anders is ook van harte welkom. En die link zet ik ook altijd nog even in de uitnodigingen-mail, die ook naar een paar vrienden gaat. Ik hoop niet dat die dat nu ook te opdringerig vinden. Het staat er eigenlijk alleen maar omdat dat in onze families op prijs gesteld wordt, en goed werkt zo.

Ach.....

....ik denk dat deze moeder het gewoon heel goed wil doen voor haar kindje en een beetje doorslaat. Ik vind het nogal weerd dat dit dan vervolgens tot in Nederland in de krant komt.

Theekopje

Theekopje

20-04-2015 om 19:17

Anneque

Ik vermoed dat het daar inderdaad mee te maken heeft. En hoewel ik niet zo van de ontvoerdersangst ben kan ik me dat ergens ook nog wel een beetje voorstellen. "Je mag niet met vreemden praten? Maar ik ken jou toch, jij bent Stijn, kom maar hoor, het is goed".

Dat ouders een lijstje rondsturen is niet zo gek. Het is vooral het directieve toontje van die mail.
Er is een verschil tussen
"mocht je een idee zoeken voor een cadeautje, dan zijn hier wat tips" en
"willen jullie de volgende items kopen".

En er is ook een verschil tussen
"heel jammer, maar Stijn heeft al 3 batmancapes, heb je toevallig het bonnetje nog?"
en
"stuur altijd het bonnetje mee als je iets anders koopt, want anders krijgen we maar de helft terug en het leven is al zo duur".

bieb63

bieb63

22-04-2015 om 21:51

Tja Amerika

Ik denk niet dat die moeder nu zo'n bijzonderheid is in Amerika. Dat land vind ik op z'n zachtjes gezegd erg 'apart'.
Zo las ik van de week in de krant dat er een Amerikaans ouderpaar was opgepakt, omdat hun kinderen van 8 en 10 buiten speelden. Dat is daar dus 'not done' (gevaarlijk?). In de staat Illiones (of hoe je het schrijft) schijnt het zelfs zo te zijn dat kinderen onder de 14 niet eens alleen thuis mogen zijn (laat staan buitenspelen of zich buiten begeven zonder begeleiding).
Dus tja, die mensen gaan vanzelf een beetje raar denken...

Mikke

Mikke

23-04-2015 om 00:04

Hoe vaak...

Hoe vaak ben je al in de VS geweest, bieb63? Ik regelmatig, maar het valt me elke keer weer op hoe ontzettend normaal de meeste mensen daar zijn. Natuurlijk zijn er altijd bijzondere exemplaren, het is niet voor niks dat ze de pers halen!

In Illinois mag je kinderen onder de 14 niet alleen thuis laten als het gaat om een onredelijk lange periode, waarbij hun gezondheid of veiligheid in het geding is. Ze mogen dus echt wel alleen thuis zijn als je een boodschap doet, en ook buitenspelen mag natuurlijk gewoon!

Free range children

http://www.wusa9.com/story/news/local/silver-spring/2015/04/12/md-free-range-children-taken-by-cps/25691133/

Het is wel een issue want er is een groep ouders die zich organiseert en in gevecht is met CPS.

"At approximately 4:55 p.m., Montgomery County police received a call to check on the welfare of the Meitiv children, 10-year-old Rafi and six-year-old Dvora, at a Silver Spring park. Their house is just down the street and around the corner, a distance of less than a mile. Police say officers found the children unattended."

"Parents disagree on the Meitiv's free-range style, some saying the children are too young to walk alone. But after the most recent incident, many question the priorities of Child Protective Services."

Sluit me bij Mikke aan

Er wonen 316 miljoen mensen in de Verenigde Staten, dus allicht dat daar wat meer malloten tussen zitten dan tussen onze krap 17 miljoen Nederlanders.

skik

SUV's

Net als Mikke. Toen we daar woonden, bleven de kinderen van vrienden ook gewoon thuis. Onze kinderen waren nog te jong <4. Die zou ik in Nederland ook niet thuis laten.
Maar er rijden daar wel veel grote SUV's. Die bestuurders zien een kind echt over het hoofd. En de wegen zijn zo breed. Niet voor niets hebben ze op grote parkeerplaatsen een speciaal looppad zodat de voetgangers niet achter die hoge SUV's langs hoeven te lopen. Kan je nagaan als het kinderen op straat betreft, waarbij een ouder ontbreekt.
Kinderen die buiten spelen, spelen in een verkeersveilige omgeving.

Het enige vervelende in Amerika is, is dat men een ander niet aanspreekt maar de politie belt. De vrouw die ons leerde over de gewoontes, legde uit dat toen haar zoon in de boom klom de overbuurvrouw de politie had gebeld en die even later bij haar op de stoep stond. De politie zelf deed in geheel niet moeilijk. Zo onmenselijk zijn ze niet. Ze vond het wel jammer dat die anonieme overbuurvrouw niet haar had gebeld. Toch een vorm van schaamte als de buurt ziet dat een opvallende witte wagen met duidelijke letters voor jouw deur staat. Misschien dat dat meer de aanleiding is voor het protest van een groep ouders. Die prioriteiten van de CPS werden aangewakkerd door anonieme melders en daar balen ze, denk ik, ik nog meer van. De CPS deed niets anders dan een telefoontje controlleren.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.