Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

De kinderen van mijn vriend


dan schreef op 14-08-2021 om 14:55:

volgens mij dat de kinderen quality time met hun vader willen. Dus laat ze met hem meegaan naar de winkel of ga er zelf heen en doe nog wat andere dingen en laat je vriend lekker thuis met zijn kinderen.

Precies. Een kind is alleen jaloers als er een gevoel heerst dat er ook iets afgepakt kan worden. Kinderen die vertrouwen op hun ouders en de situatie zijn doorgaans niet jaloers. Deze kinderen hebben reden om jaloers te zijn. Hun vader is voor hen gevoel nl. al eens vertrokken of in hun beleving weggekaapt. Erg belangrijk ok die kinderen hun vader te gunnen. Zeker die eerste dagen. Dat ze kunnen merken dat ze niks te vrezen hebben, omdat jij hen hun vader 110% gunt. Als die bevestiging keer op keer komt, zal bezitterigheid vanzelf afnemen. Deze jonge kinderen moeten nu gewoon het tegendeel bewezen krijgen.

Leene

Leene

14-08-2021 om 23:04

Eerlijk gezegd sta ik met mijn oren te klapperen als ik sommige reacties lees.
Egoïstisch, koud, drammerig, jaloers etc etc.
Nou daar heeft TO wat aan zeg aan die reacties van jullie. Als je niets opbouwend te zeggen heb, kun je volgens mij maar beter stoppen met reageren, wie heeft hier nu wat aan?? Ik vind sommige negatieve reacties óók behoorlijk drammerig overkomen... in steeds andere bewoordingen wordt te kennen gegeven dat met TO een jaloers kreng vindt en wordt zelfs door iemand gezegd dat haar vriend haar maar snel in de steek moet laten. Nou nou.. voelen jullie je beter als je dit op het internet slingert?
Volgens mij heeft TO al eerder toegegeven in een van de vele posts dat ze inderdaad hulp nodig heeft en haar eigen problemen onder ogen moet zien. 
Ik vind dat ze in ieder geval haar best doet.
Ze komt nu terug om haar ervaringen te delen en wéér wordt ze door sommigen alleen maar met negativiteit overladen. 
TO je kunt doorgaan met hier posten , dat moet je zelf beslissen, maar mijn  gevoel zegt dat je er niet heel veel mee opschiet.  Zoek hulp voor jezelf ( en je vriend) bij een professional dat zet meer zoden aan de dijk dan hier je verhaal doen en vervolgens een soort 'afgemaakt' te worden.
Ik vind dat echt niet kunnen.

Les Montagne. Leuk geprobeerd. Nah ja niet leuk eigenlijk, meer afgezaagd.

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

15-08-2021 om 00:40

Joanjett schreef op 14-08-2021 om 23:41:

Les Montagne. Leuk geprobeerd. Nah ja niet leuk eigenlijk, meer afgezaagd.

Daar doelde ik vele pagina's terug op. Wist alleen de naam niet meer exact, iets met 'bergen' wist ik nog. 

dan

dan

15-08-2021 om 09:03

Leene schreef op 14-08-2021 om 23:04:

Eerlijk gezegd sta ik met mijn oren te klapperen als ik sommige reacties lees.
Egoïstisch, koud, drammerig, jaloers etc etc.
Nou daar heeft TO wat aan zeg aan die reacties van jullie. Als je niets opbouwend te zeggen heb, kun je volgens mij maar beter stoppen met reageren, wie heeft hier nu wat aan?? Ik vind sommige negatieve reacties óók behoorlijk drammerig overkomen... in steeds andere bewoordingen wordt te kennen gegeven dat met TO een jaloers kreng vindt en wordt zelfs door iemand gezegd dat haar vriend haar maar snel in de steek moet laten. Nou nou.. voelen jullie je beter als je dit op het internet slingert?
Volgens mij heeft TO al eerder toegegeven in een van de vele posts dat ze inderdaad hulp nodig heeft en haar eigen problemen onder ogen moet zien.
Ik vind dat ze in ieder geval haar best doet.
Ze komt nu terug om haar ervaringen te delen en wéér wordt ze door sommigen alleen maar met negativiteit overladen.
TO je kunt doorgaan met hier posten , dat moet je zelf beslissen, maar mijn gevoel zegt dat je er niet heel veel mee opschiet. Zoek hulp voor jezelf ( en je vriend) bij een professional dat zet meer zoden aan de dijk dan hier je verhaal doen en vervolgens een soort 'afgemaakt' te worden.
Ik vind dat echt niet kunnen.

Ook al doet ze haar best, er kunnen toch nog verbeterpunten zijn? Het is aan haar en haar vriend wat ze ermee doen. Het is fijn dat de kinderen voor een maand naar Nederland konden komen maar ook een maand gaat erg snel voorbij. Dan lijkt het me voor de kinderen en hun vader fijn om vooral veel tijd met hun drietjes te spenderen, zonder anderen erbij. Naarmate ze zich meer vertrouwd voelen, kan dat natuurlijk weer wat veranderen. 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

15-08-2021 om 14:49

Leene schreef op 14-08-2021 om 23:04:

Eerlijk gezegd sta ik met mijn oren te klapperen als ik sommige reacties lees.
Egoïstisch, koud, drammerig, jaloers etc etc.
Nou daar heeft TO wat aan zeg aan die reacties van jullie. Als je niets opbouwend te zeggen heb, kun je volgens mij maar beter stoppen met reageren, wie heeft hier nu wat aan?? Ik vind sommige negatieve reacties óók behoorlijk drammerig overkomen... in steeds andere bewoordingen wordt te kennen gegeven dat met TO een jaloers kreng vindt en wordt zelfs door iemand gezegd dat haar vriend haar maar snel in de steek moet laten. Nou nou.. voelen jullie je beter als je dit op het internet slingert?
Volgens mij heeft TO al eerder toegegeven in een van de vele posts dat ze inderdaad hulp nodig heeft en haar eigen problemen onder ogen moet zien.
Ik vind dat ze in ieder geval haar best doet.
Ze komt nu terug om haar ervaringen te delen en wéér wordt ze door sommigen alleen maar met negativiteit overladen.
TO je kunt doorgaan met hier posten , dat moet je zelf beslissen, maar mijn gevoel zegt dat je er niet heel veel mee opschiet. Zoek hulp voor jezelf ( en je vriend) bij een professional dat zet meer zoden aan de dijk dan hier je verhaal doen en vervolgens een soort 'afgemaakt' te worden.
Ik vind dat echt niet kunnen.

Wie ben jij dan?

A12345

A12345

22-08-2021 om 14:01 Topicstarter

De bom is gebarsten.

Nadat het een tijdje goed ging, begon ik me toch weer erg te ergeren aan zijn kinderen. Ze maken veel rommel, hebben vaak ruzie met elkaar. Op 'n dag met veel familie op bezoek, had hij amper tijd voor het bezoek, omdat zijn kinderen alle aandacht opeisten. Dat viel niet goed bij mij.

Uiteindelijk is in een boze bui bij mij eruit geflapt dat zijn kinderen in de vakanties niet meer welkom zijn. Dat had ik niet moeten zeggen, maar sindsdien is hij compleet veranderd. Hij negeert me. Ruimt heel demonstratief de rommel van zijn kinderen op, wast hun kleren, strijkt hun kleren, sleept ze overal mee naar toe (speeltuin, supermarkt, winkel, als hij benzine gaat tanken). Als ik vraag waarom hij zo doet, dan zegt ie constant dat ik geen last meer zal hebben van zijn kinderen. 

Krijg ook constant verwijten dat het nooit goed is. Hij ziet ze al amper en als ze er dan zijn, dan zou ik vanaf moment één al ruzie zoeken met als onderwerp zijn kinderen. En zelfs als ze een keer komen dan is me dat nog teveel. 

Waar hij voorheen bij ruzies altijd na een tijdje wel weer terugkrabbelde om er over te praten, doet hij dat nu helemaal niet meer. 

A12345 schreef op 22-08-2021 om 14:01:

De bom is gebarsten.

Nadat het een tijdje goed ging, begon ik me toch weer erg te ergeren aan zijn kinderen. Ze maken veel rommel, hebben vaak ruzie met elkaar. Op 'n dag met veel familie op bezoek, had hij amper tijd voor het bezoek, omdat zijn kinderen alle aandacht opeisten. Dat viel niet goed bij mij.

Uiteindelijk is in een boze bui bij mij eruit geflapt dat zijn kinderen in de vakanties niet meer welkom zijn. Dat had ik niet moeten zeggen, maar sindsdien is hij compleet veranderd. Hij negeert me. Ruimt heel demonstratief de rommel van zijn kinderen op, wast hun kleren, strijkt hun kleren, sleept ze overal mee naar toe (speeltuin, supermarkt, winkel, als hij benzine gaat tanken). Als ik vraag waarom hij zo doet, dan zegt ie constant dat ik geen last meer zal hebben van zijn kinderen.

Krijg ook constant verwijten dat het nooit goed is. Hij ziet ze al amper en als ze er dan zijn, dan zou ik vanaf moment één al ruzie zoeken met als onderwerp zijn kinderen. En zelfs als ze een keer komen dan is me dat nog teveel.

Waar hij voorheen bij ruzies altijd na een tijdje wel weer terugkrabbelde om er over te praten, doet hij dat nu helemaal niet meer.

Had je dit nou echt niet voorzien?

A12345

A12345

22-08-2021 om 14:12 Topicstarter

Poezie schreef op 22-08-2021 om 14:08:

[..]

Had je dit nou echt niet voorzien?

Ene kant wel. Zoals eerder al geschreven was ik al erg huiverig en ervan overtuigd dat er over de kinderen ruzie gaan ontstaan.

Andere kant heb ik het geprobeerd, maar was het toch een stuk drukker dan gedacht. Viel me tot nu toe niet mee. Ze zijn een stuk drukker dan gedacht, maken meer rommel dan gedacht. 

En als het over zijn kinderen gaat, dan accepteert hij weinig commentaar. Normaal is hij heel redelijk in discussies, maar als het over zijn kinderen gaat, dan een heel stuk minder. Of eigenlijk helemaal niet. 

A12345 schreef op 22-08-2021 om 14:12:

[..]

Ene kant wel. Zoals eerder al geschreven was ik al erg huiverig en ervan overtuigd dat er over de kinderen ruzie gaan ontstaan.

Andere kant heb ik het geprobeerd, maar was het toch een stuk drukker dan gedacht. Viel me tot nu toe niet mee. Ze zijn een stuk drukker dan gedacht, maken meer rommel dan gedacht.

En als het over zijn kinderen gaat, dan accepteert hij weinig commentaar. Normaal is hij heel redelijk in discussies, maar als het over zijn kinderen gaat, dan een heel stuk minder. Of eigenlijk helemaal niet.

Dus jouw vriend heeft alles fout gedaan?

Daarom werd ruimte geven geadviseerd. 

A12345

A12345

22-08-2021 om 14:21 Topicstarter

Poezie schreef op 22-08-2021 om 14:18:

[..]

Dus jouw vriend heeft alles fout gedaan?

Vooraf is er wel gesproken over hoe ik denk over andermans kinderen. En hij kent zijn kinderen natuurlijk veel beter dan dat ik ze ken. Vind dat wel een inschattingsfout van hem. 

Wasmachine schreef op 22-08-2021 om 14:19:

Daarom werd ruimte geven geadviseerd.

Precies.

Daarnaast lees ik hier een TO die ruzie loopt te maken. Ergens lees ik een sadistisch genoegen om het zo te doen.

A12345

A12345

22-08-2021 om 14:24 Topicstarter

Poezie schreef op 22-08-2021 om 14:22:

[..]

Precies.

Daarnaast lees ik hier een TO die ruzie loopt te maken. Ergens lees ik een sadistisch genoegen om het zo te doen.

Ik heb er absoluut geen genoegen in natuurlijk. 

Hij zei ook wel zoiets. Dat ik dit bezoek van zijn kinderen vanaf het begin aan heb gegrepen om ruzie te stoken. Maar dat is absoluut niet zo. En zo heeft hij meer van dit soort verwijten. 

A12345 schreef op 22-08-2021 om 14:21:

[..]

Vooraf is er wel gesproken over hoe ik denk over andermans kinderen. En hij kent zijn kinderen natuurlijk veel beter dan dat ik ze ken. Vind dat wel een inschattingsfout van hem.

Wat hij vooral fout ingeschat heeft, is wat voor iemand jij bent…

Wiens idee was het eigenlijk om de hele familie uit te nodigen?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.