Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

De kinderen van mijn vriend


Granny71 schreef op 03-08-2021 om 16:56:

[..]

Blijven uitschelden?

Dan lees jij toch andere dingen dan ik.

Niet meepraten en meehuilen maar kritisch zijn is geen schelden.

nee dat klopt zeker, ik ben nooit van meepraten en meehuilen, dan moet je een gezelligheidsdraadje openen. Maar als je ervaart op welke manier TO reageert en dan toch blijven doorduwen dat ze narcistisch is en onempatisch en dat ze (met uitroeptekens erachter) zich er niet mee moet bemoeien dan denk ik: snap je dan niet dat als je echt wilt dat iets aankomt bij TO, dit geen manier van doen is? Het lijkt wel alsof de frustratie van de schrijvers groter is dan haar probleem. Maar nu stop ik want is meta. 

gr Angela

A12345

A12345

03-08-2021 om 17:01 Topicstarter

Wasmachine schreef op 03-08-2021 om 16:58:

Ik denk dat het van de uitvoering afhangt. Als to eventueel met de kinderen een eigen vakantie houdt zou het best kunnen werken. Misschien ontbijt en avondeten samen maar verder alle ruimte voor vader en kinderen om samen te zijn zonder rekening te hoeven houden met anderen. Als de kleintjes slapen is er natuurlijk wel tijd.
Als to veel aandacht en bevestiging nodig heeft en gefrustreerd rondloopt vanuit angst en onzekerheid gaat het niet werken.

Ik heb me voorgenomen om deze keer zo min mogelijk in scenario's te denken en te gaan bedenken van hoe het gaat lopen. Dat weet ik niet. Ik laat het zoveel mogelijk aan hem hoe hij de tijd daar in wil vullen. 

We gaan erheen zodat hij en de kinderen elkaar kunnen zien. Ik hoef geen toeristische rondleidingen

Laat die man lekker zelf gaan. Dat hij het zelf leuk vindt snap ik wel, die man is verliefd op TO. Maar voor zijn kinderen is het echt niet leuk als er een vreemde mevrouw met haar neus bovenop zit als zij hun vader eindelijk weer eens zien. De aandacht mag nu naar de kinderen gaan ipv dat ze het moeten delen met een vreemde mevrouw waar papa toevalig verliefd op is geworden. 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

03-08-2021 om 17:06

Angela1967 schreef op 03-08-2021 om 16:46:

[..]

tickel, als die man zo makkelijk blij te maken was was dit probleem er niet.

Zowel TO als haar vriend hebben issues, niet met elkaar maar met hun verleden en de impact ervan op hun eigen heden én op hun gezamenlijke heden. Ik vind dat het TO siert dat ze door blijft reageren weliswaar in 'brokken' en het is soms zoeken naar een 'argument' of een 'verklaring' maar het wordt wel steeds scherper. En dan vind ik het persoonlijk tenenkrommend dat sommige forumdeelnemers haar blijven uitschelden. Je ziet toch op een gegeven moment aan haar reacties hoe consistent ze is?

gr Angela

Persoonlijk vind ik ook dat je soms je eigen ego opzij moet schuiven in het belang de kinderen en haar vriend. De man heeft zijn kinderen sinds Pasen niet gezien en het videobellen doet hij ook zonder TO op de achtergrond. Ze wordt er iig niet bij betrokken. 

Jij hebt het over een man die niet makkelijk blij te maken is, ik zie, door de berichten van TO, een man voor me die huilend in bed wakker wordt door de hele situatie. Die slecht eet, slecht slaapt, op eieren loopt om de lieve vrede te bewaren, een man die gewoon óp is.

En ik heb TO nergens uitgescholden. Je qoute mij, dan neem ik aan dat het ook aan mij gericht is.

Tickel schreef op 03-08-2021 om 17:06:

[..]

Persoonlijk vind ik ook dat je soms je eigen ego opzij moet schuiven in het belang de kinderen en haar vriend. De man heeft zijn kinderen sinds Pasen niet gezien en het videobellen doet hij ook zonder TO op de achtergrond. Ze wordt er iig niet bij betrokken.

Jij hebt het over een man die niet makkelijk blij te maken is, ik zie, door de berichten van TO, een man voor me die huilend in bed wakker wordt door de hele situatie. Die slecht eet, slecht slaapt, op eieren loopt om de lieve vrede te bewaren, een man die gewoon óp is.

Hij is net zo volwassen als zij. Ze geeft aan dat ze in de afgelopen maanden zaken anders had kunnen benaderen en ze is nu bezig om te onderzoeken hoe deze kluwen kan veranderen. Zij heeft haar issues, hij die van zichzelf en waarom zou zij volwassener moeten zijn en de wijste? Het is voor haar kennelijk niet makkelijk om te doen wat jij persoonlijk wel zou doen. Dat is wat ik bedoel. Ik vind haar niet de schuldige aan zijn problemen, hij niet aan die van haar. Maar hoe ze elkaar kunnen helpen, dat is complex. 

gr Angela

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

03-08-2021 om 17:13

Angela1967 schreef op 03-08-2021 om 17:10:

[..]

Hij is net zo volwassen als zij. Ze geeft aan dat ze in de afgelopen maanden zaken anders had kunnen benaderen en ze is nu bezig om te onderzoeken hoe deze kluwen kan veranderen. Zij heeft haar issues, hij die van zichzelf en waarom zou zij volwassener moeten zijn en de wijste? Het is voor haar kennelijk niet makkelijk om te doen wat jij persoonlijk wel zou doen. Dat is wat ik bedoel. Ik vind haar niet de schuldige aan zijn problemen, hij niet aan die van haar. Maar hoe ze elkaar kunnen helpen, dat is complex.

gr Angela

In deze omdat zij haar kinderen wél dagelijks ziet. Ik had hoop dat ze zich kon inleven in de situatie waarbij een ouder de kinderen (te) lange tijd niet ziet terwijl hij dat wel heel graag wil. 

A12345 schreef op 03-08-2021 om 17:01:

[..]

Ik heb me voorgenomen om deze keer zo min mogelijk in scenario's te denken en te gaan bedenken van hoe het gaat lopen. Dat weet ik niet. Ik laat het zoveel mogelijk aan hem hoe hij de tijd daar in wil vullen.

We gaan erheen zodat hij en de kinderen elkaar kunnen zien. Ik hoef geen toeristische rondleidingen

Het klinkt alsof hij veel om jullie geeft en graag een positieve bijdrage levert aan jullie leven. Dat is voldoende reden om er ook voor hem te zijn. Ik heb wel de indruk dat hij met teveel mensen rekening wil houden en daar kan jij iets in betekenen. Bijvoorbeeld stimuleren dat ze alleen wat gaan doen en dat jij een boek gaat lezen bijvoorbeeld. 

A12345

A12345

03-08-2021 om 17:17 Topicstarter

Tickel schreef op 03-08-2021 om 17:06:

[..]

Persoonlijk vind ik ook dat je soms je eigen ego opzij moet schuiven in het belang de kinderen en haar vriend. De man heeft zijn kinderen sinds Pasen niet gezien en het videobellen doet hij ook zonder TO op de achtergrond. Ze wordt er iig niet bij betrokken.

Jij hebt het over een man die niet makkelijk blij te maken is, ik zie, door de berichten van TO, een man voor me die huilend in bed wakker wordt door de hele situatie. Die slecht eet, slecht slaapt, op eieren loopt om de lieve vrede te bewaren, een man die gewoon óp is.

En ik heb TO nergens uitgescholden. Je qoute mij, dan neem ik aan dat het ook aan mij gericht is.

Hij is op de korte termijn heel makkelijk blij te maken. Hij is helemaal op en wil gewoon zijn kinderen zien. Hoe en waar, dat maakt 'm niks uit. Als 'ie ze maar kan zien. 

Onderliggende problemen zijn daarmee niet opgelost, maar die zijn ook niet zo 1-2-3 op te lossen. En daar is het nu het moment niet voor. 

Verder neem ik aan dat dat bericht van degene op wie je reageert niet voor jou bedoelt is. Ben het niet altijd met je eens, maar kan je bijdragen wel waarderen. Net zoals alle andere serieus bedoelde en opbouwende bijdragen, ook al zijn ze kritisch.

Met dingen als dat ik mijn kop moet houden (dat was jij niet, een andere user), daar kan ik niet zoveel mee en doe ik dus ook niks mee.

Tickel schreef op 03-08-2021 om 17:06:

[..]

Persoonlijk vind ik ook dat je soms je eigen ego opzij moet schuiven in het belang de kinderen en haar vriend. De man heeft zijn kinderen sinds Pasen niet gezien en het videobellen doet hij ook zonder TO op de achtergrond. Ze wordt er iig niet bij betrokken.

Jij hebt het over een man die niet makkelijk blij te maken is, ik zie, door de berichten van TO, een man voor me die huilend in bed wakker wordt door de hele situatie. Die slecht eet, slecht slaapt, op eieren loopt om de lieve vrede te bewaren, een man die gewoon óp is.

En ik heb TO nergens uitgescholden. Je qoute mij, dan neem ik aan dat het ook aan mij gericht is.

ik heb alleen een deel van je posting gequoot. Juist niet die laatste regel. 

gr Angela

A12345 schreef op 03-08-2021 om 16:19:

[..]

Née, die blijven dan bij mijn zusje. Ze willen wel mee, maar dan wordt het te druk voor nu denk ik.

Fijn dat je eigen kinderen een tijdje bij hun tante kunnen logeren. Dan kun jij je echt richten op het steunen van je partner. Wanneer gaan jullie vertrekken?

A12345

A12345

03-08-2021 om 17:21 Topicstarter

Wasmachine schreef op 03-08-2021 om 17:15:

[..]

Het klinkt alsof hij veel om jullie geeft en graag een positieve bijdrage levert aan jullie leven. Dat is voldoende reden om er ook voor hem te zijn. Ik heb wel de indruk dat hij met teveel mensen rekening wil houden en daar kan jij iets in betekenen. Bijvoorbeeld stimuleren dat ze alleen wat gaan doen en dat jij een boek gaat lezen bijvoorbeeld.

Hij is het type dat alle ballen in de lucht probeert te houden en iedereen tevreden probeert te houden. Vaak ten koste van zichzelf. 

Soms moet ik hem daarin afremmen. Hij bedoelt dat altijd goed, maar de weg naar de hel is geplaveid met goede bedoelingen. 

Ik ben wat dat betreft een stuk egoïstischer. Soms is dat beter, soms niet. 

A12345

A12345

03-08-2021 om 17:22 Topicstarter

Daglichtlamp schreef op 03-08-2021 om 17:20:

[..]

Fijn dat je eigen kinderen een tijdje bij hun tante kunnen logeren. Dan kun jij je echt richten op het steunen van je partner. Wanneer gaan jullie vertrekken?

Begreep van hem dat zijn ex nu met de kinderen naar zee is. Als ze terug is, dan vertrekken we. 

Tickel schreef op 03-08-2021 om 16:41:

[..]

Laten we ook niet vergeten dat TO het aan haar vriend over laat of ze meegaat of niet. En laten we dan vóóral niet vergeten dat diezelfde man niet lekker in z'n vel zit, slecht slaap, eet en op eieren loopt. Wat TO had moeten zeggen, maar dat is mijn visie, was dat hij lekker met het vliegtuig moet gaan, 2 weken daar verblijven, veel zijn kinderen zien en tot rust komen. En heel misschien nog een paar gesprekken met de ex over hoe nu verder.


Hou op hoor, je kan zo in alles iets negatiefs zoeken. Wat TO had MOETEN zeggen. Niemand moet helemaal niks omdat jij het zo zou doen. We kunnen ook wat positiever zijn.. dat ze alvast 1 goed gesprek hebben gehad wat voorheen ook niet echt lukte, to heeft zich nederig opgesteld  en al wat vooruitgang heeft geboekt door eens goed naar hem te luisteren ipv haar eigen gevoel, om te luisteren waar hij haar hierbij nu echt nodig heeft en wat hij graag van haar wil (natuurlijk ook wat hij van de situatie wil) maar ze stimuleert hem al ze had al gezegd ga na je kids. Nu is het gewoon fitten op haar, haar man heeft zelf al gezegd dat hij liever met de auto gaat en niet het vliegtuig, als dat voor hun zo werkt so be it. dit is een groot iets wat je niet na een paar berichten helemaal kunt fixen, daarnaast zitten ze allebei met onverwerkte dingen.

Stap voor stap... ze zijn er mee bezig. En het is altijd makkelijker praten vanaf de zijlijn. Wij dealen niet met alle emoties die erbij komen kijken.

Stop eens met haar te beschuldigen van dingen omdat je denkt dat het volgens jou anders moet, wat voor hun werkt werkt, we kunnen  hier simpel advies geven maar nadat ze er mee bezig zijn of ermee zijn begonnen om beter te communiceren en samen bepaald iets afgesproken hebben, hoeven wij niet te vertellen wat ze MOETEN doen.. 

Als ze had gezegd ik ga niet mee, was sara vast weer commentaar op

Als ze zou zeggen ik ga mee, had iedereen gezegd wat denk je wel niet,

Nu zegt ze dat ze zelf niet denkt dat het verstandig is dat ze meegaat, maar wij haar hebben aangesproken beter naar haar vriend te luisteren want ze dacht alleen aan haar zelf,

En hij zegt ik wil dat je meegaat, tot 2 keer toe, en dan gaat ze mee is het nog niet goed...


Angela1967 schreef op 03-08-2021 om 17:01:

[..]

nee dat klopt zeker, ik ben nooit van meepraten en meehuilen, dan moet je een gezelligheidsdraadje openen. Maar als je ervaart op welke manier TO reageert en dan toch blijven doorduwen dat ze narcistisch is en onempatisch en dat ze (met uitroeptekens erachter) zich er niet mee moet bemoeien dan denk ik: snap je dan niet dat als je echt wilt dat iets aankomt bij TO, dit geen manier van doen is? Het lijkt wel alsof de frustratie van de schrijvers groter is dan haar probleem. Maar nu stop ik want is meta.

gr Angela

Precies dat, ik vind de toon sws nogal agressief, geeft een nare indruk. En was dat tikkeltje vgm niet toch?

maargoed dat was even een reactie op de berichten, verder even goede vrienden hoor tis puur een reactie op wat er staat, voor de rest ga ik even weer naar een vrolijker topic. Ik moet me niet teveel druk gaan maken over een situatie  wat totaal niet van toepassing is voor mij😅 

Ik wil ook helemaal niet zo'n negatieve toon in mijn bericht zetten zoals ik net deed, dus ik trek me even terug 😊🧡

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.