Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

De kinderen van mijn vriend


Granny71 schreef op 02-08-2021 om 21:36:

[..]

Als het zorgt dat to stopt met er ze kk en bij halen die totaal niet relevant zijn wel ja.

In de (misschien ijdele) hoop dat het binnenkomt en ze zich alleen nog maar richt op wat belangrijk is.

Namelijk het regelmatige, fysieke contact tussen de vader en zijn kinderen.

De rest is bijzaak en niet belangrijk

Nou dat bereik je naar mijn mening niet door zo te schelden. Ook totaal niet relevant ze scheldt toch ook niet tegen jou? Maargoed als dat voor jou de manier is...

A12345

A12345

02-08-2021 om 21:41 Topicstarter

Miek_ schreef op 02-08-2021 om 21:34:

[..]

Tja en toen waren ze uit elkaar en stonden de zaken er anders voor. Toen waren zijn kinderen en ex geworteld in dat andere " vreselijke" land. Dat is een risico van emigreren. Waarom zou je bij een scheiding meteen je kinderen uit hun vertrouwde omgeving rukken?

Ja en toen gingen ze uit elkaar en lagen de kaarten opeens anders. Vertrouwde omgeving, dat viel toen in elk geval wel mee. Ze waren toen nog jonger. Het is niet alsof je pubers met een uitgebreid sociaal leven, jarenlange school, druk verenigingsleven uit hun omgeving haalt. 

Rachel. schreef op 02-08-2021 om 21:40:

[..]

Nou dat bereik je naar mijn mening niet door zo te schelden. Ook totaal niet relevant ze scheldt toch ook niet tegen jou? Maargoed als dat voor jou de manier is...

Iets met zachte heelmeesters

A12345 schreef op 02-08-2021 om 16:51:

[..]

Financieel en ze heeft zo een zeker comfort voor wat betreft de kinderen. Als hij in de buurt is van de kinderen, dan bestaat de kans dat de kinderen, als ze daar de leeftijd voor hebben, ervoor kiezen om vooral bij hem te zijn.

Ze leeft daar ook van het geld dat ze bij de scheiding mee heeft gekregen en de alimentatie die hij betaalt. Die is vrij fors. Als hij die zou laten verlagen (wat kan), dan liggen de kaarten denk ik al heel anders. Wat ze doet, doet ze omdat het kan en het kan (groten)deels omdat hij daarvoor zorgt.

Maar goed, dat heb ik verder niet met hem besproken. Nu niet het moment.

Dat zijn afspraken die zij samen hebben gemaakt. Vind jij dat je je daarmee zou moeten bemoeien?
Je hebt het feit dat zij geld bij de scheiding mee heeft gekregen, al een paar keer benoemt lees ik. Waarom vind je dat zo belangrijk?

Waarom zou naar NL komen het beste zijn voor de kinderen? Zij hebben toch nu hun hele leven daar?

Leene schreef op 02-08-2021 om 21:36:

[..]

Ja maar hij woonde al hier omdat hij het niet leuk vindt. Zacht uitgedrukt. Mijn man heeft regelmatig les gegeven op conferenties daar. van Wit Rusland ( was maar 1 x komt ie nu niet meer in) Roemenië Albanië Moldavië Litouwen Hongarije Slowakije Slovenië Kroatië Montenegro. En op een paar landen na zou hij daar nooit willen leven. Sommige gebieden zijn compleet ontvolkt onderwijs en gezondheidszorg zijn super slecht. Contact opbouwen en diepe vriendschappen opbouwen is lastig hoor. Heb jij wel eens geprobeerd iets van Hongaars te maken bijvoorbeeld. Lekker makkelijk om te zeggen hij kan makkelijk sociale contacten daar opbouwen. Ik heb drie jaar in Groot Brittannië gewoond en ook daar was het niet heel makkelijk om er tussen te komen. Bij echte Britten dan... maar goed.

Vriend is geëmigreerd voor Joost mag weten wat voor reden en het viel tegen. Dan wil zijn vrouw van hem scheiden ( niet zijn keus) en wil niet meer terug. Tja zij leeft daar waarschijnlijk luxe. Zij gaat niet terug. Goed hebben we niets mee te maken maar TO wordt met deze zaken wel geconfronteerd. Ik heb al eerder gezegd. Zij moet met haar trauma's leren omgaan en accepteren dat voor hem de kinderen op de eerste plaats staan. Als ze dat niet wil of kan moet ze wegwezen. Maar dat neemt niet weg dat de situatie met vriend en kinderen op zijn zachtst gezegd buitengewoon ingewikkeld is.

Hij woonde deels daar, deels in Nederland. Hij was daar de helft van de tijd voor zijn kinderen. Ik heb in het buitenland gewoond (meerdere landen waarvan een land heel arm was) en ik heb gewoon een sociaal leven kunnen opbouwen en de taal leren spreken. Ja het kost wat moeite maar het is echt niet onmogelijk. Hij zit nu eenmaal in de situatie dat zijn kinderen daar wonen en opgroeien, dan kun je er beter maar wat van maken als je daar (deels) bent. Het land was eerst tenslotte ook goed genoeg om een bedrijf te starten en te emigreren.

Granny71 schreef op 02-08-2021 om 21:36:

[..]

Als het zorgt dat to stopt met er zaken bij halen die totaal niet relevant zijn wel ja.

In de (misschien ijdele) hoop dat het binnenkomt en ze zich alleen nog maar richt op wat belangrijk is.

Namelijk het regelmatige, fysieke contact tussen de vader en zijn kinderen.

De rest is bijzaak en niet belangrijk

Maar dan kun je dat best nog wel anders uitdrukken dan de bewoordingen die je net hebt gebruikt. 

A12345

A12345

02-08-2021 om 21:43 Topicstarter

Poezie schreef op 02-08-2021 om 21:40:

[..]

Misschien zou je het er met je kinderen eens over moeten hebben. Jouw angst is totaal irreëel als ik jouw omschrijving van je vriend lees. Waarschijnlijk snappen ze echt niet waar jij je nog druk om maakt.

Of speelt er toch nog wat anders mee?

Dat is eigenlijk nog wel een goed idee. De keren dat het er over ging, kwam het over alsof ze het als iets positiefs zijn als zijn kinderen zouden komen. Maar dat was meer tussen neus en lippen. Goed om zoiets eens te bespreken.

A12345 schreef op 02-08-2021 om 21:41:

[..]

Ja en toen gingen ze uit elkaar en lagen de kaarten opeens anders. Vertrouwde omgeving, dat viel toen in elk geval wel mee. Ze waren toen nog jonger. Het is niet alsof je pubers met een uitgebreid sociaal leven, jarenlange school, druk verenigingsleven uit hun omgeving haalt.

Nogmaals, totaal niet relevant voor de huidige situatie.

Je had er toen niets mee te maken en  u nog steeds niet. Het is tussen hem en zijn  ex.

A12345 schreef op 02-08-2021 om 21:41:

[..]

Ja en toen gingen ze uit elkaar en lagen de kaarten opeens anders. Vertrouwde omgeving, dat viel toen in elk geval wel mee. Ze waren toen nog jonger. Het is niet alsof je pubers met een uitgebreid sociaal leven, jarenlange school, druk verenigingsleven uit hun omgeving haalt.

Dat vind jij, de moeder denkt daar schijnbaar anders over. Ook jongere kinderen zijn trouwens gehecht aan hun omgeving, niet alleen pubers. 

Desire schreef op 02-08-2021 om 21:43:

[..]

Maar dan kun je dat best nog wel anders uitdrukken dan de bewoordingen die je net hebt gebruikt.

Dat doe ik (en met mij anderen al het hele topic maar niets komt binnen bij to.

Dan probeer je eens iets anders in de hoop dat het dan wel binnenkomt.

A12345 schreef op 02-08-2021 om 21:43:

[..]

Dat is eigenlijk nog wel een goed idee. De keren dat het er over ging, kwam het over alsof ze het als iets positiefs zijn als zijn kinderen zouden komen. Maar dat was meer tussen neus en lippen. Goed om zoiets eens te bespreken.

Het zou ook heel goed kunnen zijn dat jouw kinderen het heel leuk zouden vinden om zijn kinderen te ontmoeten.

Maar dat bedoelde ik niet te zeggen. Wat ik bedoelde is, dat het misschien goed is om met jouw pubers het te hebben over de tijd met je vorige vriend. Hoe hebben ze dat ervaren, en hoe denken ze er nu over. Misschien kan het jou helpen om beter met deze angst om te gaan.

A12345 schreef op 02-08-2021 om 21:41:

[..]

Ja en toen gingen ze uit elkaar en lagen de kaarten opeens anders. Vertrouwde omgeving, dat viel toen in elk geval wel mee. Ze waren toen nog jonger. Het is niet alsof je pubers met een uitgebreid sociaal leven, jarenlange school, druk verenigingsleven uit hun omgeving haalt.

Behalve dat je er niks over te zeggen hebt, ken je de kinderen op dit moment helemaal niet. Je vriend ziet ze al nauwelijks, dus jij kan dat al helemaal niet inschatten. Je bent voor je eigen pubers al vreselijk benauwd dat er ook maar iets zou veranderen, maar voor veel jongere kinderen die je nauwelijks kent weet je het wel even te bedenken.

Maar goed, ik verval vreselijk in herhaling en het is wel duidelijk dat helemaal niemand hier iets mee opschiet, dus ik houd het verder voor gezien.

Leene

Leene

02-08-2021 om 21:54

Granny71 schreef op 02-08-2021 om 21:44:

[..]

Nogmaals, totaal niet relevant voor de huidige situatie.

Je had er toen niets mee te maken en u nog steeds niet. Het is tussen hem en zijn ex.

nou dat snap ik nu weer niet. Natuurlijk moet TO er aan meewerken dat hij zijn kinderen kan zien. Maar het is toch raar om te zeggen dat de situatie totaal niet relevant is voor de huidige situatie. Maakt nogal een verschilletje of ex zijn kinderen een straat verder wonen of een paar 1000 kilometer verder. Kom op zeg dat kun je toch niet splitsen. Mag ze best lastig vinden. Toch? En natuurlijk heb je ideeën daarover. Ik zou ook mijn gedachtes hebben bij die ex. Maar goed ik stap maar eens uit de discussie. Volgens mij moet TO bedenken of ze dit gaat trekken. Ze moet in ieder geval bedenken hoe ze haar vriend kan bijstaan in het zo goed mogelijk een band opbouwen met zijn kinderen. Niet die band opbouwen tegen houden want dan verliest ze hem sowieso. Lijkt mij nog een lastige klus eerlijk gezegd. Maar goed gedane zaken nemen geen keer...

Tickel schreef op 02-08-2021 om 21:34:

[..]

En dan kijkt de andere ouder (vader) wel naar het belang van de kinderen en is dat ook weer niet goed want 2 weken weg in de maand vind jij teveel.

Ik denk dat TO doodsbang is dat haar vriend terug gaat naar zijn ex of daar een andere vrouw ontmoet.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.