Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

De kinderen van mijn vriend


A12345 schreef op 02-08-2021 om 16:10:

[..]

Aan elk scenario moet ook zijn ex medewerking verlenen. Ik denk dat hij beter iets besluit wat hij ook waar kan maken dan dat hij nu "halsoverkop" een besluit neemt en het over een paar maanden toch weer volgens een van de tig andere scenario's moet.

Denk ook niet dat zijn ex daar elke keer aan mee gaat werken. Nog even los van de vraag wat zij precies voor ogen heeft qua scenario. In feite heeft ze een soort van veto. Er liggen nu afspraken en die kunnen zonder haar akkoord niet aangepast worden. In elk geval niet op de hele korte termijn.

Ik ben daar inderdaad geen partij in.

Het zijn net zo goed zijn kinderen, dus zijn ex moet wel degelijk rekening houden met haar ex, aangezien dat de vader is van haar kinderen. 

Ze zal elke dag zien hoeveel verdriet de kinderen hebben, dus het is in haar belang dat er een oplossing komt. 

Ze zal vast ook blij zijn dat een deel van de zorg niet meer op haar bordje komt. Het alleenstaand moederschap is erg zwaar. 

Imi

Imi

02-08-2021 om 16:25


A12345 schreef op 02-08-2021 om 16:10:

[..]

Aan elk scenario moet ook zijn ex medewerking verlenen. Ik denk dat hij beter iets besluit wat hij ook waar kan maken dan dat hij nu "halsoverkop" een besluit neemt en het over een paar maanden toch weer volgens een van de tig andere scenario's moet.

Denk ook niet dat zijn ex daar elke keer aan mee gaat werken. Nog even los van de vraag wat zij precies voor ogen heeft qua scenario. In feite heeft ze een soort van veto. Er liggen nu afspraken en die kunnen zonder haar akkoord niet aangepast worden. In elk geval niet op de hele korte termijn.

Ik ben daar inderdaad geen partij in.

Het is prima (zelfs normaal) om met vallen en opstaan uit te zoeken wat wel en niet werkt.
Ik denk wel dat zijn ex eraan mee zal werken om rustig uit te zoeken wat voor haar, de kinderen en haar ex-man het beste werkt, want dat is ook in haar belang.

A12345

A12345

02-08-2021 om 16:26 Topicstarter

Het is prima (zelfs normaal) om met vallen en opstaan uit te zoeken wat wel en niet werkt.
Ik denk wel dat zijn ex eraan mee zal werken om rustig uit te zoeken wat voor haar, de kinderen en haar ex-man het beste werkt, want dat is ook in haar belang.

Alsof elke ex bij een echtscheiding volledig in het belang van de kinderen denkt. Tot nu toe houdtom wil gooien, dan denk ik niet dat zij zich elke keer volledig in gaat schikken. Dus een keer komt hij dan van een koude kermis thuis. 

Het lijkt me toch dat het belang van de kinderen voorop staat. Als die zo verdrietig zijn dan lijkt het me dat daar iets aan gedaan moet worden. Zij hebben niets in te brengen, zien alleen maar dat hun vader uren en uren bij ze vandaan is gaan wonen, en ze amper nog ziet. Arme kinderen... 
Ik vind dat je als ouder niet zo maar zo ver bij je kinderen vandaan kunt gaan wonen. Als jij dat niet leuk vindt, en jullie relatie dat misschien niet overleeft is dat ... jammer. Maar niet meer dan dat. Je gaat als moeder toch ook niet zo ver bij je kinderen vandaan wonen??

Imi

Imi

02-08-2021 om 16:28

A12345 schreef op 02-08-2021 om 16:26:

Het is prima (zelfs normaal) om met vallen en opstaan uit te zoeken wat wel en niet werkt.
Ik denk wel dat zijn ex eraan mee zal werken om rustig uit te zoeken wat voor haar, de kinderen en haar ex-man het beste werkt, want dat is ook in haar belang.

Alsof elke ex bij een echtscheiding volledig in het belang van de kinderen denkt. Tot nu toe houdtom wil gooien, dan denk ik niet dat zij zich elke keer volledig in gaat schikken. Dus een keer komt hij dan van een koude kermis thuis.

Ik denk dat he te veel van jezelf uitgaat. Jij wilt geen compromissen sluiten. De meeste andere mensen wel, zeker als dat in het belang van hun kinderen is.

Imi schreef op 02-08-2021 om 16:28:

[..]

Ik denk dat he te veel van jezelf uitgaat. Jij wilt geen compromissen sluiten. De meeste andere mensen wel, zeker als dat in het belang van hun kinderen is.

Wat TO wel of niet ziet zitten is voor haar het allerbelangrijkst, dan haar pubers, daarna haar vriend, zijn kinderen het allerlaatst (noodgedwongen, want ze bestaan nou eenmaal).

Imi schreef op 02-08-2021 om 16:28:

[..]

Ik denk dat he te veel van jezelf uitgaat. Jij wilt geen compromissen sluiten. De meeste andere mensen wel, zeker als dat in het belang van hun kinderen is.

Dit lijkt me ook. Voor haar staan haar kinderen boven aan haar prioriteitenlijstje, zoals het hoort. 

Ik denk dat ze het alleen maar aanmoedigt dat haar ex eindelijk weer iets van de zorg oppakt. Ik kan me voorstellen dat ze duidelijke afspraken wil maken die in het belang zijn voor de kinderen. 

TO zou jij zelf zo makkelijk ver weg van je kinderen zijn gaan wonen toen ze zo jong waren? En nu? Zou jij je kinderen achterlaten in Nederland als je man dit van je vroeg? 

A12345 schreef op 02-08-2021 om 16:26:

Het is prima (zelfs normaal) om met vallen en opstaan uit te zoeken wat wel en niet werkt.
Ik denk wel dat zijn ex eraan mee zal werken om rustig uit te zoeken wat voor haar, de kinderen en haar ex-man het beste werkt, want dat is ook in haar belang.

Alsof elke ex bij een echtscheiding volledig in het belang van de kinderen denkt. Tot nu toe houdtom wil gooien, dan denk ik niet dat zij zich elke keer volledig in gaat schikken. Dus een keer komt hij dan van een koude kermis thuis.

Eens! niet iedere ex denkt aan de kinderen als er een scheiding is geweest, heb helaas veel gevallen daarvan gezien in het leven en daar ook de dupe van geweest als kind. Ik hoop oprecht dat het het geval is dat ze ook kijkt naar het belang van de kinderen. ik ben het zeker met je eens dat niet ieder gezin of iedere ex dat doet. Zijn ex ken ik niet en weet ik niks over, ik zou daar ook geen uitspraak over kunnen doen. Kan alleen maar hopen voor jullie allemaal. 


A12345

A12345

02-08-2021 om 16:45 Topicstarter

Julali schreef op 02-08-2021 om 16:35:

[..]

Dit lijkt me ook. Voor haar staan haar kinderen boven aan haar prioriteitenlijstje, zoals het hoort.

Ik denk dat ze het alleen maar aanmoedigt dat haar ex eindelijk weer iets van de zorg oppakt. Ik kan me voorstellen dat ze duidelijke afspraken wil maken die in het belang zijn voor de kinderen.

TO zou jij zelf zo makkelijk ver weg van je kinderen zijn gaan wonen toen ze zo jong waren? En nu? Zou jij je kinderen achterlaten in Nederland als je man dit van je vroeg?

Over de motieven en de agenda van de ex kunnen we van mening verschillen. Uiteindelijk weet ook alleen zij precies wat er in haar hoofd omgaat. 

Als je zuiver naar het belang van de kinderen kijkt, dan is het het beste dat ze in Nederland op worden gevoed en in Nederland naar school gaan. Dat was ook altijd hun gezamenlijke plan, wat op een gegeven moment anders is gelopen door een keuze van zijn ex. Nu zit eigenlijk iedereen hier, behalve de kinderen en zijn ex. 

Ik probeer te doen wat het beste is voor mijn kinderen. Heb nooit motieven gehad om ver weg te verhuizen en dat dus ook niet gedaan. Ook nooit co-ouderschap gehad. Nooit de behoefte gehad om grotendeels mijn tijd elders door te brengen. En ook nooit over nagedacht, want de mogelijkheden daarvoor heb ik uberbaupt niet. Ben/was al blij als ik keer weekend ergens naar toe kon gaan.

Als ik niet voor mijn kinderen zou hebben gezorgd, dan zou niemand dat hebben gedaan. Met kunst- en vliegwerk heb ik opvoeding en werken kunnen combineren. 

Ik snap jouw gevoel deels maar zij maakt gewoon voor zichzelf financieel de meest verstandige beslissing. 

A12345

A12345

02-08-2021 om 16:51 Topicstarter

Wasmachine schreef op 02-08-2021 om 16:48:

Ik snap jouw gevoel deels maar zij maakt gewoon voor zichzelf financieel de meest verstandige beslissing.

Financieel en ze heeft zo een zeker comfort voor wat betreft de kinderen. Als hij in de buurt is van de kinderen, dan bestaat de kans dat de kinderen, als ze daar de leeftijd voor hebben, ervoor kiezen om vooral bij hem te zijn. 

Ze leeft daar ook van het geld dat ze bij de scheiding mee heeft gekregen en de alimentatie die hij betaalt. Die is vrij fors. Als hij die zou laten verlagen (wat kan), dan liggen de kaarten denk ik al heel anders. Wat ze doet, doet ze omdat het kan en het kan (groten)deels omdat hij daarvoor zorgt. 

Maar goed, dat heb ik verder niet met hem besproken. Nu niet het moment. 

A12345 schreef op 02-08-2021 om 16:45:

[..]

Over de motieven en de agenda van de ex kunnen we van mening verschillen. Uiteindelijk weet ook alleen zij precies wat er in haar hoofd omgaat.

Als je zuiver naar het belang van de kinderen kijkt, dan is het het beste dat ze in Nederland op worden gevoed en in Nederland naar school gaan. Dat was ook altijd hun gezamenlijke plan, wat op een gegeven moment anders is gelopen door een keuze van zijn ex. Nu zit eigenlijk iedereen hier, behalve de kinderen en zijn ex.

Ik probeer te doen wat het beste is voor mijn kinderen. Heb nooit motieven gehad om ver weg te verhuizen en dat dus ook niet gedaan. Ook nooit co-ouderschap gehad. Nooit de behoefte gehad om grotendeels mijn tijd elders door te brengen. En ook nooit over nagedacht, want de mogelijkheden daarvoor heb ik uberbaupt niet. Ben/was al blij als ik keer weekend ergens naar toe kon gaan.

Als ik niet voor mijn kinderen zou hebben gezorgd, dan zou niemand dat hebben gedaan. Met kunst- en vliegwerk heb ik opvoeding en werken kunnen combineren.

Alleen de vader is op eigen houtje naar Nederland vertrokken. De rest van het gezin zit nog steeds waar ze altijd waren.

A12345 schreef op 02-08-2021 om 16:51:

[..]

Financieel en ze heeft zo een zeker comfort voor wat betreft de kinderen. Als hij in de buurt is van de kinderen, dan bestaat de kans dat de kinderen, als ze daar de leeftijd voor hebben, ervoor kiezen om vooral bij hem te zijn.

Daar comfortabel leven of in Nederland een minima, ik zou het ook wel weten.

Nee, helaas dat niet iedere ouder zo voor haar/zijn kinderen opkomt. Jouw vriend wil wel, maar wordt daarin gigantisch tegengehouden door zijn partner. En dan kun je dat blijven steken op niet goed doordachte keuzes in het verleden, maar keuzes kun je aanpassen!

A12345

A12345

02-08-2021 om 16:54 Topicstarter

Julali schreef op 02-08-2021 om 16:52:

[..]

Alleen de vader is op eigen houtje naar Nederland vertrokken. De rest van het gezin zit nog steeds waar ze altijd waren.

Ze waren daar dus niet altijd. De kinderen zijn hier geboren. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.