Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

De kinderen van mijn vriend


Wow A12345, wat een geduld heb jij! (In dit draadje)
Sorry, probeer dit draadje soms te volgen, NIET TE DOEN. 
En wil je iig meegeven dat ik je echt ontwapenend vind en je eerlijkheid ontroerend en dapper. Chapeau!
Verder ga ik niet in op de inhoud hier want het verzandt in zaken die weinig helpend zijn, mi. 
Hoop dat je er toch iets uit kunt halen waar je iets mee kunt, uit deze wirwar van Uitgesproken Meningen.
Succes!!

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet het hele draadje gelezen heb (ik ben tot pagina 28 gekomen ofzo).

Misschien iets om nog mee te nemen in het zoeken naar een oplossing: het is maar tijdelijk. Als deze man het echt is voor jou, dan zijn die jaren dat hij er nu minder is enkel een heuvel waar je overheen moet. De kinderen zijn nu 6 en 7. Hebben het nu nodig om een goede band met hun vader te op te bouwen en te onderhouden. Geef je partner de ruimte om b.v. elke maand een week of 1,5 daarheen te gaan. Ja, het is vervelend en ja het heeft effect op jouw relatie, maar uiteindelijk komt er een einde aan. De kinderen hebben dan een fijne band met hun vader (en hebben misschien zelf wel een keuze gemaakt om naar Nederland te komen of moeder haar geld is op en ze komt naar NL).

Het is maar tijdelijk en als het echt zo'n fijne man en relatie is, kom je daar wel overheen.
De manier waarop jij je opstelt maakt het voor je partner erg moeilijk. Probeer je dus over jouw irritatie heen te zetten en geef hem de steun en de ruimte die hij nodig heeft.

Mijn oma zei altijd: liever koekjes worden niet gebakken. Er bestaat nu eenmaal geen ideale wereld. En zoals Lennon ook zei: het leven is wat je gebeurt terwijl je andere plannen maakt. Ze zult het moeten doen met wat je hebt. Als het echt zo'n fijne man is, dan weet jij ook wel dat alles wat jij nu investeert, door jezelf een beetje op de achtergrond te zetten, zichzelf dubbel en dwars terugbetaald.

Kortom nu iets minder denken aan jezelf, maar bedenken wat goed is voor kinderen die in een rotsituatie zijn gedwongen door de keuze die hun ouders hebben gemaakt. Over 10 jaar hebben ze dat niet of veel minder nodig hebben.

Wat betreft de vakanties denk ik dat je gelijk hebt en dat het voor zijn kinderen fijner is om naar Nederland te komen, maar dat is niet aan jou. Dat is aan hun ouders en hoe meer jij moeilijk doet, des te groter is de kans dat het nog stroever gaat lopen dan het al doet.

In mijn scheiding en alle ellende daarna heb ik gemerkt dat het heel belangrijk is om los te laten en dan juist de mensen die je het meeste na staan. Door los te laten creeer je ruimte en mogelijkheden die er daarvoor niet waren. Natuurlijk loop je het risico om te verliezen, maar dat risico is groter als je vasthoudt.

Ik wens je heel veel sterkte en wijsheid

Leene

Leene

04-08-2021 om 13:51

fruiteisje dit is wel een van de beste bijdrages!

Dit komt niet overeen met de reacties in het topic over vrije tijd. Over 10 jaar is deze man drukker dan ooit met zijn kinderen, want dan zijn het pubers en moeten ze van hot naar her worden gereden en slapen ze niet meer 's avonds en moeten ze urenlang worden geholpen met hun huiswerk. Dus tijd heeft deze man dan nog veel minder voor TO, want de pubers eisen hem dan op. 

Ook zijn hun problemen dan groter (kleine kinderen, kleine zorgen, grote kinderen grote zorgen). De tijd die hij aan hen moet besteden is minder goed planb aar en onvoorspelbaar. Die vlieger gaat dus niet op. Het wordt alleen maar intensiever. 

Julali schreef op 04-08-2021 om 18:08:

Dit komt niet overeen met de reacties in het topic over vrije tijd. Over 10 jaar is deze man drukker dan ooit met zijn kinderen, want dan zijn het pubers en moeten ze van hot naar her worden gereden en slapen ze niet meer 's avonds en moeten ze urenlang worden geholpen met hun huiswerk. Dus tijd heeft deze man dan nog veel minder voor TO, want de pubers eisen hem dan op.

Ook zijn hun problemen dan groter (kleine kinderen, kleine zorgen, grote kinderen grote zorgen). De tijd die hij aan hen moet besteden is minder goed planb aar en onvoorspelbaar. Die vlieger gaat dus niet op. Het wordt alleen maar intensiever.

Fietsen pubers tegenwoordig nergens meer heen? Moet vader elke avond de hele avond bij ze zitten omdat ze niet meer slapen & om hun huiswerk met ze te doen? De meeste ouders van pubers zitten echt niet elke avond naast ze om ze te helpen met het huiswerk. Dat kunnen ze zelf. En voor de rest Netflixen, gamen, appen. Je ziet ze hooguit langskomen voor een hervulling van het bakje chips en cola.

De ene puber is de andere niet. Vooral de eerste jaren op de middelbare school kunnen enorm veel begeleiding vergen. Bij huiswerk, sporten, vriendschappen, afspraken, schoolzaken, baantjes, hobby's, nou ja bij alles eigenlijk. Het fysieke zorgende is er dan misschien af, ze schenken hun eigen beker wel in, maar het kan toch fijn zijn om fysiek in de buurt te zijn, voor het gevoel van 'beschikbaarheid' voor van alles. Althans, dat is mijn ervaring. Ik zou er niet zo makkelijk vanuit gaan dat je weinig tijd kwijt bent aan pubers.

Ma_Flodder schreef op 04-08-2021 om 18:13:

[..]

Fietsen pubers tegenwoordig nergens meer heen? Moet vader elke avond de hele avond bij ze zitten omdat ze niet meer slapen & om hun huiswerk met ze te doen? De meeste ouders van pubers zitten echt niet elke avond naast ze om ze te helpen met het huiswerk. Dat kunnen ze zelf. En voor de rest Netflixen, gamen, appen. Je ziet ze hooguit langskomen voor een hervulling van het bakje chips en cola.

Dat dacht ik ook, maar dat beeld kloptniet. Dat heb ik vorige week geleerd in het draadje over vrije tijd.  

Julali schreef op 04-08-2021 om 18:32:

[..]

Dat dacht ik ook, maar dat beeld kloptniet. Dat heb ik vorige week geleerd in het draadje over vrije tijd.

Kinderen wonen in een minder gezellig land dus mogelijk is hun vrije tijd heel anders dan hier. 

Granny71 schreef op 04-08-2021 om 18:35:

[..]

Kinderen wonen in een minder gezellig land dus mogelijk is hun vrije tijd heel anders dan hier.

Dan hebben ze hun ouders juist extra nodig. Misschien is het in dat land niet gebruikelijk dat een puber alleen op de fiets ergens heen gaat en moet je ze echt overal naartoe brengen met de auto. 

Het kan ook zijn dat de huizen verder van elkaar liggen en dat de vrienden erg ver uit de buurt wonen, of dat het zo onveilig is dat ze nooit na een feestje alleen thuis kunnen komen. 

Deze man is nog lang niet zover dat hij geen zorgrol meer heeft voor zijn kinderen. TO ligt in dat opzicht 10 jaar op hem voor. 

Ma_Flodder schreef op 04-08-2021 om 18:13:

[..]

Fietsen pubers tegenwoordig nergens meer heen? Moet vader elke avond de hele avond bij ze zitten omdat ze niet meer slapen & om hun huiswerk met ze te doen? De meeste ouders van pubers zitten echt niet elke avond naast ze om ze te helpen met het huiswerk. Dat kunnen ze zelf. En voor de rest Netflixen, gamen, appen. Je ziet ze hooguit langskomen voor een hervulling van het bakje chips en cola.

Precies

Rachel. schreef op 04-08-2021 om 18:43:

[..]

Precies

Hoe weet je dat nou? We weten niet eens welk om Oostblok land het gaat maar het gemiddelde Oostblok land is aan alle kanten een stuk onveiliger dan Nederland.

De vader vond het er zo deprimerend dat hij niet wist hoe snel hij er weg moest komen. Klinkt niet als een land waar jonge meiden heel veilig op de fiets naar hockey kunnen gaan.

Maar in Nederland kan dat ook allemaal niet, dat staat uitgebreid omschreven in het vrije tijd topic. 

Het vrije-tijd-topic heb ik niet gelezen. Ik reageer gewoon uit eigen ervaring op een opmerking over pubers die af en toe een bakje chips komen halen en verder niet. Dat is bepaald niet het geval bij de pubers die ik ken. Vooral de jonge pubers niet, de eerste paar jaar op de middelbare school. Ze zijn dan juist ineens weer zo klein, doen zo veel dingen voor het eerst, zijn beïnvloedbaar, zitten met levensvragen. Maar gaan ook ineens nieuwe meningen hebben over eten en drinken en slapen en sociale contacten en nou ja, alles dus. Kost een hoop tijd.

Granny71 schreef op 04-08-2021 om 19:23:

[..]

Hoe weet je dat nou? We weten niet eens welk om Oostblok land het gaat maar het gemiddelde Oostblok land is aan alle kanten een stuk onveiliger dan Nederland.

De vader vond het er zo deprimerend dat hij niet wist hoe snel hij er weg moest komen. Klinkt niet als een land waar jonge meiden heel veilig op de fiets naar hockey kunnen gaan.

Dat kan allemaal maar n puber kost absoluut niet meer tijd dan een kleine, tenzij je je kleine veel bij oppas zet, in de box laat of op zn kamer.

Daar ging t om

ik heb zojuist de gebruiker KK7 voor 48 uur geband van het forum en zijn bericht verwijderd. Het bericht was op de man en uitermate beledigend. Dit soort berichten willen we niet op het forum. Dat heeft niks met kumbaya te maken maar alles met goed fatsoen en een normale toon.
Ik verwijder ook alle berichten met quotes en eventuele discussies over het bericht of mijn beslissing. Wil je er iets over kwijt kun je me een bericht sturen of naar het moderator topic gaan

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.