Krin
23-08-2011 om 16:01
De held - man met weeën
Een man ondergaat gesimuleerde weeën om te voelen hoe bevallen voelt. Leuk moment: het gemene lachje van de verloskundige (ongeveer op 5:38) als ze hem vertelt dat hij nog wel even te gaan heeft. Na drie uur houdt hij het voor gezien. Best dapper.
http://www.telegraaf.nl/vrouw/psyche_relatie/10411136/__Wij_zijn_zwanger___.html?cid=short
Silone
23-08-2011 om 19:53
3 uur?
De man is een held! Ik heb absoluut geen trauma's aan de bevallingen overgehouden, maar als er geen kind tegenover stond dan liet ik het na 3 seconden al afweten.
Triple
23-08-2011 om 23:54
Fris
Nou, hij ligt er nog fris bij na 3 uur. Best lekker ding die Andrew.
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app
Mamvantwee
24-08-2011 om 09:42
Klasse
Goed zeg, om dit als man te doorstaan.
Maar even eerlijk: hij lag er toch nog patent lachend good looking bij....als ik de foto's van mezelf terugzie van de eerste bevalling, dan zie ik toch ook die weken van slecht slapen, bi-pijn en een rothumeur erbij!
En wanneer begrijpt een man het gevoel bij de uitspraak 'het hoofdje staat'? Of de reactie op 'natuurlijk past het wel, en anders zetten we een knip?' (waar gaat die schaar naartoe??? *grijns*)
Groet, Mamvantwee
Tirza G.
24-08-2011 om 13:46
Nou
En wat natuurlijk ook wel handig was, was dat hij niet zo'n enorme buik had. O, en ook geen druppelig warm gevoel rond de beneden-oksel-zone
Maar goed, leuk gedaan. Met verwachte uitkomst natuurlijk, dat kon bijna niet anders. Ben benieuwd of er een onderzoek komt naar de fysiotherapeute die zonder pardon het stroomapparaatje bediende
Tirza
Anienom
25-08-2011 om 08:55
Kijk mamvantwee
Dat dacht ik nu ook, je kunt wel fijn weeën namaken, maar dat hoofdje dat staat....
Genista
25-08-2011 om 10:18
Staand hoofdje
Euh... hoe voelt dat dan? (bij mij ging het zo snel dat ik geen staande hoofdjes gevoeld heb, dus mijn vraag is serieus). Doet dat extra zeer?
krin
25-08-2011 om 10:37
Extra zeer
Hmmm, nee dat niet, voorzover ik het me herinner. Maar enigszins branderig was het wel. Om dat te simuleren zou die man denk ik een bowlingbal in zijn mond hebben moeten houden. Sorry meneer, totaalruptuurtje.
Mamvantwee
25-08-2011 om 13:08
Staand hoodje
Voelde bij mij alsof er een voetbal door een eierdopje moest. Inderdaad branderig en dat tussen de weeën door. Plus idd buik die in de weg zat, apparaten aan me die me beletten om eens andersom te gaan zitten (nee, ik moest blijven liggen).
liora
25-08-2011 om 19:36
Ver heen
Ik was denk ik te ver heen om echt heel bewust een hoofdje te voelen staan. Ik herinner me wel het moment, dat de vk zegt: zuchten zuchten. En ook dat ik dat bij de eerste niet deed, maar bij de tweede keurig wel!
MariaV
26-08-2011 om 17:14
Eindelijk iemand die durft
Bedankt voor de link Krin! Wat een dappere man. Ik ben vast heel vals, maar ik zit toch stiekem te genieten van dit filmpje. Toch was het nog niet naar mijn zin, want ik vind dat hij ook spierstimulatoren op zijn rug had moeten hebben om rugweeën erbij te simuleren. En dan nog, de boel die van binnen extreem oprekt, dat valt bijna niet te stimuleren, ik kan alleen denken aan hele ranzige manieren. Maar goed, deze meneer zegt het zelf al: op dit punt winnen de dames toch echt.
Maria
Mamvantwee
26-08-2011 om 21:52
Ik had bij de eerste rugweeen en weeën in mijn bovenbenen, vier dagen achter elkaar, het was niet te vergelijken met de paar uurtjes buikweeen bij de tweede, dat was een eitje. Als deze meneer in het filmpje die buikweeen al na drie uur teveel vond, tja....
Groet, Mamvantwee
Puinhoop
28-08-2011 om 15:00
Een echte held
Ik vind het geweldig. Die man heeft niet alleen liefde voor zijn vrouw, maar ook voor de waarheid.
Ik herinner me mijn eigen man, toen ik midden in de nacht lag te kreunen van de weeën; "Laten we nu eerst maar eens gaan slapen," en hij voegde de daad bij het woord.
De volgende dag, toen ik inmiddels in het ziekenhuis lag wegens te trage ontsluiting, had hij er aardigheid in MIJ te vertellen wanneer de volgende wee eraan kwam.
Alsof ik dat ZELF niet voelde @#%$*&!
Mijn man begatelliseert mijn pijn meestal, dus ik zou het zeer fijn vinden om hèm eens aan een simulator te leggen. Nu moet ik me behelpen met het aanschouwen van zijn ellende, als hij een griep heeft overgenomen die ik vóór hem had: "Ooooow, ik ben zo beroerd, ik heb zo'n hoofdpijn, ik heb al 4 keer gebraakt..."
Ja, gnagnagna, dan voel je nu wat ik voelde
Trowuens, zoń weeënsimulator lijkt me ook heel effectief om tienerzwangerschappen te voorkomen. Nu worden tieners op school (in Engeland tenminste) verplicht deel te nemen aan een 24-uurs babyverzoring mety een baby-simulator. Laat zowel de jongens als de meisjes vooral ook die weeënsimulator gebruiken!
Vic
28-08-2011 om 23:26
Peenvogel
Leuke man heb jij ;-( Mijn ex was geen haar beter. Na de 16 uur durende bevalling, met 9 (!) uur weeënstorm en 2,5 uur persen, was zijn antwoord op de vraag of het een zware bevalling was geweest 'ja, ik heb helemaal pijn in mijn rug van die stoel'. Daar heeft hij amper op gezeten trouwens, want hij kwam pas naar het ziekenhuis toen de vliezen waren gebroken (was aan het werk), en op het moment dat ik mocht gaan persen was hij even weg om te eten. Nou ja, hij was ruim op tijd terug voor het einde
MariaV
29-08-2011 om 10:05
Braken
Nou zeg, dat was ik al bijna vergeten, bij mijn eerste bevaling moest ik na elke heftige wee ook nog overgeven. Had die man ook nog een braakmiddel erbij moeten nemen. Echt wat voor de man van Peenvogel Pfff, al 4 keer gebraakt, watje!
Krin, we hebben veel bij te praten! Als het niet kan wachten tot de volgende keer dat we elkaar zien, dan heb je misschien een e-mailadres?
Maria
krin
29-08-2011 om 11:42
Mariav (ot)
Het kan vast wel wachten (al duurt het nog minstens tot volgend voorjaar, lijkt me), en de geruststelling dat het je goed gaat is al fijn, maar mocht je tijd en zin hebben om in meer detail te treden, dan kan dat op navifax apenstaart gmail.
Anienom
31-08-2011 om 09:12
Hoofdje
Ik was er twee keer snel van af: gerekend van het moment dat ik echt moest gaan werken (weeën wegpuffen tijdens het rommelen in huis tel ik niet mee, ik heb wel een hoge pijngrens) was ik de eerste keer drie uur en de tweede keer anderhalf uur bezig (incl persen). Maar die weeén, dat waren wel joekels zeg (zo fel dat ik bij de tweede met 6cm al een beetje mocht meepersen). Maar het hoofjde dat stond, dat vond ik wel weer heel anders en zeker net zo pijnlijk als die weeën. Alsof iemand met een brander... enfin. Mijn weeén waren heel fel, maar ook heel kort, waardoor de verloskundige tijdens de eerste keer dacht dat ze tijdens een wee knipte. Maar dat was dus niet zo. Ai. Simuleer dat maar eens! En hier ook een man die met een horloge, relaxed tegen het aanrecht geleund terwijl ik op mijn knieën op de grond zat, vertelde over hoeveel seconden ik nog een wee zou krijgen, En zooo leuk, wat een sport, het klopte ook nog! Grr.