pientje
01-01-2009 om 22:40
Dagje weg alleen - wie doet dit?
Geinspireerd door de uitzending over het Rijksmuseum vanavond op tv (aanrader, morgen deel 2!), bedacht ik me dat het me heerlijk leek om eens een dagje in mijn eentje naar Amsterdam te gaan, op mijn gemak naar het rijksmuseum, een uitgebreide rondleiding en uiteraard een lekker broodje met een cappu .....
Ik realiseer me dat ik me in een luxe positie bevind dat dit kan: ik werk niet fulltime en de kinderen zijn allemaal in de schoolleeftijd - dus geen oppasprobleem.
Ik vroeg me alleen af of jullie ook wel eens zoiets doen (en wat doen je dan precies?) , een dagje shoppen zou je me bijv niet echt blij mee maken, maar zo'n uitgebreid museumbezoek zonder dat we verplicht de kinderspeurtocht moeten doen vind ik echt een verrijking.
Ben benieuwd naar jullie verhalen!
Brianna F
01-01-2009 om 22:46
Ikke
Een dagje naar een museum, met de trein, lekker lunchen daar met uiteraard een cappuccino. Ik doe het vaker. Je hoeft met niemand rekening te houden, kunt je eigen tijd indelen. En je kunt stil blijven staan bij dingen zolang je wilt.
amk
01-01-2009 om 23:11
Ik ook
heerlijk maar dan een heel weekend! Heeft z'n voordelen alleenstaand ouder te zijn.
Kind een dagje naar het kdv en ik naar de Sauna.
Of een heerlijk stuk wandelen of fietsen. Het zijn mini vakanties waarna ik er weer helemaal tegen kan.
Angela
Prulletje
01-01-2009 om 23:45
Wandelen of fietsen of een museum of een tuin bezoeken. Alleen of soms met een vriendin. Dat heb ik echt nodig.
Gewoon om even niets te moeten en niet op de tijd hoeven te letten. En om alleen maar te doen wat IK wil.
Prulletje
Marmar
02-01-2009 om 00:44
Natuurlijk.
Normaal werk ik fulltime, maar soms heb ik een dagje vrij als dochter gewoon naar school gaat. Dan doe ik vanalles 'alleen', waar ik ook maar zin in heb. Heerlijk. Dan ga ik echt niet op de bank zitten wachten tot ze weer thuiskomt.
Wel heb ik ook wel eens zin in een dagje 'niets doen' thuis. Doe ik dat
Margreetje
02-01-2009 om 12:13
Even helemaal o.t.
ik kan toch zulke slappe gewrichten krijgen van bepaalde afkortingen: hubbie (ipv husband), ongi (brrr, ipv ongesteld) toet (ipv toetje) maar dus ook van cappu (ipv cappucino).
Mijn vraag: waarom?
Margreetje
krin
02-01-2009 om 12:21
Margreetje
dat is toch gezelli?
Net zoals onnodige verkleinwoorden, zoals MargreetJE
Nely
02-01-2009 om 12:27
Niet vaak
maar heel soms neem ik de bus en ga ergens in mijn eentje winkelen.
Margreetje
02-01-2009 om 12:33
Krin
Haha, ja gezelli vind ik weer wel leuk. Het is dus gewoon gezeur en persoonlijk voorkeur van mij.
Maar.... MargreetJE is echt niet overbodig hoor. Ik ben 152 cm en heb een vriendin die ook Margreet heet en 183 is. Vandaar. Nou ja, we zouden ook zo Jut en Jul kunnen heten.
liora
02-01-2009 om 13:44
Heerlijk
Hoi,
Een hele dag alleen lijkt me lang, maar in mijn eentje een mooie tentoonstelling heb ik laatst nog gedaan. En ook laatst toen mijn zoon bij een vriendinnetje speelde, heb ik heerlijk in De Pijp koffie gedronken en een broodje gegeten, ondertussen naar buiten gekeken naar het drukke leven, en ik had er ook nog een Linda bij gekocht.
Dat vond ik echt genieten!
Ik ga ook weleens alleen naar de film, ook heel fijn.
Liora
Prulletje
02-01-2009 om 14:42
Kikker
Inderdaad, popconcerten. Dat je gewoon lekker vooraan kunt gaan staan en niemand zeurt dat ze eigenlijk op de tribune willen
Prulletje
gula
02-01-2009 om 14:51
Niet echt alleen
maar bijna elke zaterdag even met mams naar de mart, zoonlief blijft of bij papa of bij opa. LEkker de tijd aan onszelf.
En af en toe met n vriendin uit eten, laten we de kids thuis en kletsen even lekker bij onder het genot van een hapje en een drankje
Ff bijtanken zogezegd
gula
Maylise
02-01-2009 om 15:26
Ja, heerlijk
Ik vind het heerlijk om aleen wat te ondernemen. Lekker met niemand rekening houden en zelf weten wat ik doe. Omdat ik fulltime werk komt het er helaas te weinig van. Maar zo af en toe moet ik voor werk naar het buitenland en dan knoop ik er vaak een dag extra voor mezelf aan vast. Ik vind het heerlijk om door een vreemde stad rond te lopen alleen.
Als ik zin heb om een bepaalde tentoonstelling te zien of iets dergelijks vraag ik wel vaak wie er mee wilt maar als niemand wil vind ik het ook prima om alleen te gaan.
Maylise
pientje
02-01-2009 om 17:40
Leuk!
Leuk zeg al die reacties. Eigenlijk vroeg ik me speciaal af of jullie ook dingen als museumbezoek deden. Een dagje shoppen, sauna, filmpje alleen of met vriendin, moeder etc hoor je wel vaker en vind ik om een of andere reden vrij normaal. Maar goed hier dus ook cultuurgangers, grappig. Ik ga het zeker doen, kinderen overblijven en even iets voor naschool regelen, heb ik de tijd aan mezelf. Kan al genieten van alleen in de trein met een boek of gewoon lekker zitten niksen of gesprekken afluisteren....
Vera*
02-01-2009 om 19:34
Mijn moeder
ging toen mijn zusje (eindelijk) vier was en op school afgeleverd was op haar eerste schooldag met de trein naar Amsterdam (vanuit Utrecht). Om half 12 was ze weer paraat om mijn zusje te halen.
rodebeuk
03-01-2009 om 16:23
Pientje: die trein...
Zeker zolang de kinderen nog niet op school zitten is alleen in de trein reizen eigenlijk al volstrekt voldoende...het museum is dan een extra'tje.
Heb zelf op het punt gestaan om in de Eurostar te stappen voor de grote Rothko-tentoonstelling in Londen. Niet gedaan, nu spijt ook gezien het lage pond. Volgens mij is die tentoonstelling al weer afgelopen.
tonny
03-01-2009 om 17:12
Vera
dat herinnert me aan de eerste (kleuter)schooldag van mijn oudste dochter. Ik ging prompt met mijn zoontje bij mijn moeder op bezoek. En kreeg wegens lichte gladheid een aanrijding, gelukkig alleen blikschade maar wel allerlei gedoe... Moest dus razendsnel iemand verzinnen en opbellen (in het pre-gsm-tijdperk!) die mijn dochter op haar éérste schooldag zou kunnen ophalen...
tonny
Prulletje
03-01-2009 om 20:12
Vera
Dat vind ik nou juist helemaal niet ontspannend! Dan moet ik op de tijd letten, en dat levert mij heel veel stress op. Nee, tijdens een schoolochtend iets doen is voor mij niet ontspannend.
Prulletje
Inget
03-01-2009 om 23:58
Met manlief
Genieten hoor als ik met mijn man een dagje weg kan. Ik verkeer in de gelukkige positie dat mijn ouders altijd klaar staan voor ons en het liefst alle 3 de dochters tegelijk onder hun hoede hebben.
Zo komt het dus voor dat ik heerlijk een dagje kan shoppen, naar het theater kan een aansluitend een hotelletje kan nemen met man of zelfs een weekje met vakantie kan zonder kids.
Ik haal er zoveel energie uit, gewoon even ik zijn en niet mama van 3 koters.
Inget
Molly W
04-01-2009 om 19:08
Rodebeuk
Neem lekker die Eurostar naar Londen.
De Rothko tentoonstelling in duurt tot 1 februari 2009.
Volgens de website van de Tate.
Groet, Molly
Jonne-l
04-01-2009 om 22:52
Ja in buitenland
Ik werk zo ongeveer fulltime en het lukt me zelden, maar als ik af en toe in het buitenland ben plak ik er wel eens een dagje aan. lekker naar een tentoonstelling, de film en in mijn eentje uit eten, en uitslapen, dan kom ik als herboren terug.
Jonne
rodebeuk
05-01-2009 om 08:22
Oh molly...
Zal ik het doen?
Moet ik ff medewerking van partner regelen en ik moet er tegenkunnen dat Rothko zo'n enorm depressieve man is geweest.
Heb er wel zin in...
Lys Lionne
05-01-2009 om 10:14
Dagje stad, heerlijk!
Ja dus, stuur mij maar lekker alleen op pad en ik ben helemaal gelukkig ) Maakt me niet uit waarheen, ligt aan mijn bui. Musuem is prima, bioscoop of dagje stadten helemaal geweldig. Ohhh lekker alleen díe winkels bekijken die mijn interesses hebben en niemand die klaagt als ik na 7 winkels toch mijn aankoop doe in de eerst bezochte hahaha.
Molly W
05-01-2009 om 12:26
Rodebeuk (o.t. tate)
Als dit is wat je heel graag wilt en als je het met je partner kunt regelen en als je de tijd en het geld hebt, denk je dat je er dan spijt van krijgt? Of krijg je spijt als je niet gegaan bent? Dan kun je natuurlijk altijd nog naar Washington of New York. Londen is toch dichterbij. Als ik jou was, zou ik het zekere voor het onzekere nemen en met je Eurostar ticket tegelijk ook een ticket voor de Tate reserveren.
Hier een linkje naar een artikel uit The Times:
http://entertainment.timesonline.co.uk/tol/arts_and_entertainment/visual_arts/article4811134.ece
Oftewel: you go girl!
Groet, Molly
ginger
06-01-2009 om 03:42
Rodebreuk (rothko ot)
rodebreuk,
ik heb wel gehoord dat de tentoonstelling in de Tate erg telleurstellend is. vooral de belichting. echt heel matig.
niet zoals in hamburg waar ie blijkbaar waaaaaaanzinnig was
Maar ik ben benieuwd te horen, als je gaat, hoe het was!
groet, Ginger (die helaas zelf niet heeft kunnen gaan)