Kiki
04-03-2010 om 10:39
Conflict consultatiebureau
Na het zoveelste conflict bij het consultatiebureau heb ik besloten daar niet meer naar toe te gaan. De administratie is beroerd, afspraken worden eenzijdig gewijzigd, Ik doe het fout want mijn kind is te klein, ik doe het fout want mijn kind is te licht, ik doe het fout, want mijn kind is een buikslaper en nu als druppel hebben ze wederom een afspraak verkeerd opgeschreven zodat we het tweejarig consult van mijn oudste en de inenting van mijn baby gemist hebben.
In plaats van dit op te lossen vervalt de afspraak volledig, want dat is protocol en verschuift de afspraak van mijn oudste direct door na een half jaar later en kan ik voor mijn jongste alleen maar een afspraak maken over twee en een halve week op mijn werkdag op de slaaptijden van de kinderen. Kortom, ik ben het zat.
Ik heb mijn huisarts gebeld om te vragen of het rijksinentingsprogramma via hem kan lopen, ik krijg daar vanmiddag antwoord op. Ik hoop dat dit kan.
Nou vroeg ik mij af of er hier op het forum mensen zijn die ook niet meer naar het consultatiebureau gaan en of daar nog consequenties aan verbonden zijn. Ik weet dat het niet verplicht is, maar krijg je daar gezeur mee?
Word ik dan niet automatisch een risico-gezin.
Hebben jullie je officieel uitgeschreven bij het consultatiebureau en kan dat überhaupt wel?
Hoe gaat het rijksinentingsprogramma als je het via de huisarts gaat lopen. Liggen die inentingen daar standaard, of moet ik dat ergens laten wijzigen dat mijn huisarts dat opgestuurd krijg.
Dank je wel voor jullie antwoorden
Kiki
11-03-2010 om 20:19
Pff, stom cb
Ik krijg idd het dossier niet. Ik snap het niet, want het zijn nota bene mijn kinderen. Er staan privézaken in zegt ze, jaha over MIJN kinderen. (en waarschijnlijk over dat ik een vreselijk ontaarde onaardige, onvriendelijke, griezelige, amk-waardige moeder ben)
Nee het andere cb moest ze maar opvragen. Nou ik zal eens vragen of ze dat willen. Anders ga ik wel wat meer stennis schoppen dat ik het dossier wil ontvangen.
Weet iemand (Miriam???) of ze wettelijk dat dossier vast kunnen houden. Ik weet niet of ik de tijd en energie ervoor heb, maar ik ben redelijk strijdbaar.
Ik zal ze inderdaad een brief sturen dat ik geen toestemming geef het dossier op te sturen naar de GGD
Mariel81
11-03-2010 om 21:54
Volgens mij
Volgens mij heb je sowieso recht op inzage en een kopie. Ze mogen wel een administratieve onkostenvergoeding vragen voor die kopie.
Of je recht hebt op het oorspronkelijke dossier weet ik niet.
Hopelijk komen Miriam of Temet even langs.
Overigens zou ik het zeker opvragen. Vind het bijzonder onprofessioneel dat dat soort dingen niet vrijgegeven worden.
Mariel
Hillary
12-03-2010 om 11:43
Recht op inzage en recht op correctie
Je hebt geen recht op het dossier zelf, maar wel recht op inzage en recht op correctie/verwijdering. Op www.cbpweb.nl is zeer verhelderend. Wat een mutsen zeg, er staan prive-gegevens in, ja duuh over jou en jouw kind, alsof zij daar meer recht op hebben dan jij ofzo.
M Lavell
13-03-2010 om 09:50
Inderdaad
Mariel en Hillary hebben gelijk. Je hebt recht op inzage (afschrift, kopie dus).
Het is mogelijk dat het CB wettelijk verplicht is om het dossier een periode te bewaren. Maar daar hoef je niet van uit te gaan. Het CB is als verantwoordelijke in de zin van de WBP de partij die zich aan jou moet verantwoorden en aan jou aannemelijk moet maken (bewijzen) dat men zich aan de wet houdt.
De eerste reactie die je kreeg geeft al weinig hoop.
Vraag, zeik, zeur door, schrijf brieven en als je er niet uitkomt, leg dan je klacht voor aan wwe.cbpweb.nl
Groet,
Miriam Lavell
LindadR
15-03-2010 om 13:51
Ander bureau
Ik had altijd gedonder met afspraken op het CB in onze woonplaats. Afspraken alleen mogelijk op onze beider werkdagen, onder slaaptijd, arts ziek, verpleegkundige ziek, afspraken die een dag of de dag zelf werden afgebeld, etc.
Na verloop van tijd was ik het beu en ben overgestapt naar het CB (zelfde organisatie) een plaats verderop. Geen problemen meer met afspraken en nog leukere medewerkers ook. Opgelost.
Linda