Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
18-08-2011 om 09:59
Zoon (8) kwam gisteren thuis en vertelde dat de vader van zijn vriendje bij wie hij was had gezegd dat cola slecht is voor kinderen. Verder had de vader iets gezegd in de trant van: maar ik ben de baas over jou, dat zijn jouw ouders, die beslissen.
Kennelijk heeft mijn zoon verteld dat hij cola krijgt. Klopt, eens in de week op zaterdagavond hebben wij als traditie: een glaasje cola met wat chippies.
En verder mag hij wel eens op een feestje of andere gelegenheid cola. Het is dus een uitzondering.
Waarom irriteert die reactie van vader van vriendje mij zo? Misschien omdat het zo stellig is?' Cola is slecht voor kinderen.' Ja, snoep en koek ook (wat zijn zoon krijgt) als het te veel is.
Zoon kreeg ook een beetje het idee dat wij hem iets slechts gaven, dat vond ik ook vervelend.
En, hoezo is cola slechter dan bijvoorbeeld fristi, snoep of kauwgom?
29-08-2011 om 12:14
Temet
Hier was zoon ook heel laat met tanden krijgen (ik vroeg me al af of hij uberhaupt tanden zóu krijgen).
En inderdaad was ie ook laat met wisselen. De tandarts zei dat dat heel normaal was en dat die link tussen laat tanden krijgen en laat wisselen óók normaal was.
Hij is nu trouwens twaalf en wisselt nogsteeds.
Wilma