Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
thuiszitter

thuiszitter

22-03-2015 om 08:52

Co-ouderschap

Hallo allemaal, ik ben een vader van 3 kinderen welke nu 3 maanden bezig is met de scheiding en een vraag heb over co-ouderschap.

Hoe gaat/kan het lopen als je in een later stadium eigenlijk wel co-ouderschap wilt hebben omdat je als vader een betere band met je kinderen wilt krijgen?
Nu is er destijds over co-ouderschap gesproken door aanstaande ex, maar noemde in diezelfde zin omgangsregeling, ze dacht dat het zien van de kinderen 2 dagen per 2 weken hetzelfde was.

Heb ik als vader van mijn kinderen alsnog rechten om een 50-50 deal te verlangen?
Hoe gaat dat dan in zijn werk als alle kinderen ouder dan 12 jaar zijn en een eigen mening mogen hebben die daar invloed op heeft?

Bedoel, heeft het zin om een 50-50 ouderschap te willen als kinderen dat bijv. niet zouden willen?
Hoe wordt dit dan beslist door de rechter?

Katniss

Katniss

22-03-2015 om 09:31

Nee

En dat komt de band met je kinderen ook niet ten goede.

Leeftijd

Hoe oud zijn je kinderen thuiszitter? En blijven jij en je ex allebei in de buurt van hun school wonen bijvoorbeeld? Dat zijn handige dingen om te weten en rekening mee te houden als je een co-ouderschap overweegt bijvoorbeeld.

Zelf vind ik co-ouderschap eigenlijk vanzelfsprekend. Tenzij er een goede reden is om daar vanaf te wijken natuurlijk, kinderen te jong, problemen met een van de ouders oid. Maar in principe vind ik een co-ouderschapregeling voorliggend.

co ouderschap en pubers

Als je pas begint als je kinderen al zo'n beetje puber zijn lijkt het me niet handig. Dan willen ze gewoon hun eigen plek en zelf bepalen hoe vaak ze naar de andere ouder gaan. Bovendien is dat gehijs met boeken voor de middelbare school ook geen pretje. Kan allemaal maar als een kind daar nog niet aan gewend is, kun je er bijna niet meer aan beginnen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.