Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

brievenbussticker nee-nee-nee tegen sociale wijkteams en jeugdbescherming

https://www.facebook.com/pages/NEE-TEGEN-Sociale-Wijkteams/274444446076662?hc_location=timeline
De sticker is te bestellen.
Ik heb er een aantal besteld. Ook om uit te delen.
Hopelijk wordt het een grote actie.
Zeker nu er minder geld beschikbaar is bij de gemeenten moet dat geld naar deskundige hulp gaan, ook deskundige jeugdzorghulp als ambulante begeleiding op scholen, en niet naar oncontroleerbare en ondemocratische fuiken voor justitie.

Adinde

Adinde

11-08-2014 om 21:55

hahaha, hoe naief

Dus de gemeente komt om je kind uit huis te halen want ze hebben een melding gehad en vinden na onderzoek dat ze daartoe gerechtigd zijn. Ze komen bij je huis en zien op je brievenbus een nee-nee-nee-sticker. En dan gaan ze onverrichterzake weer terug? En dan sluiten ze het dossier, tja want je had een sticker en dan bellen ze niet aan.

Postbode

Postbode

11-08-2014 om 22:27

oh alsjeblieft

Plak dat ding niet op je brievenbus. Ik word gek van allerlei verschillende uitingen waar het woord nee in voorkomt. Ook mensen die niet willen dat er aangebeld wordt plakken een NEE sticker op hun brievenbus in plaats van naast de bel. Verder ken ik al zeven verschillende stickers voor als je geen huis aan huis wil. Dit is niet meer werkbaar.

Leen13

Leen13

11-08-2014 om 23:37 Topicstarter

Ik plak um

Op de brievenbus van de jeugdhulpverlening in mijn buurt. Nog even nadenken hoe ik stiekum kan 'plakken'.

Fiorucci

Fiorucci

13-08-2014 om 08:09

postbode

Waarom heb jij last van mijn sticker tegen deurverkoop??

Postzegel

Postzegel

13-08-2014 om 10:45

sticker-ellende

Fiorucci, omdat zoveel mensen die stickers op hun brievenbussen plakken. En die lijken heel erg op de standaard Ja/nee en nee/nee-stickers tegen krantjes en reclamefolders. Soms moet je echt drie keer kijken WAT mensen nu eigenlijk niet willen hebben. Wat postbode ook al zegt, er zijn ook nog zeven verschillende van de die stickers over folders in omloop. Het is voor de simpele post- of folderbezorger inmiddels erg goed kijken wat iemand nou wil. Maar als jouw sticker tegen colportage gewoon bij je bel zit, hoor je me niet hoor.

Postbode

Postbode

13-08-2014 om 11:17

Precies

Er is echt een bos aan verschillende stickers momenteel en daar zijn er ook een aantal bij die niets zeggen over huis aan huis maar over andere dingen, vaak over wanneer je wel of niet mag aanbellen en die moet je niet op je brievenbus plakken. De aanbellers zoeken vanaf het moment dat ze jouw tuin in lopen naar de bel en ik zoek vanaf dat moment naar de brievenbus. Het heeft dus ook weinig zin om een sticker over huis aan huis bij je bel op te hangen en dat gaat bij mij dus ook wel eens mis als ze de sticker dus hoger achter het voordeurraampje plakken.

Ik heb maar 1 vaste wijk in de week en de rest val ik in en dat is echt bijzonder onwerkelijk geworden de laatste jaren met al die verschillende uitingen.

bibi63

bibi63

13-08-2014 om 13:31

Ja, hou het a.u.b. simpel

Sowieso geen ja/nee stickers. Maar alleen een sticker voor hetgeen je niet wilt. Dus: "weekkrantje" - nee (of geen sticker als je hem wel wilt) en "ongeadresseerde reclame" - nee (of geen sticker als je het wel wilt). En als er een keer een reclamefolder IN het weekkrantje zit en je het weekkrantje wel wilt, dan doe je niet moeilijk (anders errug lastig voor de weekkrant bezorger.
En verder evt. een sticker op of naast je bel met "geen verkoop aan de deur". Klaar zou ik zeggen. En de dood enkele keer dat je dan wel iets ontvangt wat je niet wilt, slik je dan maar voor lief.
Bibi

Postzegel

Postzegel

13-08-2014 om 13:44

sticker

AnneJ, ga je alsjeblieft niet op de brievenbus plakken? Het zal mij worst wezen waar je hem allemaal wel op plakt, zolang het maar niet op de brievenbus is. We hebben al de NEE-geen-creationisme-JA-wel-Darwin en NEE-geen-broodjes-JA-wel-bagels en Het-Langdradig-Weekblad-óók-in-deze-brievenbus en meer van zulke uitingen op allerlei brievenbussen. Alle uitingen die niet voor post-en-folderbezorgers bedoeld zijn, horen niet op de brievenbus.

Postbode

Postbode

13-08-2014 om 14:30

Postzegel

Eind van de maand kun jij ook meediscussiëren op het forum van postnl want ik werd daar eerst nogal vreemd aangekeken toen ik dit postte daar!

Postzegel

Postzegel

13-08-2014 om 14:53

Postbode

Dat ga ik wel doen. Maar ik kom er weinig moet ik zeggen want dat hele forum daar spreekt me nauwelijks aan.

Bulletje Bliep

Bulletje Bliep

17-08-2014 om 10:26

en dan te bedenken...

Dat zelfs mensen die een niet_ reanimeren badge om hebben, zelfs nog wel eens gereanimeerd worden....
Zal zo'n sticker wel helpen...

Barvaux

Barvaux

17-08-2014 om 12:13

Postzegel en bulletje

Kun jij wel meelezen op dat forum dan? Ik dacht dat ik meedeed met een proef die nog niet zichtbaar is?

Bulletje: als ik niet gereanimeerd wil worden laat ik dat tatoeren op die plek, lijkt me een stuk zinvoller. Misschien kunnen we een simpel wereldwijd teken bedenken wat iedereen daar dan kan plaatsen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.