Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
11-10-2011 om 21:40
Hallo. Ik wil een vriendin een kado geven over opvoeden, zij heeft een kindje van vier jaar en staat er grotendeels alleen voor. Heeft iemand misschien een tip over een echt leuk en nuttig boek? Iets waar jullie zelf erg enthousiast over zijn/waren? (behalve dit OO-forum natuurlijk..!)Alvast mijn hartelijke dank.
14-10-2011 om 21:18
Uiteindelijk
heb ik het boek gekocht van bovenop een linde zat een moddervette haan, ik was gewoon verkocht toen ik in de boekhandel stond gister. Ik weet niet of het een succes wordt (ze moet het immers nog voorlezen als ze maar niet denkt dat ik vind dat ze te weinig voorleest , ik dacht dan ook maar een oppasbon erbij maar geen budget) maar ja, bedankt nogmaals voor de tips trouwens, die laatste tip )over jongens hoe voed je ze op klinkt ook erg leuk.
15-10-2011 om 21:13
Nou ilva
Ik ben een moeder van 2 jongens. Maar ik zou het toch echt niet waarderen als ik zo'n boek krijg.
Sowieso moet je niet zo'n boek geven als er niet expliciet om wordt gevraagd.
16-10-2011 om 14:58
P dat klopt
Ik zou het niet waarderen als ik het ongevraagd zou krijgen. Alleenstaand of niet. Zelf heb ik heus wel eens opvoedboeken ter hand genomen en daaruit ter harte genomen wat voor mij van toepassing was. (Bijv. puberbrein) Als het op mijn wensenlijstje stond wordt het natuurlijk een ander verhaal. Alleen kan ik dat niet opmaken uit het startdraadje.
Een titel als "Jongens, hoe voed je ze op" werkt bij mij echt averechts. Alsof zij een apart soort opvoeding nodig hebben. Maar ik ken het boek niet.
16-10-2011 om 16:41
Ilva hier
Er werd zo over opvoedboeken geschreven. Ik heb deze ook gekregen van een goede vriendin en ik was er erg blij mee. Ik heb zelf drie jongens. En ja, je moet natuurlijk wel kunnen inschatten of je vriendin het kan waarderen. Ik vond het iedergeval geweldig.
17-10-2011 om 16:34
Jammer! te laat
Ik heb deze van mijn vriendin gekregen : Mama's zijn ook mensen. Superleuk!
Al ben ik blij dat het een boek voor het kindje is geworden, maar of deze titel zo zal aanspreken.... dat is de vraag. Goed gedaan Zena! Faith