Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Gerdina

Gerdina

16-05-2011 om 16:28

Bij de kinderen kijken

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Samen slapen.

Onze oudste 2 zonen slapen al samen op een kamer sinds ze amper 1 & 4 waren. Inmiddels zijn ze 11 en 14 en vinden het nog steeds prima zo. Sterker nog, zus van 9 voelt zich regelmatig sneu omdat zij 'helemaal alleen moet slapen', en dat betekent dat ze iedere gelegenheid aangrijpt om bij de jongens op de kamer te kruipen. Agelopenpaas/mei/combi vakantie heeft ze zeker 3 weken lang niet op haar eigen kamer geslapen...

En..niemand heeft ooit last van elkaar. Al leest er eentje tot 12 uur, staat een ander om 7 uur op...het hindert ze niks.

Overigens hebben we regelmatig vrienden-gezinnen met kinderen te logeren, en dan wordt de grote jongensslaapkamer omgebouwd tot zo'n ouderwetse weeshuis-slaapzaal. Dan liggen er wel eens 7 of zo. In leeftijd varierend van 5-15 jaar. Heerlijk vind ik dat. En dan her en der nog een kat ertussenin, ja, heerlijk!

Ingrid

100%mama

100%mama

18-05-2011 om 14:42

Vind het zalig

om nog even naar dat lieve slapende koppie te kijken voordat ik naar bed ga.....hij vind het ook fijn hoewel hij er niets van merkt, maar vraagt toch elke avond of ik nog een zacht kusje kom brengen als ik ga slapen....

Nely

Nely

18-05-2011 om 20:47

Nog altijd

ga ik bij onze zoon kijken voordat ik naar bed ga, hij is inmiddels 12 jaar. Ook 's ochtends voordat ik naar mijn werk ga spring ik even zijn kamer binnen.

Ik ook

Bij mij zijn ze 7 en 3, en ik stop ze nog in, geef ze een kus, wens ze weltrusten en fluister dat ik van ze hou... Zal dat zeker blijven doen tot ze inderdaad pas na mij gaan slapen.
Mijn vader die als laatste ging slapen keek ook altijd even om t hoekje en dat gaf me een veilig gevoel, dit deed ie ook tot ik het huis uitging.
Ik vond het juist heel raar dat mijn exman dit echt nooit deed, zelfs niet als ie ze heel de dag niet had gezien.
Ik vind die vader in een eerder berichtje dus zo waanzinnig dat ie gewoon naar ze zat te kijken of die vader die met een glimlach de kamer uitliep, wauw..

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Hibiscus

Hibiscus

19-05-2011 om 10:53

Hier ook

iedere avond nog even instoppen en een kus geven. Ik vind het heerlijk om ze te zien slapen. Zo rustig en totaal ontspannen. Ze zijn toch het liefste als ze slapen

Ik zag onlangs deze lullaby. Hij is een beetje grof, maar wellicht kun je er om glimlachen

http://www.youtube.com/watch?v=_7VOpFUjv_g

Hibiscus

Asa Torell

Asa Torell

20-05-2011 om 20:22

Biene (ot)

Hier delen dochter en zoon een kamer sinds dochter net 1 jaar is. Zoon was toen 4j3md. Ik weet niet of ik het met dochter op dezelfde leeftijd weer zou doen, ik vind haar wat minder betrouwbaar, ben eerder bang dat ze gekke dingen zou doen met het kleine broertje/zusje. Van die afschatting zou het voor mij wel afhangen.
Slaapproblemen gaf dat kamerdelen overigens nauwelijks, alleen s avonds bij tijd en wijle wat wederzijds wakker houden (nog steeds trouwens), maar het zijn redelijke slapers dus ik heb daarmee geluk gehad denk ik.

Asa Torell

Asa Torell

20-05-2011 om 20:25

On topic

Hier een ontaarde moeder die meestal niet meer bij de kinderen kijkt (behalve bij zoon om de radio uit te doen als hij slaapt) en een net iets minder ontaarde vader die wel kijkt, maar alleen om dekens recht te leggen en zo. Niks geen vertederend kijken naar lieve slapende kindjes...

Biene M.

Biene M.

20-05-2011 om 22:29

Asa

Goh, wat zijn er veel kamerdelende kinderen! En bij jou dus ook jongen/meisje en een vergelijkbaar leeftijdsverschil.

Mijn zoontje is echt een lieve grote broer aan het worden en hij neigt er zelden naar gekke dingen te doen (de periode van met speelgoedhamertje op babyzusje timmeren is gelukkig voorbij). Eigenlijk is mijn grootste zorg dat hij, slechte slaper, door haar nog slechter slaapt of haar wakker maakt/houdt. Nou ja, we hebben het ledikantje in zijn kamer laten staan toen hij overging naar een peuterbed dus we kunnen het vrij gemakkelijk eens proberen.

Asa Torell

Asa Torell

22-05-2011 om 20:22

Biene

Ja, hier op OO zijn er blijkbaar meer . In de omgeving alleen kinderen met eigen kamer. Wij gaan onze twee ook uit elkaar halen trouwens, ze ruzien best veel en dan lijkt me een eigen plek voor beiden wel fijn (ook voor ons om ze heen te sturen bij geruzie ). Maar dochter krijgt dan tzt. het kleine broertje weer op de kamer.
Ik zou het als ik het zo lees zeker gewoon proberen. Als het extra slaapproblemen oplevert merk je dat gauw genoeg . Dochter had hier voor dat kamerdelen trouwens ook een tijdje twee bedjes, s nachts sliep ze in de werkkamer (omdat ze anders van ons wakker werd) en overdag in onze slaapkamer. Dat tweede bedje kwam voor 10 euro van MP. Dus op zoiets (2e bedje in woonkamer?) kun je ook nog overgaan...

Engelandvaarder

Engelandvaarder

22-05-2011 om 23:01

Hibisicus

Ik moest bij het lezen van dit draadje ook aan dat liedje denken. Ik heb het drie weken live gezien in the Royal Albert Hall, geweldig!!!
Engelandvaarder (Tim Minchin fan)

Hibiscus

Hibiscus

23-05-2011 om 09:28

Engelandvaarder! o.t.

Wij waren ook in de RAH, op de 28e! We zaten eerst helemaal bovenin en zagen niks, maar na de pauze mochten we helemaal vooraan zitten en dat was geweldig, al een tijdje grote fans hier. We gaan in augustus weer, dan doet hij een Comedy Prom met Sue Perkins.

Hibiscus

Engelandvaarder

Engelandvaarder

23-05-2011 om 11:19

Tim minchin o.t.

He, wat leuk! Wij waren er de 29e, wat een feest (en wij kregen ook betere plaatsen aangeboden, heel fijn!).
Ik ga ook eens naar die Comedy Prom kijken (hoewel die vast al uitverkocht is).

Hibiscus

Hibiscus

23-05-2011 om 11:53

Helaas uitverkocht

Ik ben bang dat die Prom al is uitverkocht. Misschien nog een tip, vanaf oktober draait de musical Matilda in Londen en Tim Minchin heeft daarvoor de teksten/muziek geschreven. We gaan daar met onze 7 en 10 jarigen heen. Ik weet niet of jouw kinderen er al te groot voor zijn, maar die van ons verheugen zich op een kennismaking met zijn werk. Het meeste materiaal is immers niet echt geschikt voor hun oren en ze zijn erg benieuwd wat wij nou zo leuk vinden.

Hibiscus

Klein tim minchin inbraakje (o.t.)

Kennen jullie "if I hadn't met you?...I'd probably have met somebody else"
Nou ja, en al die andere nummers natuurlijk

Haha, leuk om die naam hier terug te zien!

Hibiscus

Hibiscus

23-05-2011 om 21:24

Rodebeuk

We gaan wel erg o.t. nu.

Tuurlijk ken ik die Ik ben altijd verbaasd dat hij niet bekender is in Nederland. Alhoewel, je moet wel goed wakker zijn om hem echt goed te kunnen volgen, als je een zinnetje mist is het vaak al jammer. Je kennis van de Engelse taal moet ook wel echt goed zijn anders mis je teveel.

Overigens liepen er mensen weg bij zijn show, hij heeft natuurlijk zo zijn stokpaardjes die niet iedereen kan waarderen.

Leuk dat jij hem ook kent.

Hibiscus

Tirza G.

Tirza G.

23-05-2011 om 22:59

Zijn favo stokpaardje

is toevallig ook dat van mij, als je hem een keer hebt horen fulmineren tegen alterneuten durf je nooit meer alternatief met je ogen te knipperen. Hi-la-risch.
Ik vind hem altijd een beetje van de school van Russel Brand za'k maar zeggen. Nogal begaan met zijn uiterlijk en niet bang om te schockeren

Tirza

Engelandvaarder

Engelandvaarder

24-05-2011 om 13:44

Meer o.t.

Ooooooh, Tirza, gevaarlijke uitspraak. Tim Minchin is wel veel leuker dan Russell Brand (imho) en een zeer begenadigd muzikant. Bij ons liepen er ook mensen weg, volgens mij vooral na het nummer 'Thank you God'. Ik was trouwens nogal gecharmeerd van het nummer 'The Fence', dat zou zo mijn lijflied kunnen worden .
Hibiscus, de Comedy Prom is inderdaad zo goed als uitverkocht, maar hij speelt ook op het Apple Cart Festival in Augustus. Ik ben bang dat ik mijn kinderen van 7 en 10 wel al heb blootgesteld aan zijn materiaal. Onze oudste gaat volgend jaar naar de middelbare school, die mag wel vast wennen aan wat minder genuanceerde uitspraken Het gaat de jongste vooral het ene oor in en het andere oor uit.
Ja, wij gaan ook proberen om Matilda te zien. We hadden al een uitnodiging voor een casting in de mail via de toneelklas van onze kinderen (doen we niet hoor, lijkt me veel teveel gedoe, een kind in een musical. Afgezien van het feit dat ik haar de rol nog niet zo snel zie krijgen).

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.