MarSy
15-10-2008 om 13:56
Beter verwend dan verwaarloosd
Vandaag had ik de radio in de auto aanstaan en toen hoorde ik deze uitspraak met betrekking tot het nieuwe programma 'echte Gooise meisjes'. Je hoorde een meisje zeggen: mijn vader zegt altijd: beter verwend dan verwaarloosd.
Wat vinden jullie van deze uitspraak?
MarSy
15-10-2008 om 13:57
Om zelf maar te beginnen
Eigenlijk vind ik verwennen ook een vorm van verwaarlozen, altijd maar alles afkopen kan toch niet goed zijn?
Esther
15-10-2008 om 14:14
Het een sluit het ander niet uit
Ik ken een kind van dichtbij die alles krijgt waar hij om roept, behalve de aandacht van zijn ouders omdat zij er niet zijn of het te druk hebben met hun eigen dingen. Echt heel zielig.
kroet-28
15-10-2008 om 14:16
Als je onder verwennen
afkopen verstaat, ben ik het wel met MarSy eens, maar voor mij is verwennen meer met aandacht en knuffels etc.
Manda Rijn
15-10-2008 om 15:08
Ach
dat zegt een kind die een vader heeft die gek op d'r is en haar af en toe wat toestopt.
Ik verwen mijn dochter denk ik ook wel, kleding, speelgoed, lekker broodje van de bakker, bosje bloemen of een plantje zomaar. Zolang ze zich niet verwend gedraagt (niets waarderen) is er weinig aan de hand.
Emmalynn
15-10-2008 om 16:30
Manda rijn
Het is niet gezegd door een kind die een vader heeft die gek op d'r is en haar af en toe wat toestopt. Dit is gezegd door een "echt Gooisch meisje" uit een nieuw reality programma. Ik heb er zelf niet naar gekeken, dus ik kan er niet over oordelen, maar als ik de voorstukjes zie, wíl ik niet eens kijken naar zo'n programma. Geef mij dan maar "Gooische Vrouwen", dan weet je tenminste dat het allemaal aangedikt is. Ik ben bang dat dit nieuwe programma echt de waarheid is van die meisjes, maar nogmaals: ik heb niet gekeken, dus ik kan en mag niet oordelen.
Emmalynn
Temet
15-10-2008 om 17:11
Waarheid
heb nog niks gezien hoor, maar wat dat 'waarheid' betreft: selectief monteren is ook een kunst, die men bij dat soort programma's vaak uitstekend beheerst.
Groeten,
Temet
Faith
15-10-2008 om 17:13
Volgens mij
Volgens mij is overmatig verwennen (dus in alles de zin geven aan het kind, zowel materieel als emotioneel) een vorm van verwaarlozing. Nl als je toegeeft omdat je kind anders gaat dreinen, een driftbui krijgt of je vriendje niet meer is, ipv op te voeden en nee zegt. Of omdat je verwent omdat je in andere opzichten tekort schiet.
Mijn kinderen willen ook van alles , van lego tot een paard tot een WII (die ik ook graag wil overigens)(en vul zelf maar aan) , en ik roep dan altijd heel hard dat ze het niet krijgen en dat dat goed is voor hun frustratietolerantie. Zo'n mooi woord, Faith
Manda Rijn
15-10-2008 om 17:41
Emmalyn
ik snap niets van je posting. Je hebt wel een mening en daarna zeg je dat je niet gekeken hebt en niet kan oordelen.
Emmalynn
15-10-2008 om 21:57
Manda
Manda, ik schreef "Het is niet gezegd door een kind die een vader heeft die gek op d\'r is en haar af en toe wat toestopt. Dit is gezegd door een "echt Gooisch meisje" uit een nieuw reality programma."
Dat is geen mening; ik liet jou alleen weten in welk kader dit zinnetje door wie werd gezegd. En zoals gezegd, heb ik alleen voorstukjes gezien en daar mijn (wellicht voorbarige) conclusie uit getrokken. En omdat ik de serie zelf niet heb gezien, mag ik daar dus ook niet over oordelen.
Ik hoop dat ik mezelf hiermee een beetje verduidelijkt heb.
En mijn mening over verwennen: iedere ouder verwent zijn kind of zijn of haar eigen manier. De ene keer verwen je je kind door hem/haar lekker in de watten te leggen of te trakteren op iets lekkers, of zomaar iets leuks te gaan doen of iets voor hem/haar te kopen. Noem maar op. Daar is in mijn ogen niets mis mee. Maar een kind dat altijd maar zijn zin krijgt en nooit eens "nee" te horen krijgt, is in mijn ogen wel een verwend ding. Iedereen vindt het fijn om eens een keer lekker verwend te worden. Daar is niets mis mee. Maar 't kan niet altijd.
Emmalynn
Manda Rijn
15-10-2008 om 22:25
Ja emmalynn
maar ik denk dat 99,9% van bevolking het met je eens is. E laat die 0,1% dan uitgezonden worden met zo'n uitspraak.
Ik heb het ook niet gezien overigens, ook gen voorstukjes, ik kijk zelden dat soort programma's. Ik snap dus de zin van deze draad niet, misschien bedoelde ik dat met mijn posting
Marith
15-10-2008 om 23:38
Ha ha tja
Die zin wordt nu al een nieuw statement. Manlief noemde mij vorige week nog een verwend ding en toen reageerde ik (net het voorstukje van dat programma gezien hebbend); beter verwend dan verwaarloosd
En wat ik er verder van vind; als verwennen afkopen betekent, is het sneu. Het programma heb ik verder niet gezien of moet het nog op tv komen. Denk dat ik uit nieuwsgierigheid wel even ga kijken. Ik zit ook wel eens voor de lol huizen boven de 1,5 miljoen euro in Laren en omgeving te bekijken op Funda. Gewoon lekker nieuwsgierig zijn, kijken hoe de echt rijke stinkerds zo'n huis inrichten (wie weet doe ik nog leuke ideetjes op Echtgenoot vindt dat inderdaad een rare nieuwsgierigheid van mij.
Kaaskopje
16-10-2008 om 01:50
Als een kind in alles zijn zin krijgt
leert het niet om te gaan met teleurstellingen. Als je je kind alles maar geeft is het niet meer te verwennen want dan is het vanzelfsprekend. Ik zie dat dus niet als iets positiefs. Maar als ik moet kiezen uit twee kwaden lijkt me dat toch gunstiger voor het kind dan verwaarlozing in de vorm van slecht eten, van 8 tot 7 op straat zetten, als volwassene geen leiding kunnen geven waardoor het kind dat gaat doen, een kind de volwassenheid in schoppen omdat je die taak zelf niet aankunt omdat je ergens aan verslaafd bent. Ik noem maar een paar.
Manda Rijn
16-10-2008 om 11:03
Marith
tegen mij zeiden ze altijd (want ik schijn een moeilijke puber geweest te zijn) 'beter berucht dan onbekend'.
Ik ben trouwens ook een funda fan, heerlijk alle huizen boven 1 miljoen in de omgeving opzoeken, valt mij meteen de financiele crisis op want alles staat langer te koop
Amarins
16-10-2008 om 11:08
Beter verwend
Met verwennen kan het wat mij betreft twee kanten op. Positief verwennen is aandacht (kan materieel en immaterieel zijn, maar de "bedoeling" is altijd goed) en negatief, dat is dan afkopen (van aandacht en tijd voor een kind). Verwaarlozing kan nooit positief zijn, dus strikt genomen: ja, beter verwend dan verwaarloosd.
Amarins
16-10-2008 om 11:12
Funda (zeer ot)
Marith en Manda, hier ook een liefhebber van "gluren bij de buren". Het mooist vind ik huizen van oude mensen waar je een heel leven in weerspiegeld ziet, soms heel ontroerend en veel interessanter dan strak gestylde VT-wonen-huizen.
Dons
16-10-2008 om 14:55
Ooo funda geweldig
Ik kijk ook vaak op funda maar meestal in mijn eigen prijsklasse. Nooit over nagedacht om eens een kijkje te nemen in het Gooi. Dat ga ik vanavond even op mijn gemakkie doen . Dank voor de tip!!!!!
Wilma
16-10-2008 om 15:37
Vanavond pas het eerste deel op teevee
Dus voor diegenen die voor de nieuwsgierigheid even willen kijken, vanavond deel één om half tien dacht ik.
Groetjes, Wilma
MarSy
16-10-2008 om 20:28
Leuk al die reacties!
Toen ik de uitspraak hoorde op de radio hield het mij wel bezig, vond het zo raar!! Misschien ook wel beroepsdeformatie, ik werk in de jeugdhulpverlening en zie veel verwaarloosde kinderen.
Ik vind dat Amarins het mooi verwoord heeft: positief en negatief verwennen. Ik denk dat negatief verwennen dan ook wel een vorm van verwaarlozen is. Maar misschien een minder vervelende vorm?
Ik ga vanavond niet kijken, ik denk dat het House wordt op SBS!!
Polly Shearman
17-10-2008 om 10:00
Gezien
eerst house en daarna gooische meisjes!
ik vond het geweldig! echt hysterisch, met ene karel, wiens hooft net zo roze was als zijn trui, meisjes van 22 die botox op hun giegeltje smeerde!
ik vond het een giller!
ja hoor, prima programma, heerlijk om lekker hangend op de bank naar te kijken.
om dan daarna weer gewoon verder te gaan, met mijn NIET gooische leventje.
Dons
17-10-2008 om 10:12
Hier ook
Maar niet vanaf het begin. Ik heb de eerste 15 min. gemist. Tja, allemaal Paris Hilltontjes in spe! Amussant om te zien. Zien en gezien worden, daar draait het om. Geen programma om voor thuis te blijven .
hilly
17-10-2008 om 22:07
Fake
had sterk de indruk dat die meisjes inderdaad wel in het Gooi leefde, niet werkten (of niet te veel) en toch genoeg geld uit te geven hadden (verdiend door een man van een man.. zo NIET 2008) maar had tegelijk de indruk dat de gefilmde stukjes geensceneerd waren. Deze meisjes moesten hun leventje acteren. Dat geruzie van Pauline met hubbie leek wel een opdracht in een of ander spel: 'Spelen jullie nu even dat je onenigheid hebt over wie wie achterna heeft gezeten. Mag best een beetje grof en betrek er als het kan ook nomg wta anderen bij'. Pauline leek opgelucht en blij toen ze die opdracht van de regisseur had uitgevoerd.
Gnome
21-10-2008 om 21:55
Teveel verwend is ook verwaarlozing
In mijn ogen neem je dan het kind de vreugde af om blij te zijn met dingen... spullen kunnen liefde niet vervangen...