Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
fietsbel

fietsbel

01-01-2012 om 03:53

Ben ik egoïstisch?

Graag zou ik jullie eerlijke, ongezouten mening willen horen.
Ik ben een gescheiden moeder, heb al jaren een nieuwe vriend die ook gewoon mee vadert over de kinderen en voor ze zorgt. we hebben samen geen kinderen.
In deze kerstvakantie zijn de kinderen een week bij ons en een week bij mijn ex. Mijn vriend was allebei de weken vrij, ik had nog maar dagen voor 1 week vrij. Deze dagen heb ik verdeeld over allebei de weken en er dus voor gekozen om ook samen met vriend zonder de kinderen vrij te hebben. Op de dagen dat ik werkte in onze week met de kinderen was vriend dus thuis voor ze.

Nu vond een kennis van mij dit erg egoïstisch van me en was van mening dat ik nu eenmaal moeder ben en dus zeker als het mogelijk is vrij moet nemen als de kinderen bij mij zijn. Ze zei het niet letterlijk, maar liet toch behoorlijk doorschemeren dat ik in haar ogen maar een ontaarde moeder ben.

Het heeft me aan het twijfelen gebracht, vandaar mijn vraag wat jullie vinden?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
merene

merene

01-01-2012 om 09:11

Niet

Ik vind je niet egoistisch. Zo te horen is je vriend niet meer nieuw en zijn de kinderen helemaal met hem vertrouwd.
Ik zie geen reden waarom je niet een paar dagen bewaard voor de 2e week. Het is toch prima geregeld zo?

Jade

Jade

01-01-2012 om 11:40

Fietsbel,

Tjee, waar bemoeit die moeder zich mee? Sommige mensen hebben direct hun oordeel al klaar.....ergerlijk is dat zeg.

Dus nee, ik vind je absoluut niet egoistisch. Je hebt al jaren een relatie.....wat is dan het probleem? Omdat hij niet de biologische vader is?

Laat zulke opmerkingen maar lekker van je afglijden.....

Fiorucci

Fiorucci

01-01-2012 om 12:22

Mee eens

Ik zou me hier niks van aantrekken,hoor, fijne vakantie nog!

mix

mix

01-01-2012 om 12:31

Ook niet

je vriend is er al jaren en toch ook een bij-vader(als in: zorg voor zijn rekening nemen als 2e vader) in de zorg.
Zou je net een vriendje hebben, zelfs dan zou ik het snappen omdat je elkaar ook in rust beter moet leren kennen, al vind ik dán wel dat de kinderen voor gaan. Deze man is als een echtgenoot/vader, dus waarom niet?Je hebt het geluk dat het kan, dat de biovader in beeld is. Geniet ervan

Mamvantwee

Mamvantwee

01-01-2012 om 12:47

Ik vind je twijfel een goed teken

Alleen al dat je deze vraag stelt en onze mening vraagt, vind ik een teken van moederliefde: doe ik het wel goed?
En ja, ik ben het eens met de anderen. Je hebt groot gelijk dat je ook een paar dagen zonder kinderen overhoudt. Je bent er als partners ook voor elkaar en het is heel mooi als je je vrije dagen zo kunt organiseren.

Nb: ik breng morgen mijn kinderen voor een weekje naar opa en oma. Ik kijk ook uit naar die kinderloze dagen met mijn man. Dat is dan weer wel geaccepteerd? Laat de opmerkingen van die dame gewoon van je afglijden.

Groet, Mamvantwee

koentje

koentje

01-01-2012 om 12:55

En ik

vind het ook absoluut niet egoistisch: prima juist dat je voor die man die vanzelfsprekend een stuk zorg voor jouw kinderen op zich neemt, ook eens extra tijd maakt om lekker met zijn tweetjes te zijn. Klasse!!

Marie

Marie

01-01-2012 om 13:42

Nee hoor

Hallo
Ook ik vind je helemaal niet egoïstisch. Lekker toch om een paar dagen aan je relatie te kunnen werken (zoals dat zo mooi heet).
Trouwens toen de kinderen nog klein waren, bracht ik ze bijvoorbeeld juist naar het kinderdagverblijf als ik een dagje vrij was. Want dan had ik namelijk ook echt een dag vrij. Dat vonden andere moeders in mijn omgeving ook maar raar.
Niks van aantrekken, lekker genieten. Eerlijk gezegd denk ik dat die kennis van jou stiekem een beetje jaloers is op jouw vrije dagen.

Rosase

Rosase

01-01-2012 om 14:06

Dit is niet erger dan

Zelf een dagje vrijnemen en je kinderen naar de oppas en de bso laten gaan.

En dat is een heimelijk genoegen waar ikzelf af en toe echt van kan genieten.
Ik neem aan dat je kinderen niets tekort komen bij je vriend en dat je ze zelf ook af en toe 's avonds nog wel eens ziet? Niks aan de hand lijkt me dan.

Moeders kunnen zichzelf en elkaar soms weleens teveel schuldgevoel aanpraten. Ik ben ervan overtuigd dat in een vergelijkbaar geval niemand je ex erop zou aankijken als hij het zo zou regelen.

Tinus_p

Tinus_p

01-01-2012 om 14:26

Ja maar

Fietsbel:
"Nu vond een kennis van mij dit erg egoïstisch van me en was van mening dat ik nu eenmaal moeder ben en dus zeker als het mogelijk is vrij moet nemen als de kinderen bij mij zijn."
Aha, dus je leeft als moeder alleen voor je kind en hebt geen eigen leven? En geldt dit ook voor vaders?

Guinevere

Guinevere

01-01-2012 om 14:41

Men, ik ben ook een ego-moeder

Ik stuur de kinderen de komende week een paar dagen uit logeren, en ga zelf even genieten. Ook heb ik nog vrije dagen zat en toch moeten die arme zieltjes naar de vakantieopvang, want er moet ook nog gewerkt worden door moeder en vader.
Ik denk dus dat die opmerking van die kennis van je meer over die persoon zegt dan over jou.

dc

dc

01-01-2012 om 14:51

Nee hoor

Het is toch gewoon lekker een paar dagen lekker zonder kinderen?

Je wordt alleen maar een betere moeder van goed voor jezelf zorgen

fietsbel

fietsbel

01-01-2012 om 20:02

Oké

Nou dat is duidelijk gelukkig. Ik ben blij met jullie reacties, begon toch een beetje aan mezelf te twijfelen .

Tihama

Tihama

02-01-2012 om 12:37

Ik vind dat je zeker tijd samen door moet brengen zonder kinderen. Dat is heel gezond voor je relatie en jezelf.
Vroeger gingen onze kinderen regelmatig logeren bij opa en oma, maar door omstandigheden is dat geen handige optie meer.

Dus man en ik hebben nu nog hoogst zeldzaam tijd samen. Dat is wel jammer, maar gelukkig worden ze ook ouder, waardoor we toch meer ons eigen plan kunnen trekken. Af en toe regelen we een avondje oppas. En 1 keer per jaar gaan ze op kamp en dan hebben we zomaar dagenlang met elkaar. Dan werken we overigens wel, want we hebben anders niet voldoende dagen om alle schoolvakanties op te vangen. Maar alleen al het gegeven dat we dan een aantal avonden met zijn tweeën zijn is heerlijk.

Maar wat ik niet helemaal snap: als je gescheiden bent en je hebt een nieuwe relatie: dan heb je toch vanzelf al heel veel tijd samen zonder kinderen? Kinderen gaan toch om het weekend naar de ex en vaak ook de helft van de schoolvakanties? Of mis ik nu iets?

Tihama

Tihama

Tihama

02-01-2012 om 16:25

Oeps

Nou lijkt het net alsof mijn 'ja' slaat op het egoistisch zijn, terwijl mijn 'ja' bedoeld was als antwoord op de voorgaande sprekers.

Ik denk trouwens dat tijd van je kinderen met je vriend alleen juist heel waardevol is. Zodra een van de partners er niet bij is, dan veranderen de rollen en de relaties en dat levert vaak meerwaarde op.

Tihama

amk

amk

02-01-2012 om 21:48

Tihama

dat klopt dat je relatief vaker tijd met z'n 2-en hebt bij een werkende omgangsregeling. Maar vaak 'moet' er ook van alles in weekenden. Een paar dagen extra met z'n 2 is gewoon fijn.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.