Marieke
03-05-2012 om 19:24
Bankrekening voor kind onder de 12
Een vraag: bij welke bank kun je voor je kind een rekening openen met pinpas? Wij bankieren zelf bij Rabo, daar kan het pas vanaf 12 jaar. Wij willen voor onze dochter van bijna 11 een rekening openen, maandelijks zakgeld overmaken en haar leren omgaan met een pinpas. Maar welke bank doet dat?
Fiorucci
03-05-2012 om 19:53
Abnamro
De jongerengroeirekening van ABNAMRO, met pinpas en internetbankieren. Ze kan gratis alerts krijgen op haar mobiel als er geld gestort is of als ze geen saldo meer heeft.
Karin*
03-05-2012 om 19:57
Asn
onze kinderen hebben een ASN rekening, met pasje en internetbankieren.
Wiske71
04-05-2012 om 09:06
Marieke
Hoi,
heb je het bij de rabobank ook aan een adviseur gevraagd? Wij hebben dat indertijd gedaan, omdat we dochter ook een pinpas + internetbankieren wilden leren gebruiken. Maar dat is volgens de richtlijnen vanaf 12 en vanaf 15. maar na een kort gesprekje bleek beide toch mogelijk voor een 11 jarige. En gebruikt dochter beide al jaren inmiddels, en via mijn eigen inlog-rekening kan ik meekijken met wat dochter doet.
Mijn ervaring is dus dat die leeftijdsgrenzen helemaal niet zo hard zijn.
lotm®
04-05-2012 om 17:50
Leeftijdsregels zijn inderdaad flexibel
Leeftijdsregels zijn inderdaad niet zo streng. Ik bankier bij de Rabobank en mijn dochters waren 6 en bijna 6 toen ze een Raborekening kregen met pinpas. Aanvankelijk wilde de Rabobank niet meewerken, maar met een beetje praten kregen we toch wat we wilden: volwaardige rekeningen met echte pinpassen.
Hartelijke groet,
Lydia
gruffalo
06-05-2012 om 11:40
Rabo
hier ook bij de rabobank.
Dochter kreeg toen ze 10 werd een rekening met pasje. Theoretisch kon het niet bij de rabo, maar toen ik belde was het geen probleem en heeft ze een topkidrekening met daarbij een pinpasje gekregen.
Geetje
06-05-2012 om 12:05
Ing
Bij ING kan het vanaf 10 jaar. Toen heeft mijn zoon voor zijn verjaardag een rekening met pinpas gekregen. Stoer vond hij dat!
nuevenanno
06-05-2012 om 21:14
Nog jonger
Kan het zelfs bij de ing Greetje. Dochterlief was 7. Tja grote broer had er al een tijd eentje dus zij wilde ook. Wat ik wel een beetje suf vind is dat zoon vanaf zijn twaalfde ineens " de heer ......" is . Daar hadden ze wel een paar jaar later mee mogen beginnen.