Op deze leuke gezinscamping kan je kind eindeloos spelen en jij écht ontspannen - lees hier meer
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Theeleut

Theeleut

02-09-2011 om 20:23

Baldadig vriendje (in zijn eigen huis)

Mijn dochter van 7 heeft een vriendje waar ze het goed mee kan vinden. Ze gaat graag bij hem spelen omdat daar alles mag, kliederen met water in de tuin, heel veel rotzooi maken etc. Waar ik tegenaan loop is dat het vriendje vreselijk brutaal en ongehoorzaam tegen zijn moeder en oma is. Als ik mijn dochter kom halen zijn ze meestal net aan het snoepen. Als we dan weg gaan vraagt het vriendje of ze nog een ijsje mogen, of hij maakt op eigen initiatief een pak koekjes open. Als zijn moeder er iets van zegt, schopt hij haar gewoon voor haar schenen. Als hij geen ijsje mag, haalt hij dat zelf uit de vriezer en geeft mijn dochter er ook een. Ik sta op zo'n moment met mijn mond vol tanden. Kun je nu wel of niet wat zeggen op zo'n moment? Zouden jullie het ijsje van je kind weer terug geven (want het mocht niet)?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

02-09-2011 om 23:25

Teruggeven idd

want ze mag het van mij gewoon niet hebben.
Verder zal ik er niet snel iets van zeggen, tenzij hij mij voor mijn schenen zal schoppen. Hun huis, hun regels, maar waar ik bij ben gelden voor mijn kind ook deels mijn regels.

Ja teruggeven

En ik zou denk ik ook mijn mond niet echt kunnen houden 'praat jij zo tegen je moeder, nou dat klinkt niet aardig zeg!'

Theeleut

Theeleut

03-09-2011 om 13:17

Ook gedaan

Ik heb het ijsje laten terug geven maar onder het mom van 'we gaan zo eten'. Eerlijk gezegd voelde ik me er knap ongemakkelijk bij en als ik had gezegd dat het niet mocht van zijn moeder had het net geleken of ik kritiek gaf op haar manier van omgaan met haar zoon.

Asa Torell

Asa Torell

03-09-2011 om 13:52

Theeleut

Ik kan me voorstellen dat je dat moeilijk vindt omdat het als kritiek kan overkomen. Maar eigenlijk is het heel normaal als een kind een keertje niet luistert, dus is het ook heel normaal om dan niet goed te vinden dat jouw kind ook niet luistert. Dat soort dingen overkomen me vaak genoeg (van beide kanten). Ik begrijp wel dat het hier om grotere problemen gaat dan een keertje niet luisteren, maar als je zo'n voorval los beschouwt is het misschien makkelijker om er mee om te gaan.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.