Brr.. Koud! Check onze hacks om je kind lekker warm én gezond te houden
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Jamie

Jamie

22-11-2015 om 14:54

Babyluikje of niet?

http://www.trouw.nl/tr/nl/4516/Gezondheid/article/detail/4188958/2015/11/18/Unicef-Verbied-babyluikjes.dhtml

Lastig kiezen blijkbaar... wettelijk verboden om je kind ten vondeling te leggen, babyluikjes voorkómen misschien heel wat dode baby's (je weet nooit hoeveel baby's er niet zijn gevonden). Ik ga dan toch maar voor de babyluikjes ook al heeft elk kind het recht om te weten wie zijn of haar ouders zijn. Wat heb je aan dat recht als ze je als baby meteen ombrengen?

Ik zeg:

Ja, tegen vondelingenluikjes en dubbel Ja tegen een vondelingenkamer waar ook aan vast zit dat anoniem om hulp gevraagd kan worden en er een uniek puzzelstukje waarmee moeder en kind elkaar kunnen terugvinden.

Ik vind het onzin om te zeggen dat Nederland zo hoog staat met de kinderrechten. Nederland voert de kinderrechten op sommige punten zo zwart-wit uit, dat de kinderrechten soms juist enorm geschonden worden. Het primaire recht is het recht om te leven. Dat gaat ver boven weten wie je ouders zijn. Het is dan ook kolder om zo'n initiatief te verbieden. Ook is het kolder om ouders van vondelingen na te jagen. Drama is er al genoeg als ouders wanhopig zijn. Met het najagen breng je de kinderen extra in gevaar.

Na 12 jaar niet meer strafbaar

https://fiom.nl/afstammingsvragen/vondelingen/vondelingenregister/informatie-biologische-ouders

Eigenlijk kan ik ook niet goed begrijpen waarom er geen begrip is voor de klaarblijkelijke noodzaak om een kind te vondeling te leggen. Hoe dan ook, er zijn argumenten dat het kind bijvoorbeeld door anderen gebracht wordt, maar zelfs dan denk ik dat het beter is dan dat een kind omgebracht wordt.
Blijkbaar denken we dat we met te vondeling leggen kunnen voorkomen dat een kind vermoord wordt?

Er is gelukkig een beperking aan de strafbaarstelling. Na 12 jaar kan het niet meer.

Wat mij betreft kun je een kind bij elke gezondheidsinstelling te vondeling leggen, helaas sta je er tegenwoordig dan gekleurd op met al die camera's.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.