Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
judiths mama

judiths mama

05-11-2008 om 13:31

Baby alleen in auto

Ik las een paar maanden geleden volgens mij hier een stukje van iemand die een huilende baby in een auto op een parkeerplaats had aangetroffen. De moeder van de baby kwam vlak daarop uit de winkel en reageerde vrij laconiek.

Nu las ik vanochtend in Libelle eenzelfde verhaal, maar dan vanuit de moeder van de baby. Die vond dat ze niet genoeg bedankt had en bij deze de vrouw nogmaals wilde bedanken. Zou het om hetzelfde voorval gaan en wie had toen dat stukje gepost?

ik heb al geprobeerd te zoeken in het archief, maar daar kwam ik het zo snel niet tegen.

Saskia

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Gelezen bij schoonouders in libelle

en volgens mij was het in Nieuwegein, maar daar ben ik niet helemaal zeker van.

Nathalievdp

Nathalievdp

05-11-2008 om 14:42

Ze bedankt een dame uit nieuwegein

De desbetreffende moeder heet Miranda en in het artikel van Libelle bedankt ze de dame uit Nieuwegein.

Gr,

Nathalie

judiths mama

judiths mama

06-11-2008 om 09:45

Ik hoopte

dat iemand zich kon herinneren wie dat hier geplaatst had. Lijkt me voor diegene wel leuk om te lezen dat ze alsnog wel echt bedankt wordt voor het feit dat ze de wacht hield bij een huilende baby.

misschien dat alsnog iemand het weet?

Uhmmmmm....

Ik heb mijn auto met baby (slapend) erin ook wel eens voor de slager geparkeerd. Toen ik terug kwam van de slager, zat meneer ook luidkeels te brullen. Dit waren dus zeker vijf minuten, dat hij alleen in de auto zat. Na twee minuten werd hij wakker en begon hij te huilen. Ik kon hem wel zien zitten, maar ik stond dus bij de slager. Hierover kreeg ik ook opmerkingen.

Je weet natuurlijk nooit hoe lang een baby even alleen in de auto zit.

Linda

Linda

Je weet natuurlijk nooit hoe lang een baby even alleen in de auto zit.

mijn eerlijke mening? elke minuut alleen is te lang!

Ardnax

Ardnax

07-11-2008 om 20:09

Tanken

Als je moet tanken terwijl je baby slapend in de auto ligt. Maak je je baby wakker om te betalen ? Loop je even snel naar binnen ? Ga je niet tanken met de kans om langs de weg te eindigen ?
Hoever gaan principes in deze ?
Grtz.
Ardnax

Voor de eigen woning

( en op het erf van familie) heeft mijn zoon veelvuldig zijn slaapje uitgeslapen.
Zoonlief sliep slecht en weinig overdag Had als baby al geen rust in zijn kont, bleek later adhd te hebben) maar zodra meneer met zijn kont in een rijdende auto zat sliep hij. Maar aangezien hij op hazenslaapjes van 10 minuten weer uren vooruit kon, liet ik hem rustig voor de deur in de auto zitten als hij doorsliep nadat ik uit gestapt was. Dan keek ik uiteraard wel regelmatig of hij nog lekker sliep maar ook niet iedere minuut. We wonen wel in een vrij rustig dorp en de auto zat uiteraard wel op slot.

Het kan pelle

als je je kindje kan blijven zien via een raam en je bent dichtbij,dan is het verantwoord,dan kan er niets gebeuren.
even afrekenen bij het tanken zou ik nooit doen.
ik heb ooit een peuter bij het tankstation voor een aankomende auto weggetrokken,moeder was even betalen,het was nogal druk bij de kassa,
kindje sliep toen ze ging afrekenen,was wakker geworden,had zijn gordeltje losgemaakt en was op zoek naar mama.kindje flink in paniek,mama over haar toeren,en ik de bibbers in mijn benen.

Wat ik me afvraag

als je een baby in de auto laat liggen terwijl je gaat afrekenen na het tanken,doe je dan je autodeuren allemaal op slot?

Emmawee

Emmawee

07-11-2008 om 23:06

Judith

Ik heb ook nog voor je gezocht in het archief. Kan mij het draadje ook vaag herinneren. Maar ik heb ook niets gevonden. Leuk dat je dit bericht plaatst.
Groeten, Maw.

Na het tanken

gaat de auto op slot als ik naar binnen loop om te betalen, ongeacht over er nu wel of geen slapende kinderen in de auto zitten.

Nasha the first

Nasha the first

09-11-2008 om 16:07

Yep hier ook

tenzij het hele spul weer moet plassen, maar anders inderdaad ook even laten zitten met de deur op slot....

Natuurlijk deur op slot

Susanne,

Dat vind ik zo'n onzin, "elke minuut alleen is te lang". Ik ben echt niet 24 uur per dag bij mijn kind(eren). Als ze slapen, bijvoorbeeld. Of nu de oudste op school zit. Als de jongste in de auto slaapt en ik parkeer de auto voor de slager, deuren op slot, baby in maxicosi. Er kan echt niets gebeuren, hoor.

Linda

Hanne.

Hanne.

10-11-2008 om 14:08

Er kan niets gebeuren

behalve dat.....

-er iemand tegen je auto aan kan knallen
-iemand de auto met baby en al kan stelen
-iemand de auto open kan breken en de baby mee kan nemen...
- mij iets kan overkomen (ongeluk bij het oversteken oid), waardoor de baby niet meer uit de auto gehaald wordt

De kans dat er iets gebeurt is misschien klein, maar ik zou het mezelf nooit vergeven als m'n kind op zo'n manier iets zou overkomen.

Baby is hier dan ook altijd mee gegaan. Oók bij het betalen bij het tankstation

Leven met zoveel angsten

als sommige van jullie hier te kennen geven, dat moet je toch bijna gek maken. Natuurlijk kán er iets gebeuren als je het zo zwart/wit gaat stellen. Maar zoals Pelle schrijft kán ook het hele tankstation (om maar een voorbeeld te noemen wat nog niet zo lang geleden echt gebeurt is) ontploffen. Ik denk dat we zorgvuldig de risico's in moeten schatten maar daar ook niet te krampachtig mee om moeten gaan. Dan zouden we onze kinderen ook niet op een andere verdieping of in een andere ruimte te slapen moeten leggen, er kán nl. altijd iets gebeuren (verstikking, brand, gaslek, etc. etc.). Als ze 4 zijn moet je ze uit handen geven aan de juf van de basisschool, dan moet je er al helemaal niet meer bij stil staan wat er zou kúnnen gebeuren. Dit wil niet zeggen dat ook ik erg blij ben als ze weer veilig thuis zijn na bijv. een schoolreis. Maar mijn oudste gaat volgend jaar naar het voortgezet onderwijs en ik zal hem dan toch weer een stuk verder los moeten laten. Ik kan hem toch moeilijk dagelijks gaan brengen, en dat is zeker niet in het belang van het kind ondanks dat het "veiliger" is.

Hanne.

Hanne.

11-11-2008 om 13:07

Er kan niets gebeuren (pelle)

Natuurlijk, en misschien komt morgen de zondvloed wel....

de dingen die jij noemt kunnen natuurlijk ook gebeuren, maar ik acht de kans op een gijzeling wat kleiner dan de kans op een autodiefstal (en een gijzeling waarbij ik binnen ben en m'n kind buiten lijkt me ook geen pretje)

Ik zou nooit maar dan ook nooit voor me zelf wilen verantwoorden dat mijn kind iets gebeurt dat ik had kunnen voorkomen door'm mee te nemen. Zeg maar kleine moeite groot plezier.

En let wel, ik heb het over een baby, dat heeft niets te maken met loslaten op kleuterschoolleeftijd!

Hanne

Je begrijpt het niet. Het punt is dat je risico's moet afwegen. Kennelijk schat jij de risico's van in de auto laten zitten hoger in dan die van je baby meenemen. Ik ben met Pelle eens dat je er rationalistisch naar moet kijken. Je moet risico's ook niet overschatten.

Juliëtte

Juliëtte

11-11-2008 om 13:51

Gut hanne

En hoe had je dat nobele streven voor je gezien als je meer dan 1 kind had of bijv een meerling ??

Geloof me, dit ga je echt niet doen met een baby-tweeling of drieling. Daar doe je jezelf, de babies, de pomphouder en de andere wachtenden weinig plezier mee ..

Een beetje relativering kan geen kwijt ...

Celine*

Celine*

11-11-2008 om 14:05

Tanken

Als ik de kinderen bij me heb in de auto tank ik altijd bij een zelftankstation. Ik vind het een beetje een eng idee om ze te laten zitten terwijl ik naar binnen loop. Ik heb het 1 keertje gedaan (moest wel) terwijl mijn dochtertje (toen nog baby) alleen in de auto zat. Ik vond het helemaal niet prettig.

Celine

Hanne.

Hanne.

11-11-2008 om 14:10

Nou nou wat een felheid

Ik regageerde in eerste instantie op de reactie van LindaR die zegt dat er "echt niets kan gebeuren"

Dat vond ik over komen als een tamelijk ondoordachte visie, omdat ik denk dat er best eea kan gebeuren. Daar geef ik vervolgens een paar voorbeelden van (ongeluk, autodiefstal). Volgens mij niet ver gezocht.

Ik snap niet dat ik dan meteen naar m'n hoofd krijg dat ik het niet begrijp en dat het er om gaat dat je de risico's moet afwegen. Dat doe ik toch juist! En volgens mij tamelijk reeel. Dat een ander op grond van dezelfde argumenten een andere afweging maakt is prima, maar zeg niet dat er niets kan gebeuren als je je kind achter laat. (en ja, er kan ook veel gebeuren als je je kind WEL mee neemt, maar nogmaals ik reageerde op de posting van LindaR, waarin staat dat er niets kan gebeuren als je je kind achterlaat)

Dus, nee ik ben niet altijd bezig met dingen op te sommen, en zie het absoluut relatief, maar om een afweging te maken moet je toch echt de voor en tegens afwegen.

Dat heb ik gedaan, en IK vind het op grond daarvan onverantwoord om een baby alleen in de auto te laten omdat IK denk dat de risico's van achter laten groter zijn dan de risico's van meenemen.

En met 2 kinderen (of meer) dan?

Als ik ga tanken met de kinderen en ik haal ze uit de auto moet ik er 2 uit de auto halen. Eentje die net loopt, maar nog wel in de maxi cosi zit (die is, nu nog, makkelijk) en een eigenwijze peuter. Als ik ze uit de auto haal moet ik opletten dat de een niet wegloopt en onder een auto komt terwijl ik met de ander bezig ben. Bij het naar binnen lopen ook opletten, en de terugweg gaat net zo.
Als ik ze in de auto laat zitten kunnen ze zichzelf voorlopig nog niet los maken, en krijgen ze zowel het slot van de auto als het kinderslot als het raam echt nog niet open. Dus voorlopig zitten ze daar veel veiliger dan in de auto.
Wat niet wegneemt dat ik me wel ongemakkelijk voel als ik alleen naar binnen ga (en inderdaad ook graag voor het zelf-tanken kies), maar dit voelt toch echt veel veiliger aan.

*Twinkel*

*Twinkel*

11-11-2008 om 18:59

Ook in de auto

Ik moet met mijn kinderen soms naar 3 verschillende "opvangadressen" Hetzij de school van de een, hetzij de school van de ander, hetzij het kinderdagverblijf. Ik ga bij elke stop echt niet 4,3,2 kinderen mee slepen, dan hoef ik ook niet meer op mijn werk te verschijnen.

Boodschappen doe ik voornamelijk wanneer zij er dus niet zijn maar soms komt het voor dat er een aantal kinderen in de auto wachten. Hoevaak komt het nou voor dat er iemand tegen een in een parkeervak geparkeerde auto aanrijd met dusdanige snelheid dat er iemand gewond raakt? Het is mij nog nooit overkomen, mijn man ook niet, mijn ouders niet, eigenlijk niemand die ik ken heeft zoiets meegemaakt. En daarbij, er kan genoeg gebeuren wanneer ik gewoon met 4 kids over straat loop.

Er is altijd wel een mogelijk gevaar te bedenken, zelfs in je eigen huis ben je niet veilig. Mijn moeder is vorige week van de trap gevallen, alle 13 treden geraakt en wonder boven wonder niets gebroken. Maar stel dat ik mijn nek zo had gebroken, hadden er 2 kids op school gezeten en 2 kids liggen te slapen en niemand die mij vindt totdat mijn man thuiskomt (nadat de scholen hem hebben gebeld omdat mama er niet was....)

Roos

Roos

11-11-2008 om 21:15

Niet in auto

Ik heb mijn kinderen als baby nooit alleen in de auto gelaten. Dat voelde toch niet goed. Er wordt zelfs geadviseerd om je tas niet in je auto te laten, en dan wel mijn kind? Dacht het niet.
Roos

Juist niet op slot

Ik doe de auto juist niet op slot als ik mijn kinderen (even) in de auto laat om af te rekenen bij het tankstation. Mijn schrikbeeld is dat ze opgesloten zitten en niemand er bij kan mocht mij wat overkomen.... Zo zie je maar, ieder zijn angsten.

Een carjacking met kinderen erin, die kans acht ik hier in Nederland heel klein, en het is dan de vraag of ze mijn auto wel willen hebben.

Plien

Plien

12-11-2008 om 00:28

Vanavond nog

Voor en na het tanken, werd ik tot 2x toe bijna overhoop gereden door 2 verschillende auto's die het tankstation binnen scheurden op idiote wijze. Had ik 1 of meer van mijn kinderen bij me gehad, dan had ik geheid er een paar tussen de wielen zien verdwijnen, ik was nl. snel genoeg maar zij zouden het niet hebben zien aankomen (te klein en te jong), en ik heb maar 1 paar ogen en handen.
Dus tja, wat is veiliger... ik acht de kans op een carjacking ook kleiner en laat ze daarom lekker even in de auto. Waar ik ook nog zicht op heb vanuit het tankstation trouwens.

Jullie verschillen gewoon van mening

Jullie verschillen gewoon van mening dat is alles de een voed zijn kinderen zo en de ander weer anders...voor de veiligheid is in beide siuaties wat te zeggen...moet heel eerlijk zijn dat ik er gewoon met mezelf al niet uit kwam (terwijl je toch een keuze moet maken in het leven) Het voelde beide niet goed...in het tankstation (soms al iest later, niet midden in de nacht) lopen ook wel een mensen waar ik van dacht...ehh nou loop ik hier met mijn kind en voekl me er heeeeel niet prettig bij, laten zitten in een afgesloten auto (bah straks gebeurd er wat en kan niemand er bij , want op slot) auto open laten (nooit gedurfd want anders pakken ze mijn kind) ..Nee ik heb geen last van angsten maar de realiteit is toch dat er wel eens iets gebeurd en dus schoot het wel door mijn hoofd..om het vervolgens weer los te laten. Maar goed ik heb een keuze gemaakt en neem mijn kind mee het tankstation, winkel so ie so daar had ik geen twijfels over maar voor beide valt wel wat te zeggen, ik voel mij toch het prettigs als mijn kind dicht bij mij is, maar ik begrijp beide stellingen wel.

groetjes Mamaloetje

Tanken en geldautomaat

Alleen bij het tanken laat ik mijn kinderen in de auto als ik zie dat er binnen geen rij staat. Anders neem ik ze mee. Ik deed de auto altijd op slot dan (bang dat iemand er zomaar met mijn kinderen vandoor gaat). Maar met onze nieuwe auto gaat bij de minste beweging in de auto, het alarm af.... dus nu zit ik met óf niet op slot doen, óf toch maar kinderen mee. Niet op slot vind ik eng.
Oja en bij de geldautomaat als ik ernaast kan parkeren en er is geen rij.

In de auto

ik laat mijn kids alleen in de auto als ik ga tanken. Een tweeling van 20 maanden (die nog niet goed lopen) sleep je nou eenmaal niet zo makkelijk mee. En ik doe automatisch de deur op slot. Ook als ik thuis de kids in moet laden (als ik alleen ben) en de ene zit in de auto en de ander moet ik binnen nog halen. Ook dan doe ik de deur op slot.

Ieder doet het op zijn eigen manier en vind dat de beste manier voor hem/haar. Voor elke situatie is iets te zeggen. Soms moet je een beetje mazzel hebben in het leven.

Greetz
Mariska

Marisie, mooi gezegd mee eens!

Marisie, mooi gezegd mee eens!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.