Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Avondvierdaagse, lampionoptocht, vanaf welke leeftijd?

Vorig jaar liep er een klasgenootje (4 jaar)van mijn oudste mee met de avondvierdaagse. Dat leek mij wel wat vroeg. En nu is er binnenkort een lampionnenoptocht 's avonds (rond 20 uur). Vanaf welke leeftijd is is zoiets nu geschikt?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fiorucci

Fiorucci

03-11-2012 om 09:36

Vreemd

Wat vreemd dat het zo laat begint? Hier is een halloweentocht, die al om half 7 begint zodat ook de kleintjes meekunnen.

Guinevere

Guinevere

03-11-2012 om 11:53

Verschilt per kind

Tja, dat verschilt nogal per kind. En heel veel jonge kinderen lopen echt dat hele stuk van de avond4daagse niet, maar ze krijgen dan wel hun medaille terwijl ze de hele rit in een karretje hebben gezeten of zijn gedragen. Anderen lopen het gemakkelijk zelf.
Voor die lampionnenoptocht, tja, dat is geschikt voor iedereen die wakker kan blijven tot een uurtje of 9.

ishtar

ishtar

03-11-2012 om 15:24

Avondvierdaagse

mijn jongste begon in groep 2, en was toen net 6. Het jaar daarvoor heeft hij wel gedeeltes meegelopen (zonder medaille) maar was het nog te ver.
Maar er zijn ook jongere kinderen die wandelen gewend zijn, en dus al veel jonger de a4d kunnen lopen.

Hier

liep oudste zijn eerste avondvierdaagse toen hij 4 jaar was. Doordat hij van mei is, mocht hij niet meer op school beginnen voor die zomervakantie en had hij een verlengde plek op het kdv....had het kdv nog nooit meegemaakt. Zoon heeft echt zelf 4 maal de 5 gelopen!

Lampionnen optocht is wel laat, maar aan de andere kant is het maat 1 keer per jaar en wel erg leuk. Ik zou gewoon kijken of je kind het aan kan.

Pham

Clowntje

Clowntje

03-11-2012 om 21:29

Mijn kinderen

Lopen de avond 4 daagse vanaf groep 1, oudste was bijna 5, middelste 4,5 jr. En dat gaat prima. Dragen en zo doe ik niet aan, en ze moeten alle avonden lopen.
Zo'n lampionnentocht zou ook wel lukken, hoewel ik het wel laat vind.

Kaaskopje

Kaaskopje

03-11-2012 om 23:53

Aan dochter gevraagd

haar advies: vanaf 5 jaar. Maar uiteraard zonder 'moeten'. Het hangt heel erg van het kind zelf af of het alle avonden volhoudt.
Mijn kinderen gingen als ik het goed heb onthouden in groep 3 voor het eerst mee, alle avonden.

Kaaskopje

Kaaskopje

03-11-2012 om 23:54

Lampionoptocht

Ook weer afhankelijk van het kind. Als het even kan zou ik kind eraan mee laten doen.

viridantia

viridantia

04-11-2012 om 08:57 Topicstarter

Oke

nu weet ik weer wat meer. Bedankt voor jullie reacties.
Viridantia

Tink

Tink

04-11-2012 om 14:03

Hier

... hebben alle 4 de kinderen vanaf groep 1 meegedaan met de avondvierdaagse, op 4-jarige leeftijd dus. Ging prima, alles zelf gelopen.
Onlangs hadden we nog een andere wandeltocht, ongeveer een km of 5, ook daar heeft jongste van 4 gezellig aan mee gedaan.
Zo'n lampionnenoptocht is iets eenmaligs, ik zou ze lekker mee laten doen hoor, een keer iets later in bed is geen ramp. Zeker niet als het op vrijdag- of zaterdagavond valt.

Mijn zoons waren ook 4 met de avondvierdaagse

En dat liep stug 4 avonden door om de medaille te krijgen. Ging prima. Maar elk kind is anders, dan akn ik niet bepalen voor de jouwe.

Tijgeroog

Tijgeroog

07-11-2012 om 10:36

Hoe streng zijn jullie dan?

Heer liep de jongste ook met vier jaar. Maar ik. Had wel als regel gesteld dat ze vier avonden moest lopen en niet gedragen kon worden, anders zou ze geen medaille krijgen. Dat heeft ze keurig gedaan.
Maar onderweg kwamen we klasgenoten van zes tegen die gedragen werden. Of die maar drie avonden gelopen hadden, en die uitgebreid in de klas vertelden dat ze toch een medaille gekregen hadden. Toen was ze wel verontwaardigd. En mijn verhaal over iedereen doet het anders en jij hebt hem echt verdiend want je hebt heel goed gelopen, grote meid, maakte niet veel indruk.

Clowntje

Clowntje

07-11-2012 om 15:44

Ook streng

Meelopen is zelf lopen, niet dragen en alle avonden. Als je er aan begint, maak je het af.
Gaat hier gelukkig goed, oudste deed het vorig jaar (in groep 3) het rennend, was een stuk eerder binnen dan ik met middelste (half jaar groep 1).
Nu hebben ze denk ik wel een goede basis conditie, we doen bijna alles op de fiets en dan fietsen ze ook altijd zelf.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.