Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Mijntje

Mijntje

18-03-2015 om 09:25

hij is weer terecht

Hij is weer terecht intussen, ja ik las het ook..

Anneque

Anneque

18-03-2015 om 09:32 Topicstarter

O gelukkig!

Fijn!

Mijntje

Mijntje

18-03-2015 om 13:58

hij was zonder te zeggen gaan logeren bij een vriendje

http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1294762/vermiste-issa-9-uit-utrecht-sliep-bij-vriendje.html

Idd vreemd dat de moeder of politie niet even alle vriendjes na belt, of dat de moeder van het vriendje niet even met de moeder van dit jongetje belt om van haar te horen of het mocht, nu zijn er helicopters ed ingezet..

Anneque

Anneque

18-03-2015 om 18:10 Topicstarter

Echt?

Zomaar gaan logeren en die logeerouders hadden dat niet gecheckt? Jemig. Nou ja,k gelukkig niks aan de hand dus.

Goed

Goed dat ze even de jongen zelf er op aangesproken hebben. Maar mogelijk heeft hij niet met opzet verwarring gezaaid. Het is mogelijk dat zijn moeder zoiets altijd goed vind, vaker gevraagd altijd 'ja' gezegd, maar de jongen beseft dan niet dat hij zijn moeder ook moet vertellen dat hij ergens anders is omdat ze zeker moet weten dat hij veilig is en goed verzorgd op zijn leeftijd, dat zijn twee verschillende dingen.

Overigens

Moet ik hier ook nog weleens een puber manen om zijn of haar ouders even te bellen omdat ze onverwacht blijven eten of slapen.
O ja! Is het dan: even niet aan gedacht, met zichzelf bezig.

Barvaux

Barvaux

18-03-2015 om 20:33

annej

Ja maar jouw puber kan toch gewoon zijn mobiel beantwoorden?

mobiel

Sommige pubers beantwoorden hun mobiel niet of niet direct. Of het is niet tijdig opgeladen of het is alweer kwijt of stuk. Ja, die heb je.
Daarom geef ik ook altijd maar snel mijn eigen nummer aan kinderen om door te geven.

Het lijkt wel of alle pubers aan hun moderne media gelijmd zijn maar dat is nooit als je ze nodig hebt.

Mijntje

Mijntje

19-03-2015 om 06:43

geen puber

Wat ik niet snap is dat de politie niet eerst de vriendjes afbelt, maar meteen een helicopter en honden inzet. Dat de moeder in paniek is, snap ik wel.
Ook de andere moeder had even moeten bellen om te vragen of het klopte wat de jongen zei. Jongen is 9!, geen puber.

Barvaux

Barvaux

19-03-2015 om 07:40

Mijntje

We hebben alleen deze informatie, misschien was het vriendje een vage kennis of iemand die hij kende van het voetbalveldje. De benaming die de politie er aan heeft gegeven betekent niet dat het zijn BFF hoeft te zijn. Denken dat een moeder NIET alle vaste vriendjes heeft gebeld vind ik wat naïef.

Mijntje

Mijntje

19-03-2015 om 08:53

barvaux

Ok dan ben ik vandaag naief.

Mijntje

Mijntje

19-03-2015 om 09:02

vage vrienden

Ik ben in ieder geval blij dat ik ook nrs heb van alle vage vrienden, het lijkt me dat politieonderzoek daar eerst begint.
Maar we weten idd niet van de hoed en de rand.

Barvaux

Barvaux

19-03-2015 om 09:12

Mijntje

Ik ga er gewoon van uit dat de informatie in de pers niet klopt...

Politie zal als eerste vragen of alle vriendjes zijn afgebeld! Die zijn niet gek.

Juno

Juno

19-03-2015 om 10:36

Nabellen

Als ik een vriendje over de vloer heb en kind zegt dat zijn ouders weten waar hij is dan geloof ik dat. Ik ga er echt niet achteraan bellen. Wat ik wel gek vind is dat dit kind vanuit het spelen is blijven slapen, had hij geen pyjama, tandenborstel, kleding oid bij zich? Dat zou bij mij toch wel wat vraagtekens opleveren. Bij slapen heb ik overigens vaak nog wel even contact.
Ik heb de telefoonnummers van de vaste vrienden maar echt niet die van alle mensen met wie ze ook weleens omgaan. Jullie wel, van de klas, sport, clubjes enzovoort? Ik zou met drie kinderen met verschillende clubjes en vrienden van vrienden op zo'n 300 mensen uitkomen die ze kennen.

Anneque

Anneque

19-03-2015 om 13:09 Topicstarter

Juno

Ligt misschien ook een beetje aan die leeftijd? Van mijn 10-jarige weet ik nog vrij precies waar hij uithangt, en ik heb idd de telefoonnummers daarvan. Dat zal voor mijn oudste (volgend jaar naar VO) wel anders worden. Maar dan nog: ik zou niet iemand hier laten logeren zonder dat met de ouders te overleggen. Bij een 9-jarige al helemaal niet.

Barvaux

Barvaux

19-03-2015 om 13:14

yep

De grootste fout zit in mijn ogen bij de ouders van het kind waar gelogeerd werd. Ik zou ALTIJD contact hebben gehad en als het kind daar vaker zou logeren dan denk ik dat ze die optie wel nagebeld hadden?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.