Anneque
18-03-2015 om 07:33
Mijntje
18-03-2015 om 13:58
hij was zonder te zeggen gaan logeren bij een vriendje
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1294762/vermiste-issa-9-uit-utrecht-sliep-bij-vriendje.html
Idd vreemd dat de moeder of politie niet even alle vriendjes na belt, of dat de moeder van het vriendje niet even met de moeder van dit jongetje belt om van haar te horen of het mocht, nu zijn er helicopters ed ingezet..
Anneque
18-03-2015 om 18:10
Echt?
Zomaar gaan logeren en die logeerouders hadden dat niet gecheckt? Jemig. Nou ja,k gelukkig niks aan de hand dus.
Leen13
18-03-2015 om 19:59
Goed
Goed dat ze even de jongen zelf er op aangesproken hebben. Maar mogelijk heeft hij niet met opzet verwarring gezaaid. Het is mogelijk dat zijn moeder zoiets altijd goed vind, vaker gevraagd altijd 'ja' gezegd, maar de jongen beseft dan niet dat hij zijn moeder ook moet vertellen dat hij ergens anders is omdat ze zeker moet weten dat hij veilig is en goed verzorgd op zijn leeftijd, dat zijn twee verschillende dingen.
Leen13
18-03-2015 om 20:01
Overigens
Moet ik hier ook nog weleens een puber manen om zijn of haar ouders even te bellen omdat ze onverwacht blijven eten of slapen.
O ja! Is het dan: even niet aan gedacht, met zichzelf bezig.
Leen13
18-03-2015 om 20:44
mobiel
Sommige pubers beantwoorden hun mobiel niet of niet direct. Of het is niet tijdig opgeladen of het is alweer kwijt of stuk. Ja, die heb je.
Daarom geef ik ook altijd maar snel mijn eigen nummer aan kinderen om door te geven.
Het lijkt wel of alle pubers aan hun moderne media gelijmd zijn maar dat is nooit als je ze nodig hebt.
Mijntje
19-03-2015 om 06:43
geen puber
Wat ik niet snap is dat de politie niet eerst de vriendjes afbelt, maar meteen een helicopter en honden inzet. Dat de moeder in paniek is, snap ik wel.
Ook de andere moeder had even moeten bellen om te vragen of het klopte wat de jongen zei. Jongen is 9!, geen puber.
Barvaux
19-03-2015 om 07:40
Mijntje
We hebben alleen deze informatie, misschien was het vriendje een vage kennis of iemand die hij kende van het voetbalveldje. De benaming die de politie er aan heeft gegeven betekent niet dat het zijn BFF hoeft te zijn. Denken dat een moeder NIET alle vaste vriendjes heeft gebeld vind ik wat naïef.
Mijntje
19-03-2015 om 09:02
vage vrienden
Ik ben in ieder geval blij dat ik ook nrs heb van alle vage vrienden, het lijkt me dat politieonderzoek daar eerst begint.
Maar we weten idd niet van de hoed en de rand.
Barvaux
19-03-2015 om 09:12
Mijntje
Ik ga er gewoon van uit dat de informatie in de pers niet klopt...
Politie zal als eerste vragen of alle vriendjes zijn afgebeld! Die zijn niet gek.
Juno
19-03-2015 om 10:36
Nabellen
Als ik een vriendje over de vloer heb en kind zegt dat zijn ouders weten waar hij is dan geloof ik dat. Ik ga er echt niet achteraan bellen. Wat ik wel gek vind is dat dit kind vanuit het spelen is blijven slapen, had hij geen pyjama, tandenborstel, kleding oid bij zich? Dat zou bij mij toch wel wat vraagtekens opleveren. Bij slapen heb ik overigens vaak nog wel even contact.
Ik heb de telefoonnummers van de vaste vrienden maar echt niet die van alle mensen met wie ze ook weleens omgaan. Jullie wel, van de klas, sport, clubjes enzovoort? Ik zou met drie kinderen met verschillende clubjes en vrienden van vrienden op zo'n 300 mensen uitkomen die ze kennen.
Anneque
19-03-2015 om 13:09
Juno
Ligt misschien ook een beetje aan die leeftijd? Van mijn 10-jarige weet ik nog vrij precies waar hij uithangt, en ik heb idd de telefoonnummers daarvan. Dat zal voor mijn oudste (volgend jaar naar VO) wel anders worden. Maar dan nog: ik zou niet iemand hier laten logeren zonder dat met de ouders te overleggen. Bij een 9-jarige al helemaal niet.
Barvaux
19-03-2015 om 13:14
yep
De grootste fout zit in mijn ogen bij de ouders van het kind waar gelogeerd werd. Ik zou ALTIJD contact hebben gehad en als het kind daar vaker zou logeren dan denk ik dat ze die optie wel nagebeld hadden?
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.