Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Akelig

ja, ik had het ook al op twitter gelezen. Akelig, en dan met die kou..

Heel erg akelig

Ik zag de melding gisteravond net voor het slapen gaan op tv. Was er helemaal akelig van. Men denkt nu dat hij misschien door het ijs is gezakt. Het is trouwens een jongetje met een verstandelijke beperking stond op teletekst. Je moet er niet aan denken wat er met hem gebeurd kan zijn.

Chris

Massi Nissa

Massi Nissa

02-02-2012 om 16:10

Door het ijs

Ik zag gisteren in twee verschillende steden jongens op het flinterdunne ijs staan. Heb er beide keren iets van gezegd, zonder enig resultaat. Nergens ouders te bekennen, iedereen loopt er gewoon langs en doet niets. Ik liep zelf ook door, maar voelde me er heel raar bij.
Groetjes
Massi

Rafelkap

Rafelkap

02-02-2012 om 19:54

Vreselijk

wat een angst in die familie.

Kaaskopje

Kaaskopje

03-02-2012 om 00:54

Hij is nog steeds niet terug

Hij blijkt bij zijn opa en oma vandaan niet meer thuisgekomen te zijn. Ik moet er echt niet aan denken.

Snuggle's

Snuggle's

03-02-2012 om 14:51

Vreselijk

Afscchuwelijk inderdaad. Ik ben steeds aan het kijken of er al nieuws is over hem.
Als hij door het ijs gezakt zou zijn zouden ze hem dan ondertussen niet al gevonden moeten hebben?

Chippie

Chippie

03-02-2012 om 17:43

Door ijs gezakt...

Daar dacht ik ook meteen aan maar dan 1) zou hij echt dicht in de buurt bij een watertje gevonden moeten zijn (lopend) of 2) zou zijn fiets gevonden moeten zijn (fietsend). VRESELIJK!

Chippie

Chippie

05-02-2012 om 03:14

Lara

Lara, en toch vind ik die optie niet heel erg logisch. Ik denk niet dat het jochie eerst 5 km de andere kant op is gefietst om daar het ijs uit te proberen. Hij zal dan bij een watertje tussen zijn huis en van opa en oma (paar honderd meter) door het ijs 'moeten' zijn gezakt. Daar is natuurlijk meteen gekeken, al voordat amber alert eruit ging. En zelfs als het in die paar uur ertussen enorm hard is gaan vriezen (begin van de avond, het vroor toen geen 15 graden) en er echt helemaal niets meer te zien is van een wak (ik vraag me af of dat heel waarschijnlijk is) dan kan ik me niet voorstellen dat ze met apparatuur niets zouden kunnen zien.

Nogmaals: vreselijk! Geen idee hebben wat er met je kind is gebeurd...

Ik weet het niet, maar dat zegt mijn gezonde verstand.

pooh bear

pooh bear

05-02-2012 om 11:43

Vreselijk

Wat verschrikkelijk. Ik lees net dat het jongetje gevonden is. In een vaart. Wat erg om zo je kind te moeten verliezen.
Overigens geen idee of dit vlak bij zijn huis was.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Snuggle's

Snuggle's

05-02-2012 om 11:43

Gevonden....

Ik lees net dat zijn lichaam gevonden is in een vaart in zijn woonplaats....
Wat vreselijk....

Chippie

Chippie

05-02-2012 om 12:30

Vreselijk...

Het blijft vreselijk, dus toch... door het ijs gezakt.

Ik zat er dus helemaal naast met mijn gezonde verstand (hopelijk, want het zal toch niet dat hij is meegenomen en later....) Het blijft vreselijk.

Fiorucci

Fiorucci

05-02-2012 om 16:04

Afschuwelijk

wat afschuwelijk...

ishtar

ishtar

05-02-2012 om 16:23

Chippie

mijn zoon (ook met verstandelijke beperking en toen ook 10) is een keer in paniek de tuin van de buren in gerend (waar een uitdrukkelijk verbod op gold!), toen er een paar jochies achter hem aanzaten en met sneeuwballen naar hem gooiden. En is door het ijs van de vijver gezakt. Gelukkig ondiep, (en is hij niet uitgegleden),en kon hij er weer uitkomen. Maar zo zit een ongeluk in een klein hoekje. Het is, met je gezonde verstand, niet te voorspellen wat 'zo'n kind' gaat doen.

Rafelkap

Rafelkap

05-02-2012 om 17:27

Verschrikkelijk

voor de familie.. En het raakt me extra omdat mijn jongste ook een verstandelijke beperking heeft en overal op af rent, als hij een hondje ziet bv.
Wat een enorm schuldgevoel zullen die opa en oma hebben..

Chippie

Chippie

05-02-2012 om 17:40

Ishtar

Ik heb nergens het woord 'zo'n kind' gebruikt, even voor de duidelijkheid. En met ' gezond verstand' bedoel ik dus mijn gezonde verstand. Ik ging er vanuit dat er ergens een fiets moest zijn gevonden of een wak heel dichtbij huis. Er werd gesproken over een nieuwbouwwijkje. Nu zie ik op een kaart dat er een grote vaart naast het hele dorpje ligt en is de optie van de vaart een stuk logischer.

Chippie

Chippie

05-02-2012 om 17:40

Ishtar

He, verdorie, nu staat het er zo bot maar zo moet je het echt niet lezen!

Kaaskopje

Kaaskopje

05-02-2012 om 20:17

wat erg toch weer... Ik had eigenlijk niet anders verwacht, maar je hoopt stiekem ergens toch nog op beter nieuws.

ishtar

ishtar

06-02-2012 om 19:40

Chippie

Het was geen aanval, het was een verduidelijking. Van het feit dat je niks kunt beredeneren, nergens van uit kunt gaan. Dus dat het niet zo vreemd is dat je met je gezonde verstand ernaast zit. Jij denkt dat ze het ene zullen doen, en dan gebeurt er iets (of er gebeurt niks) en dan doen ze toch iets heel anders.
'zo'n kind' zijn mijn eigen woorden. Bedoel ik ook niks anders mee dan 'kind dat net even anders dan gemiddeld' is. En ik moest mijn eigen angst even kwijt, denk ik.

Chippie

Chippie

06-02-2012 om 20:07

Ishtar

In mijn beredenering beredeneerde ik alleen dat er toch iets van 'technisch bewijs' zou moeten zijn. Een achtergelaten fiets, een wak, ... In mijn beredenering heb ik het gedrag van het kind nog niet eens meegenomen.

En bij mij speelde er ook 'angst' mee. De angst voor ontvoering-sexueel misdrijf-moord. Ouders zijn hun jochie kwijt, vreselijk, verdriet kent geen gradaties, maar dat lijkt me een nog vreselijker gegeven dan een vreselijk ongeluk.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.