saskia
11-10-2008 om 18:41
Allebei 4 dagen werken - en nu gaat de jongste naar school
Sinds de geboorte van onze oudste werken mijn man en ik allebei vier dagen. Op maandag en woensdag is één van ons thuis, op de andere drie dagen gaan ze naar de opvang. Een schema waar we allemaal prima aan gewend zijn.
Maar de jongste is nu bijna vier en gaat dan natuurlijk ook naar school. Op woensdag zijn ze allemaal vroeg uit, maar op maandag lijkt het me niet erg zinvol als een ouder de hele dag thuis is terwijl de kinderen pas om 15 uur uit school komen.
Zijn er mensen die dit bekend voorkomt, en hoe hebben jullie dit opgelost?
Ik denk erover om 3 dagen + 2 halve dagen te gaan werken, zodat ik twee middagen thuis ben (bijvoorbeeld maandag en donderdag). Maar het lijkt me best stressvol, omdat ik dan elke dag op en neer naar mijn werk moet (in een andere stad). Heeft iemand hier ervaring mee?
maggietel
11-10-2008 om 18:44
Saskia
Ik heb er geen ervaring mee, maar ik begrijp eigenlijk niet zo goed waarom je overweegt de verandering overhoop te gaan halen als het je van te voren al stressvol lijkt. Geniet dan lekker van je vrije dag zou ik zeggen, maar misschien zie ik iets belangrijks over het hoofd.
Marjoleine
11-10-2008 om 19:41
Vrijdag ipv maandag?
op de meeste scholen die ik ken hebben de kinderen regelmatig een hele of halve vrijdag vrij. Dus hebben wij juist op die dag (naast de woensdag) geen opvang, maar regelen we dat zelf (thuiswerken, vrije dag) als het nodig is. ma-di-do gaan ze naar de BSO.
Marjoleine
gruffalo
11-10-2008 om 19:53
Ook 4 dagen
hoi
wij werken ook allebei vier dagen. bij ons was er iemand op woensdag thuis en iemand op vrijdag. Op ma-di-do gingen de meiden een uurtje naar de opvang. op die dagen begin ik vroeg, mijn man brengt ze naar school en ik kan ze dan relatief vroeg ophalen van de nso.