Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Anet

Anet

07-01-2015 om 08:57

alarm! snel advies! mogelijk pedofiel in huis

Wij wonen in het buitenland en hebben momenteel een vrijwillige werknemer die ons helpt in onze boerderij. Hij is niet via een van de organisaties gekomen waar we meestal vrijwilligers van hebben maar nam zelf contact op met ons. (stom, dat doen we dus nooit meer) Tot onze schrik vertelde onze dochter ons gisteravond dat hij vreemd doet met het buurjongetje. Hij maakte zogezegd een gebaar van zoals ze zei, ‘kindjes maken’ (ik hoop dat ik het goed uitleg zo: wijs vinger heen en weer schuiven tussen duim en andere wijsvinger die een ringetje vormen). Verder moest buurjongetje op schoot zitten en mocht er niet af, en hij is door deze man meerdere keren geknuffeld en heeft een duur horloge gekregen. Jongetje logeerde bij ons, en onze dochter dacht, maar weet niet zeker dat de man ‘s nachts in hun kamer is geweest, en daar heeft gepraat met jongetje. Deze signalen + de super bad vibe die ik meteen voelde zorgen ervoor dat mijn nekhaar overeind staat nu. Ik wil liefst meteen met de moeder praten , zodat zij bij haar zoontje kan polsen wat er precies is gebeurd. En dan wanneer nodig direct naar de politie. Maar mijn man denkt hier anders over. Wij wonen in een zeer behoudend land waar pedofielie taboe is. hij verwacht dat wij als buitenlanders ook door buurvrouw en de rest van de mensen hier met de nek aangekeken worden en zelfs erger. Mij kan dit nu even niks schelen. Ik ben als de dood dat jongetje iets is overkomen, of dat andere jongetjes de dupe zullen worden. Ik wil absoluut hier niet het risico lopen dat dit door kan gaan of buurjongetje nu alleen dit soort trauma moet gaan verwerken. Wat is wijsheid?

Mijntje

Mijntje

07-01-2015 om 09:04

ontslaan

Waarom niet onmiddellijk ontslaan, sowieso al als je nekharen er van overeind gaan staan. Stel dat het waar is, dan kan jullie dochter ook gevaar lopen. Hoe kan iemand 's nachts jullie huis in komen?

Karin

Karin

07-01-2015 om 09:14

En je dochter?

Moet je dochter haar mond houden? En 'het geheim' bewaren? Wordt zij daardoor niet enorm belast? Heeft je man daaraan gedacht?

Barvaux

Barvaux

07-01-2015 om 09:42

taboe

Is pedofilie in Nederland geen taboe dan?

stel

Dat die man bij jouw buren woonde, en je dochter had daar gelogeerd en er was misschien wel/misschien niet wat gebeurd. Wat zou je er dan van vinden als je buren besloten dat maar niet tegen jou te vertellen, omdat het zo'n taboe is en andere mensen dan misschien wel raar tegen hen aan zouden kijken?

Ik neem aan dat je die man in ieder geval al 'ontslagen' hebt?

creabea

creabea

07-01-2015 om 11:21

die man wegsturen

in elk geval. Ik weet niet in welk land je woont (ontwikkelingsland schat ik zo in?), dus vanaf hier kan ik moeilijk bepalen of je beter de lijn van je man kunt volgen of niet.

Anet

Anet

07-01-2015 om 11:21

ontslaan

dat was ook mijn eerste gedachte, natuurlijk. maar dan verdwijnt hij met de noorderzon en wie weet hoeveel slachtoffertjes hij dan maakt! ik wil hem achter de tralies als het echt klopt! het is hier taboe in de zin van: we praten er niet over, dan is het er niet. onze dochter laat ik geen seconde alleen met hem. al vermoed ik dat zijn voorkeur naar jongetjes gaat.

Wat wil je dan?

Je hebt vermoedens, meer niet. Die vermoedens heb je van je dochter en betreffen een jongetje. Het enige dat je kunt doen is die vermoedens delen met de ouders van dat jongetje. Het is aan hen om dan te beoordelen of er enige grond voor die vermoedens is en om dan naar de politie te stappen.
In Nederland zou je je vermoeden kunnen melden bij de vrijwilligersorganisatie waar je mee werkt. Kijken of die iets over deze persoon weten. Voor aangifte heb je helemaal niks. Gebaren maken zijn eit strafbaar, evenmin een kind op schoot nemen.

Verder

Het valt me op dat jij hem al veroordeelt hebt. Je gaat er vanuit dat het een pedofiel is en nog meer slachtoffers zal maken.
Dat is inherent verkeerd. Verder doe je alsof jij de heilige taak hebt om verdere slachtoffers te voorkomen. Dat heb je niet.

Eens met Mark

Hoe moeilijk het misschien op dit moment ook is, laat je niet leiden door je primaire angstgevoelens. Je weet niet wat er gebeurd is, hebt alleen vermoedens. Bespreek deze, liefst als je wat tot rust bent gekomen, met de ouders van het jongetje en ga (zo mogelijk) het gesprek aan met de nieuwe werknemer, voordat je je heksenjacht start.

Lexi

Lexi

07-01-2015 om 14:42

Vreemd

Je zegt dat je dochter bij deze man weg gaat houden. Maar misschien kwam man op haar kamer? Slaapt ze dan nu bij jullie?
Als mijn buren dit voor mij zouden verzwijgen zou ik serieus overwegen aangifte te doen van medeplichtigheid. Misschien geen grond voor maar ik zou woest zijn. Dat een ander weet dat mijn kind gevaar loopt maar uit eigen belang z n mond dicht houdt.
Ik heb geen idee hoe je in je land hiermee om moet gaan maar contact met de man zelf en met ouders van jongetje zijn waar dan ook de eerste logische stappen.
Afgaan op je intuïtie is heel ok. Of je intuitie juist is zul je mssn nooit weten.
Ik begrijp dat je man bang is dat het jullie beeldvorming schaadt ofzo? Zakelijk dan ofzo?

Ik heb ooit iemand uit ons huis verwijder omdat ik er niet gerust op was. Het was intuitie en wat gedrag van man. Het adres waar deze man heen ging belde mij later en zei mijn angst te kunnen voorstellen. Of het klopte weet ik niet maar ik was blij dat hij weg was. Er was geen enkele reden om politie in te schakelen. Wat een ander ervan dacht en of het ons zakelijk zou schaden ( b&b) zou mij een biet zijn.

Anet

Anet

07-01-2015 om 20:36

oordelen.

bedankt voor de reacties waar ik wat aan heb. een beetje jammer van de toon die doorklinkt bij sommige anderen. ik vind helemaal niet dat ik primair reageer of deze man al veroordeeld heb, en krijg eerder het idee dat ik veroordeeld wordt door sommigen hier. het is een zeer angstige situatie en we zijn heel erg geschrokken, maar ik begrijp heel goed hoe gevoelig het ligt voor iedereen die hierbij betrokken is. ik wilde graag andere meningen en raadgevingen horen. in plaats daarvan proef ik verwijt, dat ik niet moord en brand heb geschreeuwd, of misschien juist wel moord en brand ga schreeuwen, en verbazing omdat deze man in ons huis verblijft. zo vreemd is het niet om vrijwilligers op een boerderij te hebben werken voor kost en inwoning. normaliter werken wij met work-away, wwoof of help=x, maar deze persoon reageerde zelf. we hebben rustig met jongen en onze dochter gepraat. hij heeft inderdaad het obcene gebaar gemaakt, en is ook inderdaad s nachts in de slaapkamer van de kinderen geweest. uiteraard slaapt onze dochter nu bij ons op de kamer en buurjongen thuis. de jongen zelf wilde perse niet dat we zijn moeder erbij zouden betrekken, omdat ze hem dan zo zei hij, klappen zou geven. we hebben besloten melding te maken van het incident bij de politie. dan is het aan de politie om er verder mee aan de slag te gaan. uiteraard zullen we deze man verzoeken te vertrekken. we beraden ons er nog over of we hem confronteren met wat hij heeft gedaan, of niet. en we beraden ons er ook nog op of we de moeder op de hoogte brengen. ik zeg zelf ook ja, doen. maar ik ben hier ook niet alleen in.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

08-01-2015 om 09:32

Nu wordt het raar....

Hoezo zullen we deze man verzoeken te vertrekken? Loopt ie dan nog rond bij jullie?

Raar inderdaad.

Als je een zodanig raar gevoel hebt bij een vrijwilliger is toch het eerste dat je doet zo iemand uit je huis zetten?

Maar in plaats daarvan ga je eerst aangifte doen bij de politie en daarna pas de man verzoeken te vertrekken. Ik vind het meer dan raar.

Anet

Anet

08-01-2015 om 18:07

Raar?

ik vind het raar als je een potentieel roofdier die het gemunt heeft op kinderen zomaar laat vertrekken naar een volgende potentiele prooi!

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

08-01-2015 om 18:26

Ja nee logisch...

Dan hou je hem natuurlijk in de buurt van je eigen kinderen.
Denk je nu echt dat de politie iets kan met zo'n vaag verhaal?

Mijntje

Mijntje

08-01-2015 om 18:28

Niet raar

Je weet toch wie het is? Aangifte kan ook nadat je hem ontslagen hebt. Ik zou zo iemand geen seconde langer in mijn huis willen.

Is bij jou dan ook bekend dat hij iets heeft gedaan bij dat jongetje? Heeft dat jongetje dat verteld? Voor alleen obsene gebaren krijg je geen veroordeling. (je hoeft het niet te vertellen hoor).

Het is lastig oordelen vanaf hier, het lijkt of je in een exotisch land zit met totaal andere omstandigheden.

Anet

Anet

08-01-2015 om 23:01

laatste reactie

zoals ik al zei, ik weet dat hij tegen ons buurjongetje een gebaar heeft gemaakt wat de geslachtsdaad impliceert . ik weet niet of en wat de politie daar mee doet. ik denk ook niet dat ik daarvoor aangifte kan doen, maar we kunnen het wel melden. en wanneer ze hem toch aan de tand willen voelen, kunnen ze hem komen ophalen bij ons. tot die tijd zorgen wij dat er niets akeligs gebeurt. reken maar dat ik hem in de gaten hou. en uiteraard zorgen wij er ook voor dat deze man niet bij onze dochter in de buurt komt Ginny twijfelvuur. hier laat ik het bij, want de verwijtende rottoon waarop ik hier wordt aangesproken vind ik wel welletjes. ik was geschokt, zat vol vragen wat nou wijsheid is hier, maar kennelijk vinden jullie het nodig om mijn terechte ongerustheid sarcastisch te bekritiseren. bedankt voor jullie steun! (not)

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

09-01-2015 om 01:02

Jammer dat je het op je fatsoen trekt...

Ik kan er met mijn hoofd niet bij dat een ouder deze keuze maakt. Deze keuze staat zo ver van mij af dat het bijna ongeloofwaardig wordt.

Heb je er op enig moment al bij stil gestaan hoe dit voor je dochter moet zijn? Die man moet weg, weg, weg uit haar huis. De rest is bijzaak.

Toch naar de politie

Misschien heeft deze man wel meer meldingen, aangiftes of zelfs veroordelingen achter zijn naam. En hem natuurlijk direct uit je huis zetten. Als die man uit is op kinderen vindt hij wel een manier, dat kan je niet voorkomen door je dochter in de gaten te houden. Hem wegsturen en daarmee het risico lopen dat hij elders slachtoffers maakt is niet voldoende reden om hem binnen jullie muren te houden. Hij kan ook wat flikken met een kind uit de buurt terwijl hij bij jullie woont?

skik

Ulla

Ulla

09-01-2015 om 10:01

Betrokken

Je komt op mij over als betrokken en ik vind het goed dat je vooruit kijkt, dat je hem niet zomaar laat gaan. Maar er moet wel iets gebeuren uiteraard. Ik vind de reactie van jouw man niet goed, hopelijk krijg je hem nog mee in wat je ook maar beslist (naar de politie gaan).

Wat skik zegt, klopt natuurlijk ook, in de buurt kan hij ook slachtoffers maken.

Heel veel sterkte ermee!

P.S.: De minder 'leuke' reacties op dit forum moet je je niet persoonlijk aantrekken, mensen verschillen nu eenmaal van mening. Het is hier bijna altijd zo dat als je een vraag hebt, je ook 'veroordeeld' wordt. En voor de duidelijkheid, ik zeg niet dat ik dat nooit doe.

ja maar ja maar...

Die man heeft misschien 'iets' met je buurjongen gedaan. En nu laten jullie hem gewoon nog in de omgeving van dat jongetje om te voorkomen dat hij àndere slachtoffers maakt, zonder de ouders van dat jongetje op de hoogte te stellen.

Wat denk je dat er gebeurd als dit jongetje begint te praten met zijn ouders en die ouders komen erachter dat jullie hier al van wisten èn bovendien die man nog steeds in huis hebben??

Ulla

Ulla

09-01-2015 om 10:12

Jippox

Ze gaat toch snel iets doen? Naar de buren en naar de politie heb ik begrepen.

Ulla

Ulla

09-01-2015 om 10:14

Anet

Even voor mijn beeldvorming, ook i.v.m. de opmerking van buurjongetje over klappen krijgen thuis, hoe oud zijn de kinderen?

snel

We zijn al weer dagen verder. De eerste vraag van mij als ik die buren was zou dan toch zijn: hoe kan het dat wij dit nu pas horen en hoe is het in @#$%naam mogelijk dat die man nog steeds bij jullie woont?!

creabea

creabea

09-01-2015 om 15:56

te weinig info voor zinnig advies

zou ik zeggen. We weten niet hoe oud de kinderen zijn, in welk land het is en hoe de situatie verder is. Woont die vrijwilliger ook bij jullie, en hoe vaak heeft hij contact gehad met het buurjongetje?

Wat voor stappen je moet ondernemen richting politie of ouders van het buurjongetje, ik weet het niet. Als het in Nederland was geweest, had je natuurlijk de ouders ingelicht en de politie op de hoogte gebracht, maar Anet woont heel ergens anders. Ik kan me voorstellen dat in sommige afrikaanse of aziatische landen het not done is om iemand hardop te verdenken van pedofilie zonder harde bewijzen. Want hoe zeker weten we dat deze man iets heeft uitgespookt? Het is alleen de intuïtie van Anet die zegt dat deze vent heel fout is. Dat kan best terecht zijn, maar verder kun je er niet veel mee, vrees ik. Behalve dan dat je iemand die 's nachts in andermans slaapkamers gaat rondneuzen om die reden kunt wegsturen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.