Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
jessica5

jessica5

29-10-2010 om 17:18

Aanpassen aan wintertijd

Hebben jullie of jullie kinderen ook last van het omschakelen naar de wintertijd?.
Ik zelf niet maar helaas onze jongste twee wel. Die zitten dan weer om 6 uur beneden en het duurt hier wel een week of twee dat ze weer in het ritme zitten. Hoe lossen jullie dat op?.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

29-10-2010 om 17:48

Nou

Nou, hier is het ook altijd wel een weekje mis met het ritme. De eerste avond lossen we het op door het laat te maken. Met een feestje.

Biene M.

Biene M.

29-10-2010 om 18:22

Brrr

Ik zie er behoorlijk tegenop, aangezien jongste nu al tussen 5.00 en 6.00 uur wakker wordt Maar goed, het trekt na een tijdje altijd wel bij.

liora

liora

29-10-2010 om 18:30

Deze week al

Hoi,

Deze week heb ik mijn dreumes steeds later in bed gelegd met als resultaat dat hij nu 's ochtends rond 7.30 wakker wordt. Maar vandaag is hij ziek geworden dus nu is alles up in the air...
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Annet

Annet

29-10-2010 om 19:44

Wij wachten er met smart op

Helaas hadden wij vorige week al herfstvakantie. Het is zo fijn als je de hele week later op bent en dat kunt aanhouden de week erna.
Maar deze week zijn wij (met moeite) doorgekomen en vanaf volgende week wordt het weer makkelijker. We kunnen langer blijven liggen smorgens en kunnen later naar bed. Bij mij en de kinderen werkt dat prima.

m ik

m ik

29-10-2010 om 20:05

Mijn moeder ...

zei dat ze vroeger altijd een week van te voren iedere avond de klok 10 min. alvast naar achteren zette, waardoor we er geen last van hadden als dat uur eenmaal zover is.
Oudste is daar nu een paar nachten te logeren en daar gaat ze haar "theorie" ook op uitvoeren. Ze komt morgenochtend weer thuis.
Maar eerlijk gezegd ... ik snap niet hoe dat nou kan werken :-s

Oudste niet jongste daarentegen

mandarijntje slaapt weer ontzettend rottig, dat kinderen zo kunnen verschillen, ongelovelijk soms hoe weinig dat kind slaapt...

De oudste heeft er alleen maar baat bij, die is anders maandag niet op tijd haar bed uit te krijgen. Ik zelf ben ook een slaapmarmot, heerlijk mijn warme comfortabele bedje... geeeuw.

Fiorucci

Fiorucci

30-10-2010 om 08:01

Geen probleem

Wij hebben nooit problemen met de wintertijd, maar vooral mijn man heeft last van de zomertijd. Hij heeft altijd even nodig om daar aan te wennen, als avondmens zijnde.

An

An

30-10-2010 om 11:40

Hop, meteen in nieuwe ritme

Hoi,

Ik doe net of er niets aan het handje is. Zondagmorgen zijn ze wat vroeger wakker (leg ze iets later op bed zaterdag). Dan de dag vervolgen alsof er geen andere tijd was. Dus, eten om 12.30 en 18.00 enz. Gewoon het hele dagritme meteen in nieuwe tijd. Gaat altijd, binnen 3 dagen, goed hier.

Groet, An

Yta Chalne

Yta Chalne

30-10-2010 om 11:48

Te laat

Wintertijd komt hier altijd te laat. We worden allemaal allang eigenlijk een uur te laat wakker en moeten dat dan corrigeren met wekkers e.d. Nee, wennen zal niet zo nodig zijn. Zomertijd daarentegen, daar moet ik echt aan wennen. Bijna alsof je een jetlag hebt

Vakantie

de wintertijd valt hier samen met het eind van de herfstvakantie. Dat is ideaal. De hele week zijn we al later op bed gegaan dan anders en later opgestaan. Nu corrigeert het weer naar normaal.
Sowieso heeft mijn gezin geen enkel probleem met omschakelen. Ook van jetlag hebben ze nooit last.

Wekker

De oudste mag gewoon pas opstaan als er 7.00 op zijn wekker staat en de jongste (3) mag uit bed als zijn 'konijntje loopt'. Hij heeft namelijk een kinderwekker met een plaatje van een slapend en een van een lopend konijntje en op een vooraf ingestelde tijd springt het lampje van plaatje 'slaap' naar plaatje 'lopen'.

Fiorucci

Fiorucci

31-10-2010 om 07:21

De kinderen zijn het probleem niet

Ik heb er zelf nog het meeste last van, hier zit ik op een belachelijk uur op OO, om kwart voor zeven was ik klaarwakker. De kinderen zie ik tegen elven pas, vermoed ik..

Biene M.

Biene M.

31-10-2010 om 08:48

You lucky girl fiorucci

Mijn wekker-in-de-vorm-van-een-jongenspeuter ging om 5.00 uur wintertijd af vanochtend. Uitzetten lukte niet. En ja, we brengen hem al een paar dagen om 20.30 uur 's avonds naar bed.

Fiorucci

Fiorucci

31-10-2010 om 08:55

Biene

Die fase heb ik gehad, ik kan het me nog goed herinneren..)Vre-se-lijk!

Massi Nissa

Massi Nissa

31-10-2010 om 08:59

Mijn levende wekker

Haha Biene, balen is dat. Dochter heeft dat hier ook jarenlang gepresteerd. Maar vandaag hebben we enorm geboft. Ze werd om acht uur (nieuwe tijd zeven uur) wakker, ruim een uur te laat. En pikte het ook nog toen ik zei dat ze nog een half uurtje moest liggen. Dit had ik echt niet verwacht, ik dacht dat ik om half zes (wintertijd) naast mijn bed zou staan.
Groetjes
Massi

Guinevere

Guinevere

31-10-2010 om 09:57

Aangepast

Wij hebben zoonlief (8) gewoon pas om 23.15 uur naar zijn bed laten gaan. Vanmorgen was hij keurig om half 8 wakker. Wintertijd dus he!
Nu maar hopen dat onze logerende peuter aan het zelfde regime is blootgesteld....

Kiki

Kiki

31-10-2010 om 10:26

Hier werden ze ook een uur later wakker

Ik was helemaal verbaasd.

Wel was de jongste een stuk of 6 keer wakker vannacht, dus veel nachtrust hadden we nog niet

m ik

m ik

31-10-2010 om 10:56

Biene

ik (of eingelijk mijn man, want die ging eruit) voel met je mee. Jongste was om 5.15 uur wakkker nieuwe tijd. Om te zorgen dat oudste niet wakker werd is mijn man met haar naar beneden gegaan. Hij ligt nu in de stoel te slapen !

Vic

Vic

31-10-2010 om 12:18

Pfff

De kinderen waren om 8 uur op, maar toen was ik nog niet bij machte om te roepen dat het eigenlijk pas 7 uur was. Ze hebben beschuitjes versierd met chocopasta en pindakaas, en melk dronken uit groene transparante bekers (drakenbloed, want Halloween). Ik werd om 11 uur wakker, halve dag om ;-( Gelukkig kon ik gelijk de wekker een uurtje terug zetten.

Kaaskopje

Kaaskopje

31-10-2010 om 13:27

Gewoon net zolang geslapen

Mijn slaappatroon past zich niet zomaar aan aan de nieuwe tijd. Voor het slapen heb ik mijn telefoon al op de wintertijd gezet, half 2 zo'n beetje en ik werd vervolgens rond kwart over 10 wakker. Redelijk normaal voor mijn doen op zondag, maar dan qua tijdstip een uur vroeger dan met de zomertijd. Niks langer slapen dus

Biene M.

Biene M.

01-11-2010 om 06:01

Ja ja

En vanochtend kwam het huis ook weer om 5.00 uur tot leven. Ik ben benieuwd hoe lang het gaat duren.

Massi Nissa

Massi Nissa

01-11-2010 om 06:32

Lol, ontzettend stom bezig

Mijn wekker ging vanmorgen om kwart voor zeven. Ik stommel eruit, douche, kleed me aan, doe mijn haar en wankel dochters kamer binnen. Ze slaapt tot mijn stomme verbazing nog. Ik maak haar voorzichtig wakker en we lopen gezellig samen naar de woonkamer waar ze altijd Nederland 3 mag kijken (Olivia enzo). We doen Nederland 3 aan en zien FC Twente. Huh? Nou ja, dan maar Nick Jr.
Pas in de keuken zie ik dat het iets na zessen is en dat ik dus gewoon vergeten ben om de tijd op mijn wekker aan te passen. Neeee hoor, ik ben niet zwangerschapsdement.
Groetjes
Massi

Stom, stommer, stomst

Vriendinnetje van dochter...was het weekend hier, ook omdat ze zaterdag verhuisden (nou ja, het meeste was al over, het waren de laatste restjes). Zaterdagavond naar nieuwe huis en daar geslapen. Zondag kwam ze weer...om te gaan zwemmen. Kwam om 12.00 uur...zwembad gaat pas 13.00 uur open...maar niet bij stilgestaan..vriendinnetje loopt hier in en uit..dus niets van gedacht. Nee wij moesten nog eten, dus ze moest maar even wachten, vriendinnetje wilde niet mee-eten, ze had het middageten al op.
Rond 16.30 zouden ze terug komen van zwemmen...kinderen waren nog bij de achterdeur toen haar moeder belde, of ze thuiskwam, want het werd zo laat(was ondertussen 16.45 uur)?? (man nam op) dus toen vriendinnetje de jas uit wilde doen om nog even binnen te komen, zei ik meteen,laat maar aan want je moet thuiskomen.
Ook eerst nog niks van gedacht. Wel later enigzins verbaasd me afgevraagt hoe die moeder nu opeens zo vroeg wilde dat haar dochter thuis kwam??? Want anders is ze nooit zo van de klok en het was toch ook nog geen etenstijd? (eten normaal 18.00 uur)
Toen schoot me even te binnen, zouden ze soms vergeten zijn de klok te verzetten? Want 's morgens had ze toch ook al voor 12.00 uur d'r middageten al op?
Vaag speelde door mijn hoofd die moeder te bellen...maar het leek me ook zo belachelijk om te vragen van: "euh, zijn jullie door de verhuizing soms vergeten de klok te verzetten?" Ik bedoel...het was toch al de hele dag? En sommige klokken verspringen vanzelf (p.c.,t.v., mobiel) dan gaat je toch vanzelf wel een lampje branden (of een klokje
Dus idee om te bellen weer verworpen.
En wie stond hier vanmorgen om 7.30 uur voor de deur??? Juist ja....vriendinnetje die zich afvroeg waarom ze haar niet kwamen ophalen om naar school te gaan...en het was al bijna schooltijd!! (ze moesten vandaag 8.45 beginnen). Wij stonden nog in de pyama en met de tandeborstel in de mond toen de bel ging....
Heb vriendinnetje maar gauw naar huis gestuurd om haar moeder in te lichten, voordat het hele gezin te vroeg overal zou zijn.
Heb nog niet gehoord of ze nog op tijd was om de rest te waarschuwen of dat de helft al te vroeg weg was...
Ach ja, zo'n verhuizing, dan vergeet je wel eens wat hé?
groeten albana

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.