Even anoniem
16-07-2012 om 10:16
Aangifte doen van smaad?
Ik heb laatst nogal ruzie gehad met een andere moeder, waarover dat doet er niet toe maar ik ben gewoon te boos geworden en heb daarvoor later mijn excuses aangeboden waarbij ik de indruk kreeg dat het niet echt geaccepteerd werd..
Hoe dan ook, dat moet ze zelf weten maar het vervelende is dat haar zoon (14) nu overalop openbare media verkondigd dat ik zijn moeder naar de keel ben gevlogen!! Terwijl dit pertinent niet waar is.
Ik vrees dat zij zelf deze leugens de wereld in heeft geholpen, ze is nogal een roddeltante, iemand die er van houdt om een ander zwart te maken (weet ik uit betrouwbare bronnen) en ik merk ook op school dat anderen mij met de nek aankijken.
Ik zit er over te denken of ik hier aangifte tegen kan doen van smaad of dat dat de zaak alleen nog maar erger zal maken.
Ik heb namelijk zelf niet de energie om wekenlang in de ellende te zitten maar ik vind dit ook niet bepaald leuk.
Deze jongen heeft inmiddels ook via twitter mijn zoon bedreigd dat hij hem in elkaar gaat slaan met een groepje jongens. Nu denk ik niet dat dat zo'n vaart zal lopen, maar toch..
Graag jullie advies dus...
jds
16-07-2012 om 10:41
Altijd vervelend
als er iets over je gezegd wordt, wat niet waar is. Maar mogelijk heeft moederlief het er thuis aan tafel over gehad, en bedoelde zij de figuurlijke versie van 'naar de keel vliegen'.
Ik zou me meer zorgen maken om die bedreiging door zoonlief... Mogelijk daarvan toch een melding maken bij de politie, maar die 'smaad' zou ik achterwege laten.
Veel sterkte in ieder geval....
Fiorucci
16-07-2012 om 12:31
Melden
De bedreiging zou ik melden bij de politie. En twitter die jongen dan even dat je op de hoogte bent en het gemeld hebt.
Elisabeth B.
16-07-2012 om 13:22
Contact opnemen
Waarom neem je niet nogmaals contact op met deze moeder in kwestie?
Je refereert dan aan je excuus, dat je dacht dat jullie conflict daarmee uit de wereld was maar dat je nu last hebt van berichten van haar zoon. Vraag haar of ze haar zoon daarop wil aanspreken. Ook zou ik het twitter bericht van haar zoon waarin hij jouw zoon bedreigt bewaren en met haar delen. Daarbij zou ik zeggen dat je dreigementen onacceptabel vindt en dat je er van uitgaat dat zij daar tegen optreedt. Vergeet niet met je zoon te delen dat je het zo gaat oplossen.
Mocht ze niets doen nav je verhaal, dan kun je alsnog escaleren en evt de politie inschakelen.
Ginny Twijfelvuur
16-07-2012 om 15:39
Wat elisabeth zegt
En de politie achter de hand houden...
Ik zou dus ook zeker tegen de betreffende moeder zeggen dat je je gedwongen voelt om naar de politie te stappen als dit zo door gaat. Je wil dat liever natuurlijk niet en daarom geef je haar de kans om het met haar zoon op te lossen. Ik zou dan trouwens beide zaken even aanstippen.
De smaad alleen zou ik normaal gesproken echt wel naast me neerleggen. Ik ga er dan maar vanuit dat de echt slimme mensen op het schoolplein wel weten wat voor vlees ze in de kuip hebben. En mij zou het het daarom niet waard zijn om daar veel energie in te steken. Die bedreiging vind ik echter een heel ander verhaal. Daar zou ik zeker werk van maken en daar zou ik ook niet te licht over denken. En als je dan toch bezig bent, dan kan de smaad ook meteen wel even recht gezet worden. Een soort van twee voor de prijs van één, zeg maar.
Even anoniem
18-07-2012 om 11:39
Bedankt
Maar ik geloof dat het met een sisser af is gelopen. Hebben niks meer gehoord of gelezen iig.
Blij toe want ik had niet veel zin om mijn energie hier nog eens in te steken, heb al genoeg aan mijn hoofd gehad de laatste tijd.
Toch bedankt voor de reacties!