Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

3 autostoeltjes achterbank (Romer King + ....???)

In onze Skoda Octavia Combi (2007) willen we 3 autostoeltjes op de achterbank plaatsen. Op het forom las ik hier al e.e.a. over, maar kwam nog niet het antwoord op mijn vraag tegen... Wie helpt?

Graag maken we gebruik van een stoel die we al hebben, een Romer King Plus (groep 1). Daarnaast willen we nog 2 zitverhogers/stoeltjes groep 2 plaatsen.

Wie heeft (door ervaring) tips waarmee we onze Romer kunnen combineren?
(Andere combinaties zonder Romer zijn ook welkom!)

Half a twin

Half a twin

13-07-2016 om 12:02

Geen ervaring maar een tip

Ga met de auto naar de winkel waar ze stoelen verkopen en vraag of je modellen mag passen op je achterbank voordat je tot aanschaf overgaat. Of leen diverse modellen die nog verkrijgbaar zijn van familie of vrienden, zodat je de ideale combinatie zelf kunt samenstellen. Dan kan je ook ervaren in welke volgorde je de kinderen moet vastsnoeren en of je er wel goed bij kan.
Toen mijn zus 3 stoelen op de achterbak had moest er altijd 1 zitverhoger even uit, twee kinderen in de andere stoelen, gordels vastmaken en dan de laatste zitverhoger weer terug, de boel goed aandrukken en dan de laatste op zijn plek zetten.

Ad Hombre

Ad Hombre

13-07-2016 om 18:56

mamavan3tal

"Andere combinaties zonder Romer zijn ook welkom"

Of ze het er om doen weet ik niet, maar 3 kinderen en twee auto's zijn bijna niet meer te doen in een normale auto.

Dus ruil de Skoda in voor een leuke MPV en zet de kinderen in aparte rijen op hun 'romers'

Kunnen er ook nog wat spullen mee op vakantie...

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

13-07-2016 om 20:22

Nee klopt

Dat is proppen....

Ad Hombre

Ad Hombre

13-07-2016 om 20:31

Oemphs

"3 kinderen en twee auto's"

Dat moest zijn '3 kinderen en 2 ouders'...

Andere auto

Yep, andere auto kopen... Tweedehands zijn flinke MPV's redelijk te doen qua prijs. Daar kunnen met gemak drie stoeltjes naast elkaar in zonder te proppen (proppen is niet echt veilig trouwens) en ook nog de vakantie-bagage. Bijvoorbeeld Peugeot 807 of Citroen C8, hebben nog schuifdeuren ook, is erg praktisch. Wij rijden er alweer een hele tijd met 3 kinderen en 2 volwassenen met veel plezier in rond!

ik denk dat de oplossing

van half a twin t goedkoopste is. Ga kijken op internet welke stoeltjes t smalste zijn. Ik zag er 1 van 45 cm (concord) en een van 47 cm (nania) en naar de winkel om te kijken of t past. Een andere auto kan ook..maar das iets duurder

Romer in het midden.

De romer is het breedst ter hoogte van de armleuning. Zoek twee verhogers met een armleuning die lager is dan de romer. Dus een combinatie die wat in hoogte verspringt zodat ze alledrie naast elkaar kunnen.

43 cm

Die van de hema is 43cm breed!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.