Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Dendy Pearson

Dendy Pearson

15-01-2015 om 13:39

225 bizarste kindernamen van 2014

http://www.vernoeming.nl/bizarste-kindernamen-2014

Ik vind Jean-Gennathalia echt niet kunnen, echt erg. En ik ken een Blos en gek genoeg ben ik daar aan gewend en ik vind het eigenlijk best een leuke naam.

Wat vinden jullie hiervan?

Dendy Pearson

Dendy Pearson

15-01-2015 om 13:41

aanvulling

Ik las nog even verder en ik zag Niké er ook tussen staan. Dat vind ik goed uitgesproken wel een leuke naam, maar in de praktijk zal het kind wel met het sportmerk worden aangesproken.

Thursday Next

Thursday Next

15-01-2015 om 13:51

Nou

het is ook best raar dat Jasmijn, Linde en Roos als naam wel kunnen, maar dat je met Klaver, Beuk of Brem in deze lijst komt te staan. Sterre is heel gewoon, maar Zon en Maan kunnen dan blijkbaar niet. Maarja, wie weet staan die namen over 20 jaar in de top 10.
Namen als Gil-Vheyannchelly en Roedjayhlyson, tja... Hoe kom je er op! Maar ja, wie weet went dat ook wel.

creabea

creabea

15-01-2015 om 14:09

lachen!

Erg grappig, dat lijstje. En ik ben wel benieuwd hoe mensen tot zulke voornamen komen. Adel zal misschien vernoemd zijn naar de britse zangeres Adele en Wiet is misschien een afkorting van Wieteke? En zouden de ouders van Belladonna geweten hebben dat dat een heel giftige plant is? (staat Oleander er ook tussen?)
En hoe moet ik Date en Peep interpreteren? Moet je dat op zijn nederlands uitspreken, of slaat het op het moment wanneer de kinderen verwekt zijn? Sommige vind ik wel heel leuk gevonden, zoals Adorabelle.

En die lange namen..... daarmee bezorg je je kinderen toch een levenslang ongemak doordat niemand weet hoe je het moeten uitspreken of schrijven?

Tine Winkel

Tine Winkel

15-01-2015 om 15:15

o, wat erg

ik heb ook een zeer bijzondere voornaam (nee, niet Tine dus...), maar als ik die lijst met bijzondere namen onderaan zie, dan valt die van mij reuze mee... Man, dat wordt echt vaak spellen...

Miekemieke

Miekemieke

15-01-2015 om 17:24

Pimo

Jaren geleden zat ik in de wachtkamer bij de uroloog. Er kwam een stel met een jongetje van een jaar of 3. Ze melden zich en even later kwam de verpleegkundige en ze zei er is een foutje gemaakt met de naam van uw zoon. Er staat een P in plaats van een T. De ouders zeiden hij heet echt Pimo, die verpleegkundige die kreeg een kleur. Wel sneu om een jongetje Pimo te noemen, die gaat de rest van zijn schooltijd door het leven als pimol. Moet je ook nog met je piem naar de uroloog.

Lynna

Lynna

17-01-2015 om 18:16

Qut

Ik las ook ergens dat de meisjesnaam Qut werd gegeven. Wie bedenkt dat nou?

En ik vraag me dan weer af

hoe een ambtenaar dit goed heeft kunnen keuren.....

Vreselijk.

Barvaux

Barvaux

18-01-2015 om 09:28

uitspraak

Ik kom mijn dochter aangeven met de naam Qwoet.... hoe spel je dat? Q u t. Ok, genoteerd...

Bellefleur

Bellefleur

19-01-2015 om 09:14

Date

Is een bekende naam. Ik denk dat het fries is. Spreek het op z'n nederlands uit, en niks mis. Gewone nederlandse namen zijn raar geworden, omdat we steeds meer engelstalig worden. Joke is raar geworden, net zoals Dick en Wierd. Ik heb gehoord dat het meisje dat Chardonnay genoemd is, wel blij was met haar naam. Haar tweede naam is Mercedes...

creabea

creabea

19-01-2015 om 12:21

Date

dat zal het vast zijn, in een ander lijstje (met alleen nederlandse of friese namen) zou je het waarschijnlijk niet op zijn engels lezen. Grappig, Joke had ik nog nooit zo geïnterpreteerd; bij iemand die ik ken die Jelly heet, moest ik wel gelijk aan pudding denken
Wij hebben dat probleem trouwens ook met een van onze kinderen, die heeft een niet veel voorkomende nederlandse naam, maar mensen die de naam niet kennen maken er iets engels van.

Aah.... die Pimo is echt sneu

Lucerna

Lucerna

19-01-2015 om 13:07

Mercedes

Mercedes is van oorsprong gewoon een meisjesnaam. Het automerk is vernoemd naar de dochter van de oprichter. We hadden ook een automerk Linda of Beate kunnen hebben

Bellefleur

Bellefleur

20-01-2015 om 09:04

Bintje

Is een aardappel. Vernoemd naar de dochter van de schoolmeester...

bertje1

bertje1

20-01-2015 om 15:43

Ghëarmiangelijanno

hahah die vind ik wel grappig

MamavanSenH

MamavanSenH

21-01-2015 om 17:16

Niké

Niké is op zich geen rare naam maar ik, tweetalig Frans opgevoed en spreek dus vloeiend Frans, kan niet anders dan er heel hard om lachen. Haal "niquer" (zelfde uitspraak) maar eens door een vertaalmachine...

MamavanSenH

Oei, haha! Wat erg!

Christel

Christel

22-01-2015 om 12:08

Ik ken een Nickay

en dat spreek je ook uit als Niké.

Hortensia

Hortensia

22-01-2015 om 12:40

Fokje

Heel ouderwets, maar het is toch een gewone meisjesnaam.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.