Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

2 kids goed idee?

goeiedag,

ik ben zwanger van de tweede en ben best gelukkig daarmee, maar ben ook ban g , wat met de financien is het te redden en dergelijke maar ik denk dat ik dat wel aankan , nu is het gewoon men schoonfamilie die willen nie liever dan dat ik dat wegdoe want we gaan in de shit geraken met twee kinderen en we kunnen dat niet aan omdat we moeten verhuizen (dit huis word verkocht) maar moet je daarom een nieuw leven wegdoen omdat we moeten verhuizen , ja ik ben ook wel wa bang voor de finacien maar ik zie het wel positief in , ben da zo beu die negativiteit , graag zou ik de mening horen van andere ouders die er 2 hebben , een eerlijke mening!

bedankt om al te lezen en hoop op jullie reacties

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mussie

Mussie

28-04-2013 om 17:04

Lastig te zeggen

Ik vind het lastig om er iets over te zeggen omdat ik de details van je situatie natuurlijk niet ken. Kinderen kosten natuurlijk veel geld, maar meestal denk ik dat als er eentje opgroeit, dat er ook wel een tweede bijkan. Maar je schoonfamilie maakt zich natuurlijk niet voor niets zorgen. Heb je al een nieuw huis? En wat vindt je partner? Ik denk overigens niet dat 'wegdoen' een reële optie is als je zelf gelukkig bent met deze zwangerschap. Daar word je vreselijk ongelukkig van, als je dat onder druk van anderen doet. En ik denk ook niet dat je snel spijt zult krijgen van je kind. Want daar ga je natuurlijk vreselijk veel van houden.
Moeilijk dus. Ik wens je veel wijsheid en sterkte en hoop dat je ondanks je zorgen toch een beetje kunt genieten.

Lieve rodea

Een kind is voorlopig niet zo heel duur hoor, behalve dan de kinderopvang (vind ik). Misschien willen je (schoon)ouders oppassen als je werkt? Als je geen werk hebt, heb je ook geen opvang nodig. Oja ook prijzig is de kunstvoeding als je geen borstvoeding kan of wilt geven (poedermelk ook vaak te krijgen via gratisoptehalen.nl). Qua kleding en babyspullen kun je hele veel gratis krijgen of goedkoop.
Kijk op gratisoptehalen.nl en kringloopwinkels, marktplaats.
Doe een oproep hier op OOL bij "vraag en aanbod" met wat je nog nodig hebt!! Gaat vast werken!
Je huis wordt verkocht. Ga je iets huren? Als je twee slaapkamers hebt, ben je in principe al klaar, de twee kinderen kunnen vast wel samen op 1 kamer (of die kleine een jaar bij jullie op de kamer als het moet).
Hoop dat je wat meer inkomen kunt regelen (jij of je man?) - niet "wegdoen" als je er niet achterstaat meid, laat je niet ompraten, het komt goed met financien!
Laat je weten wat je nodig hebt aan spullen bij "vraag en aanbod"?

Maak me vooral zorgen.....

...om hoe je je door je schoonfamilie op de kop laat zitten en je aan het wankelen laat brengen. Dat is niet goed voor jou en daarmee niet voor de rest van je gezin, inc. het kindje in je buik!

Ik weet niet hoe reeel hun zorgen zijn, het kan net zo hard jaloezie zijn, maar dit is geen steunen! Wat vind je man hiervan?

Mamvantwee

Mamvantwee

28-04-2013 om 20:12

En jouw familie?

Rodea, kiezen tussen een gewenst kind en een financiële angst is natuurlijk geen keuze. Wat eerder werd gezegd: als je een kindje niet laat komen omdat er financiële problemen zijn (of druk van de schoonfamilie), dan krijg je daar onherroepelijk spijt van.
Heb jij zelf geen familie? Je praat over de druk van je schoonfamilie, maar heb jij ouders, broers/zussen, vrienden, die je kunnen steunen?

Ik heb zelf twee kinderen. En ja, kinderen kosten geld. En ik vind ook dat twee echt drukker is dan één. Nu ze allebei op de basisschool zitten, is twee ook echt duurder dan één, zeker omdat ik niet twee kinderen van hetzelfde geslacht heb en dus weinig kleren kan hergebruiken voor de jongste. Maar je hoeft geen dure kleren te kopen als je bij de kringloopwinkel langsgaat, bijvoorbeeld. Ik heb geen idee wat je financiële situatie is. Hebben jullie wel een ander huis, als dit huis verkocht is? Is er plaats voor twee kinderen (beiden op dezelfde kamer laten slapen is geen probleem)?

Ik wens je hoe dan ook veel sterkte. Kies voor wat je hart je vertelt. Nieuw leven 'wegdoen' is geen zakelijke keuze.

groet, Mamvantwee

Kaaskopje

Kaaskopje

28-04-2013 om 20:26

Rodea

Als jij blij bent met deze nieuwe zwangerschap, heeft je schoonfamilie daar niets mee te maken. Ze mogen het onverstandig vinden, maar het blijft jouw beslissing.

Zelf beslissen

Toch is het wel belangrijk om de zorgen van je schoonfamilie in overweging te nemen. Hoe realistisch zijn die? En waar heb je rekening mee te houden? En waar kun je hun zorgen zelf wegnemen? Als ze nu al veel helpen in je gezin en financieel ondersteunen kan het bij hen een gevoel geven dat het hen over hun hoofd groeit. Overleg het met je partner hoe je dit kunt oplossen. Kinderen zijn fijn, maar inderdaad wil je ze wel kunnen verzorgen zonder in de problemen te komen. Denk realistisch voor jezelf en kijk waar jij zaken kunt verbeteren. Je wilt ook niet in de zorgen terecht komen met twee kinderen. Het is een afweging tussen je verlangen en de realiteit, beiden moet je zelf zeer serieus nemen.

Woensdag

Woensdag

28-04-2013 om 21:33

Hmm

Volgens mij gaat het er om wat jij en je partner ervan vinden om opnieuw vader en moeder te worden, en niet wat je schoonfamilie daar van vindt?
Als jullie 2 samen denken het allemaal aan te kunnen, dan is het prima. Ik zou er dan eerder aan denken om mijn schoonfamilie weg te doen. Liever dat dan mijn kind. Ik heb er zelf 2 en ze zijn elkaars grootste kado ooit. En ja, de 2e is relatief goedkoper dan de eerste. Denk trouwens ook eens aan "vroeger" toen de mensen gerust met 10 kinderen in een 4-kamerflatje woonden. Niet ideaal maar het ging toch.

Kaaskopje

Kaaskopje

29-04-2013 om 00:05

Rodea

Ik heb ook met jonge kinderen in de 'shit' gezeten. En dat is niet wat je wilt natuurlijk. Maar het belangrijkste is dat jij goed voor je kinderen bent en ze zoveel mogelijk een onbekommerde jeugd kunt bieden. Maak er binnen de mogelijkheden het beste van. Als jij het vertrouwen hebt dat dat je gaat lukken, dan lukt het je ook om je schoonouders daarvan te overtuigen. Los daarvan hebben je schoonouders geen zeggenschap over het aantal kinderen wat jij en hun zoon mogen hebben. Ze mogen wel hun zorgen uiten. Jij weet of die zorgen terecht zijn of niet.

Ik lees je bericht nog eens na, rodea

En ik lees dat je het positief in ziet, denkt dat je het wel aan kan en de negativiteit zo beu bent. Je schrijft "nu is het gewoon mijn schoonfamilie die willen niets liever dan dat ik het wegdoe... maar moet je daarom een nieuw leven wegdoen omdat we moeten verhuizen..."

Jouw keuze lijkt al gemaakt. Je zit alleen nog met je schoonfamilie in je maag.

Ik heb twee jongens hier rondlopen en het is af en toe druk en vooral veel genieten. Nogmaals wat ik duur vond was de kinderopvang (werken jullie allebei, dan heb je dus best wat inkomen, werk jij niet dan heb je ook geen kinderopvang nodig!). Luiers ook wel hoor, maar dat kan je duur en goedkoper maken. Goed kijken waar je iets koopt, aanbiedingen kopen.
Wordt de tweede een ander geslacht dan de eerste? Dan vooral tegen iedereen vertellen of het een jongetje of meisje wordt zodat ze weten wat voor kleertjes ze kunnen geven. Vooral vertellen tegen mensen wat je nodig hebt.
En niet teveel laten beinvloeden door wat je schoonfamilie vindt.

An-nA

An-nA

29-04-2013 om 17:15

Gewenst zijn is het allerbelangrijkst

persoonlijk vind ik dat je deze vraag te laat stelt. Je bent immers al zwanger. Je had je dit beter eerder af kunnen vragen maar je schrijft dat het welkom is. Nou dan, dat lijkt me voldoende, je bent er blij mee, nieuw leven, een gewenst kind, was ieder kind dat maar. Dat is het belangrijkst. Natuurlijk snap ik dat je je zorgen maakt, maar hopelijk redt je het en je berichtje straalt kracht uit naast het feit dat je je onzeker voelt over wat je schoonfamilie denkt. Niet doen hoor. Zelf heb ik ook 2 kinderen en ben er dolgelukkig mee. Ik praat vanuit een luxe positie vind ikzelf maar gun een ander dat ook. Daarom: een fijne zwangerschap toegewenst en geniet ervan, dit kind is door jou gewenst en dat is het belangrijkst

dc

dc

29-04-2013 om 23:46

Heb er 3

En waar je voor 1 eten hebt, heb je dat ook voor 2. En kleding enzo kun je vaak wel krijgen als je laat weten dat je tweedehands op prijs stelt. En slapen kunnen ze in dezelfde kamer.

Volg je gevoel! Een kind heeft de eerste jaren niet zoveel nodig. En over een paar jaar kan alles er weer veel beter uitzien!

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

30-04-2013 om 00:02

Ja hoor

Je kunt het zo duur maken als je zelf wil, maar dat hoeft helemaal niet. In principe zijn de luiers de grootste kostenpost de eerste jaren. De rest is allemaal prima te budgetteren. Via via, via de kringloop en via Marktplaats is prima te doen om aan spulletjes te komen, dus als je er eentje groot kunt brengen zou een tweede ook moeten kunnen.

Stenna

Stenna

30-04-2013 om 00:42

Heb er 1

en had er alles in de wereld voor opgegeven om er nog een te krijgen. Dus geniet ervan, prijs jezelf gelukkig en zie het als een geschenk. Wat anderen vinden doet er niet toe.

Rodea?

Hoe is het nu, heb je iets aan onze reacties?

O sorry ik zie het andere draadje

.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.