Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Vriend van dochter heeft geen verblijfplaats

Natje1812 schreef op 11-12-2024 om 17:49:

Er is idd begeleiding in België van het CAW tot 25 door 1 of andere reden niet voor hem.Hij had tot op een zeker moment een studio maar hij moest daar weg voor geluidsoverlast en omdat zijn begeleiding de huur niet betaalde…Volgens hem dus hier geloof ik sowieso niet veel van … Hij blijft onduidelijk over alles.

Mijn man is meer vastberaden of ik.Hij slaapt hier niet in de week enkel in het weekend.Hij heeft hem ook al aangesproken over het feit dat hij zal moeten gaan werken maar dan zegt hij gewoon ik weet het maar doet er verder niks mee.

Ik heb hem 2 dagen geleden een vacature doorgegeven heel laagdrempelig,afwassen/afruimen.Op loopafstand van zijn hostel en een full time contract hij zou dus genoeg kunnen verdienen om zijn hostel te betalen.In horeca zaken wordt ook vaak een maaltijd aangeboden…Maar hier heeft hij ook nog niks mee gedaan.Dus ja ik laat het nu even zijn beloop.Leger des Heils zoek ik wel nog even op.

Maar als hij onduidelijk is over alles, hoor je en ken je dan wel het echte verhaal?

Moet je hem niet even na checken of je wel degene in je huis hebt, die hij zegt te zijn?

BritgetJones007 schreef op 11-12-2024 om 18:35:

[..]

Maar als hij onduidelijk is over alles, hoor je en ken je dan wel het echte verhaal?

Moet je hem niet even na checken of je wel degene in je huis hebt, die hij zegt te zijn?

To kan nergens checken hoe dit werkelijk zit. Want instanties mogen niets vertellen. En deze jongen heeft contact tussen to en zijn begeleiding afgehouden. To is totaal onbekend met instanties op dit gebied en lijkt het verhaal van deze jongen maar aan te nemen. Iemand die zo van de straat komt, die ze een paar weken kent en die een heftig verleden heeft. Die gewoon doet wat hij wil en haar dochter meesleept. 

Die jongen heeft begeleiding en had een studio. Maar heeft zich niet aan de afspraken gehouden. Veroorzaakt overlast, werkt niet, geeft geld uit aan andere zaken. 

Als ik de man van to was zou ik geen onbekende man in mijn huis willen tijdens mijn afwezigheid. To en dochter zijn duidelijk niet in staat dit aan te pakken. Je haalt toch niet zomaar een onbekende van de straat om te gaan inwonen? Ook in het kader van de veiligheid van jouzelf en je spullen. Hij is geen regels en autoriteit gewend. Kan mij voorstellen dat haar partner dit als man absoluut geen veilig idee zal vinden. 

Jouw huis, jouw regels. Jammer voor haar zoekt ze maar een eigen plek. Kan ze doen en laten wat ze wil. Er uit met die vage gast en als het haar niet aanstaat gaat ze lekker mee.

Probeer hem zelf anders ook te leren kennen. Zodat er toch iets van begrip vanuit haar kan komen. Kan me voorstellen dat dit niet wenselijk is, maar heb je geprobeerd reëel met haar te praten? 
Zeker een lastige situatie

Natje1812

Natje1812

11-12-2024 om 21:05 Topicstarter

Ik denk wel dat hij de waarheid verteld in grote lijnen.Er staan hier enkele dozen van hem waar hij geen bergplaats voor heeft en daar zitten hoofdzakelijk foto’s in van hem en zijn moeder.Ik schat dat hij een normaal leven had tot hij een jaar of 10 was en dat de problemen toen begonnen zijn.

Mijn dochter mag morgen beginnen werken een dagje eerder dan gepland en ik hoop ergens dat de relatie zal doodbloeden als zij werkt en hij blijft lanterfanten.Tenzij ze zo naïef is dat ze hem financieel zal helpen maar ik heb een volmacht over haar rekening en heb haar wel verwittigd dat ze een deel moet sparen en als ik zie dat dat niet lukt zetten we het op een rekening waar ze voorlopig niet aan kan.Ze is er mee akkoord gegaan.

Natje1812 schreef op 11-12-2024 om 21:05:

Ik denk wel dat hij de waarheid verteld in grote lijnen.Er staan hier enkele dozen van hem waar hij geen bergplaats voor heeft en daar zitten hoofdzakelijk foto’s in van hem en zijn moeder.Ik schat dat hij een normaal leven had tot hij een jaar of 10 was en dat de problemen toen begonnen zijn.

Mijn dochter mag morgen beginnen werken een dagje eerder dan gepland en ik hoop ergens dat de relatie zal doodbloeden als zij werkt en hij blijft lanterfanten.Tenzij ze zo naïef is dat ze hem financieel zal helpen maar ik heb een volmacht over haar rekening en heb haar wel verwittigd dat ze een deel moet sparen en als ik zie dat dat niet lukt zetten we het op een rekening waar ze voorlopig niet aan kan.Ze is er mee akkoord gegaan.

Heel goed. Laat haar zich concentreren op haar eigen leven en toekomst. Dat kan niet met deze jongen. En hou haar financiën goed in de gaten. Niet dat hij druk gast zetten om haar te laten betalen. Zorg ook dat er geen roodstand mogelijk is. 

Oh hier schrik ik van. Hier een gelijksoortige situatie gehad, met als verschil dat het kind in kwestie nog maar 17 was en haar moeder nog leeft. Die heeft haar er gewoon uit gegooid. Haar vader is niet in beeld.
Ze woont nu permanent bij ons, ook al heeft ze geen relatie meer met mijn kind.
Hulpverlening was er niet echt (haar moeder hield dit af).  Woonruimte is er niet.
Ze lag mentaal helemaal in de kreukels en daar heb ik hulp voor geregeld. 

En ik kreeg soortgelijke reacties over dat ze van ons profiteert enz. En zeker in het begin heb ik wel wat regels moeten uitleggen, maar logisch toch als je zomaar in een vreemd gezin komt.

Ik vind het zelf onbegrijpelijk dat je een kind/jongere zo laat stikken. Ik ben blij dat ik kan helpen. Nu, 5 jaar later hebben we een fijne band. Ik zou haar voor geen goud meer willen missen.

Het lijkt me wel een verschil of iemand leerbaar is op gedrag, een vorm van dagbesteding heeft en bijvoorbeeld middelen gebruikt.
Ik vind het heel sneu voor deze jongen, maar als iemand hele dagen in jou huis rondhangt zonder dagbesteding en zich niks aantrekt van jouw grenzen en regels, in de nacht lawaai maakt etc. dan is het op de lange termijn niet houdbaar.

Ik vind het heel lief dat je iemand opvangt, maar niet iedereen kan en wil dat. Het vraagt veel van het hele gezin. Bovendien is TS geen hulpverlener en haal je iemand met ernstige en complexe problematiek binnen. De meeste mensen hebben niet de kennis en de professionaliteit om daarmee om te gaan. En voor professionals is het vaak ook fijn dat ze er niet mee in een huis hoeven te wonen. Dat schept ook een zekere afstand en rust.

kaatjecato schreef op 10-12-2024 om 17:08:

[..]

Natje zegt zelf dat ze deze jongen niet op straat wil zetten. En hij is gewoon de vriend van haar dochter. Dus je kunt hem helemaal uit huis willen weren, maar dat is de snelste manier om de relatie met je eigen kind te verslechteren.

En soms moet het eerst slechter met iemand gaan voordat het beter gaat. Maar Natje hoeft zich alleen bezig te houden met hoe het gaat als hij ben hen thuis is. Hebben ze dan last van hem? Meer dan als het andere jongen zou zijn?

Eigenlijk maak je je eigenaar van zijn problemen als je hem gaat proberen te managen en naar werk te sturen. Laat het probleem bij wie het hoort, en richt je alleen op wat bij jou hoort (is hij als gast in het weekend welkom en hoe loopt dat).

Is hij gewoon de vriend van haar dochter, of is dochter toegang tot onderdak en eten? Als hij daadwerkelijk iets om dochter zou geven, dan probeerde hij uit zijn daklozenleven te komen, maar hij sleurt dochter er ook in.

Of ze last van hem hebben? JA, lees de eerdere berichten... het leegvreten van de kasten, geen rekening houden met de ouders e.d. Daarnaast sleurt hij dochter mee in een daklozen bestaan. De meeste andere jongens, hebben gelukkig niet zoveel problemen,  waardoor ze we degelijk meer last heeft en er een dagtaak als hulpverlener bij heeft gekregen.  

Hij gedraagt zich niet als gast, waardoor hij ook niet welkom is. 

Wat geweldig 🥰 Atalanta

Vriend van dochter? In de openingspost van 14-11 staat dat de dochter hem 2 a 3 weken als vriend heeft. Ik zou niet accepteren dat iemand die ze net kent mijn huis komt terroriseren en zich niet aan mijn regels houdt. Ze is niet met hem getrouwd, ze kent hem net. 

Dus, wat zou je doen? Tsjor

Ik zou hem het huis uitweren en als dochter daar moeite mee heeft kan zij toch lekker met hem op straat zwerven. Na een nachtje in het park slapen komt ze met hangende pootjes terug. 

Atalanta schreef op 12-12-2024 om 11:57:

Oh hier schrik ik van. Hier een gelijksoortige situatie gehad, met als verschil dat het kind in kwestie nog maar 17 was en haar moeder nog leeft. Die heeft haar er gewoon uit gegooid. Haar vader is niet in beeld.
Ze woont nu permanent bij ons, ook al heeft ze geen relatie meer met mijn kind.
Hulpverlening was er niet echt (haar moeder hield dit af). Woonruimte is er niet.
Ze lag mentaal helemaal in de kreukels en daar heb ik hulp voor geregeld.

En ik kreeg soortgelijke reacties over dat ze van ons profiteert enz. En zeker in het begin heb ik wel wat regels moeten uitleggen, maar logisch toch als je zomaar in een vreemd gezin komt.

Ik vind het zelf onbegrijpelijk dat je een kind/jongere zo laat stikken. Ik ben blij dat ik kan helpen. Nu, 5 jaar later hebben we een fijne band. Ik zou haar voor geen goud meer willen missen.

Hier hetzelfde verhaal.  Zelfde leeftijd ook. Inmiddels  7 jaar bij ons. Maar hij werkte wel. Luisterde naar ons. We hebben hem flink  moeten heropvoeden. Veel begeleiding.  Had geen diploma's  enz, geen rijbewijs. Is nu goed terecht gekomen  en heeft zelfs een eigen huisje gekocht. 

Het kan dus ook goed gaan. Maar dan moet de persoon in kwestie ook willen. Wij hebben daar soms wat lichte dwang bij gebruikt. Je woont hier dus  niet : nee wil ik niet, je gaat het eerst proberen. Lukt t niet zien we verder. 

Als deze knul echt niks wil en alleen maar ( over) last geeft, zou ik hem denk ik toch de toegang tot mijn huis ontzeggen. Hoe moeilijk ook . Ik verwacht op zijn minst openheid en medewerking  als ik mijn nek voor je uitsteek.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.