Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
14-11-2024 om 20:34
Mijn dochter heeft sinds 2/3 weken een nieuwe vriend.Hij is wees en sinds hij meerderjarig is heeft hij geen vaste verblijfplaats meer.Hii woonde alleen in een studio maar verblijft nu in een hostel.Staat onder begeleiding maar door zijn meerderjarigheid schiet daar niet zoveel van over,…Mijn dochter laat hem nu altijd maar bij ons slapen en douchen.Ik ben hier niet mee akkoord maar ze komt elke dag wel met een uitleg/smoesjes en is hij hier weer.Hoe erg ik die situatie ook vind,ik ken hem niet,ik ken zijn achtergrond niet,hij werkt niet,studeert niet…
Mijn dochter verwijt mij dat ik hem niet help…Ze zet me met mijn rug tegen de muur en profiteert er van dat mijn man (haar stiefvader) niet thuis is.Hij is op zee tot 4/12.Ik wil geen jongen van 18 op straat laten slapen doch vind ik het absurd dat ik tegen mijn zin in deze situatie word gestoken.
15-01-2025 om 11:10
Beste TO. Ik vind jullie, ondanks de strubbelingen, nog steeds 'liefdevol' klinken. Aan jullie heeft het niet gelegen maar wellicht is hij door alle ellende in zijn korte leven best beschadigd en dan wordt het gewoon heel ingewikkeld binnen een gezin. Hij heeft begeleiding nodig. Triest dat iemand vanaf 18 het gewoon maar zelf uit moet zoeken. Dit maakt toch dat iemand alleen maar kan falen..
15-01-2025 om 13:52
Verstandig van je dochter dat ze deze relatie, die in alle opzichten niet gelijkwaardig was, heeft beëindigd. En hopelijk ziet ze in dat je een relatie niet aangaat om mensen te redden, maar om samen iets toe te voegen aan elkaars leven.