Weet jij welke voedingsstoffen je extra nodig hebt tijdens de zwangerschap? Deze vitamines zorgen voor een gezonde zwangerschap
Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Voorbehoedsmiddelen


Kataravrouw

Kataravrouw

02-12-2021 om 10:23 Topicstarter

Het was een test van de Kruidvat.

Stiefzoon moet gewoon een condoom omdoen. 

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

02-12-2021 om 12:34

MamaE schreef op 02-12-2021 om 09:31:

Voor het zingen de kerk uit is zo ongeveer de meest onveilige anticonceptie die er maar is. Ook van voorvocht kun je zwanger worden. Pil en condoom is het meest veilig maar als zij de pil consequent slikt is de kans op zwangerschap al heel klein.
Ik vraag me af of dat meisje wel ooit fatsoenlijke voorlichting heeft gehad. Bij zwangerschapstesten staat toch ook in de bijsluiter dat je twee (evenwijdige dus geen kruis) streepjes ziet als je zwanger bent? Best wel treurig dat iemand van twintig met een relatie dat soort dingen gewoon niet weet. Daar is ergens in de seksuele opvoeding iets mis gegaan of niet gebeurd.

Niet als ze de pil op een correcte manier slikt.Ben het wel met je eens dat dit meisje niet good voorgelicht lijkt te zijn... (en ook niet door de apotheek want ik geloof niet dat ze echt weet hoe de pil werkt) Treurig eigenlijk... blijkbaar waren ze daar beter in toen ik jong was want ik snapte alles rond mn tiende al...

Inderdaad niet 100% veilig. Ik ken 2 meiden die beiden door de pil heen zwanger waren geraakt. En ze hadden zorgvuldig geslikt. Allebei kind gehouden, relatie was verder oke en ze waren er (ook al was het onverwacht) erg blij mee. Maar het werkt dus echt niet voor 100% goed.

Ik verbaas me vooral over het stukje dat je schoondochter in paniek appt en het hele gesprek via de app werd gevoerd, tenminste zo komt het op mij over. Ik had haar meteen gebeld en ook daarna stiefzoon erbij geroepen en ze het hele verhaal laten doen. 
Blijkbaar is er bij beide iets niet helemaal goed gegaan in de seksuele voorlichting. Pil en combinatie is inderdaad een prima advies, maar de kans is echt heel klein dat je zwanger raakt tijdens pilgebruik, behalve inderdaad als je hem bent vergeten, hebt overgegeven etc. Steeds voor het zingen de kerk uit gaan lijkt me heel onprettig en gespannen tijdens het vrijen en dus echt niet nodig. 

Maar jongeren halen tegenwoordig al hun informatie van internet en dat is helaas niet altijd de juiste informatie. Zo kwam mijn dochter net bij me met de mededeling dat ze een blaasontsteking had en al een week klachten. Op mijn vraag waarom ze niet naar de huisarts was gegaan, kreeg ik het antwoord dat ze ergens op internet het advies had gelezen het eerst een week aan te kijken  Ik heb haar maar heel snel met een potje met inhoud richting huisarts gestuurd en gezegd dat ze dit niet meer moet doen. 
Even offtopic dus, maar wel vaak zoals het bij jongeren gaat. 

AliceM1982 schreef op 02-12-2021 om 12:34:

[..]

Niet als ze de pil op een correcte manier slikt.Ben het wel met je eens dat dit meisje niet good voorgelicht lijkt te zijn... (en ook niet door de apotheek want ik geloof niet dat ze echt weet hoe de pil werkt) Treurig eigenlijk... blijkbaar waren ze daar beter in toen ik jong was want ik snapte alles rond mn tiende al...

Klopt, maar voor het zingen de kerk uit voegt niks toe aan pil en/of condoom en maakt onveilige seks zonder voorbehoedsmiddelen ook niet echt veiliger.

Ik denk dat het dus tijd is dat dit meisje fatsoenlijk wordt voorgelicht over wat er wel en niet werkt, wat wel en niet veilig is en hoe je een test moet aflezen. Want anders gaat er nog veel vaker paniek komen vrees ik.

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

02-12-2021 om 14:56

MamaE schreef op 02-12-2021 om 14:07:

[..]

Klopt, maar voor het zingen de kerk uit voegt niks toe aan pil en/of condoom en maakt onveilige seks zonder voorbehoedsmiddelen ook niet echt veiliger.

Ik denk dat het dus tijd is dat dit meisje fatsoenlijk wordt voorgelicht over wat er wel en niet werkt, wat wel en niet veilig is en hoe je een test moet aflezen. Want anders gaat er nog veel vaker paniek komen vrees ik.

Dat is waar, heb jij weer gelijk in. Verder ben ik het met je eens.  

Wat betreft het 'ik ken mensen die wel door de pil zwanger werden terwijl ze hem heus goed slikten' verhaal, excuser maar die verhalen vinf ik niet zo geloofwaardig. De pil is een heel erg betrouwbaar middel maar of het klopt dat de persoon in kwestie hem altijd goed gebruikt heeft kan een ander nooit weten i.m.o. 

(Ik double Dutch overigens zelf ook..)

offtopic Tango:" 
Maar jongeren halen tegenwoordig al hun informatie van internet en dat is helaas niet altijd de juiste informatie. Zo kwam mijn dochter net bij me met de mededeling dat ze een blaasontsteking had en al een week klachten. Op mijn vraag waarom ze niet naar de huisarts was gegaan, kreeg ik het antwoord dat ze ergens op internet het advies had gelezen het eerst een week aan te kijken

icon_e_surprised.gif

Ik heb haar maar heel snel met een potje met inhoud richting huisarts gestuurd en gezegd dat ze dit niet meer moet doen."

Dat kun je de jongeren niet kwalijk nemen als de ouderen het ook niet weten.🙂
80% Van de blaasontstekingen gaat vanzelf met een week over. Daar kun je dus best even een week mee wachten. 

Bijtje82

Bijtje82

02-12-2021 om 22:09

_Anoniem_ schreef op 02-12-2021 om 12:48:

Inderdaad niet 100% veilig. Ik ken 2 meiden die beiden door de pil heen zwanger waren geraakt. En ze hadden zorgvuldig geslikt. Allebei kind gehouden, relatie was verder oke en ze waren er (ook al was het onverwacht) erg blij mee. Maar het werkt dus echt niet voor 100% goed.

Onze eerste (inmiddels 10jr) is ook gewoon door de pil heen gezwommen. En jawel.. Met bijna 20 wkn kwamen we er pas achter. Gewoon m'n periodes gehad, weliswaar licht maar dat had ik altijd. En al die tijd de pil doorgeslikt.

Was wel even spannend. Nu ben ik geen grote drinker, maar met de feestdagen toch wel een paar wijntjes op. Dus de eerste echo was nogal spannend. Gelukkig helemaal gezond en een super lief en intelligent jochie. 

Was zelf altijd nogal sceptisch over vrouwen die pas zo laat achter een zwangerschap kwamen. Maar ik had nergens last van, van een buikje was ook geen sprake. Pas toen ik erachter kwam was die buik er ook ineens.

Wat het vriendinnetje van To haar stiefzoon betreft.. Ze komt voor een 20 jarige niet bepaald intelligent over.. Op die leeftijd wist ik wel degelijk hoe de pil te gebruiken. Daarbij legt een arts bij eerste gebruik ook uit hoe het werkt alvorens hij het voorschrijft. 

Max88 schreef op 02-12-2021 om 20:01:

offtopic Tango:"
Maar jongeren halen tegenwoordig al hun informatie van internet en dat is helaas niet altijd de juiste informatie. Zo kwam mijn dochter net bij me met de mededeling dat ze een blaasontsteking had en al een week klachten. Op mijn vraag waarom ze niet naar de huisarts was gegaan, kreeg ik het antwoord dat ze ergens op internet het advies had gelezen het eerst een week aan te kijken

icon_e_surprised.gif

Ik heb haar maar heel snel met een potje met inhoud richting huisarts gestuurd en gezegd dat ze dit niet meer moet doen."

Dat kun je de jongeren niet kwalijk nemen als de ouderen het ook niet weten.🙂
80% Van de blaasontstekingen gaat vanzelf met een week over. Daar kun je dus best even een week mee wachten.

Dat is mijn ervaring helaas niet hoor. En ik heb altijd begrepen dat je maar beter zo snel mogelijk contact op kan nemen met de huisarts, om erger te voorkomen. Maar zal hier zo even een nieuw draadje over starten.

MamaE schreef op 02-12-2021 om 09:31:

Voor het zingen de kerk uit is zo ongeveer de meest onveilige anticonceptie die er maar is. Ook van voorvocht kun je zwanger worden. Pil en condoom is het meest veilig maar als zij de pil consequent slikt is de kans op zwangerschap al heel klein.
Ik vraag me af of dat meisje wel ooit fatsoenlijke voorlichting heeft gehad. Bij zwangerschapstesten staat toch ook in de bijsluiter dat je twee (evenwijdige dus geen kruis) streepjes ziet als je zwanger bent? Best wel treurig dat iemand van twintig met een relatie dat soort dingen gewoon niet weet. Daar is ergens in de seksuele opvoeding iets mis gegaan of niet gebeurd.

Sorry ik heb bij de voorlichting ook niet besproken hoe de uitslag van een positieve zwangerschapstest eruit ziet. Dat is namelijk afhankelijk van de test.

Maar het voorkomen van blinde paniek, het niet goed lezen van de handleiding, niet goed weten wanneer je (of je partner) wel of niet zwanger kan zijn is wel iets wat je je dochter (en ook (stief)zoon) moet leren. 

AliceM1982 schreef op 02-12-2021 om 14:56:

[..]

Dat is waar, heb jij weer gelijk in. Verder ben ik het met je eens.

Wat betreft het 'ik ken mensen die wel door de pil zwanger werden terwijl ze hem heus goed slikten' verhaal, excuser maar die verhalen vinf ik niet zo geloofwaardig. De pil is een heel erg betrouwbaar middel maar of het klopt dat de persoon in kwestie hem altijd goed gebruikt heeft kan een ander nooit weten i.m.o.

(Ik double Dutch overigens zelf ook..)



"De pil is een zeer betrouwbare anticonceptiemethode. Hoewel de kans dat je zwanger wordt bij de pil zeer klein is, geeft geen enkele vorm van anticonceptie 100% garantie. Wanneer je de pil netjes elke dag slikt dan is de kans op een zwangerschap kleiner dan ongeveer 1%."


Dus ja bij meer dan 1 op de 1000 pilgebruiksters die de pil juist slikt gaat het mis.

Kataravrouw

Kataravrouw

03-12-2021 om 11:56 Topicstarter

Het meisje is idd niet zo slim en ik denk ook wat minder goed voor gelicht door haar ouders. Wij waren op werkvakantie toen we die appjes kregen, anders hadden we ze bij ons gevraagd om ze er mee te helpen.
Het lijkt mij ook heel lastig om telkens voor het zingen de kerk uit te gaan....dat gaat vaker mis dan goed lijkt mij.
We hebben het ze nu goed uitgelegd. Merk wel dat ze het beide lastig vinden er openlijk en vrij over te praten. 

Kataravrouw schreef op 03-12-2021 om 11:56:

We hebben het ze nu goed uitgelegd. Merk wel dat ze het beide lastig vinden er openlijk en vrij over te praten.

Huh? Dat lijkt mij nu juist zo normaal. Wees hier duidelijk over: jullie kunnen altijd bij ons terecht als je het even niet meer weet en ook wij vinden het lastig om hier met jullie over te praten maar seks is iets waar je volwassen voor moet zijn en waar je geen risico's moet gaan lopen. 

Tango schreef op 02-12-2021 om 22:15:

[..]

Dat is mijn ervaring helaas niet hoor. En ik heb altijd begrepen dat je maar beter zo snel mogelijk contact op kan nemen met de huisarts, om erger te voorkomen. Maar zal hier zo even een nieuw draadje over starten.

Mijn huisarts gaf dat ook aan, drink maar heel veel water, dan gaat het meestal binnen een paar dagen beter. En bij mij werkt dat inderdaad. De keren dat ik blaasontsteking had voelde ik dat vaak in de nacht, en dan niet meer kunnen slapen van het rot gevoel en het gevoel te moeten plassen de hele tijd (en pijn bij het plassen). Dan ging ik maar naar beneden, zette een hele grote pot thee en dan maar op de computer en de hele tijd koppen thee naar binnen werken en veel plassen (maar er was dan ook vocht genoeg om te plassen) en vaak was het dezelfde dag al een stuk minder erg en de dag erop al bijna weg. Dus ja, bij mij werkt dat.
Maar een vriendin van mij ging altijd direct aan een antibiotica kuur.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.