Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Uit huis

Zoonlief heeft eindelijk iets voor zichzelf gevonden! Hij blijft in ons dorp gelukkig.
Maar wat heeft hij allemaal nodig? Hij heeft straks best wel de ruimte.
Ik kom niet verder dan stofzuiger, strijkplank, strijkijzer


Madeliefjees schreef op 14-10-2022 om 19:35:

En waarom moet het volgens sommigen hier van de kringloop komen? Heb je daar zelf ook je pannen vandaan? Hij heeft vast al heel lang kunnen sparen.

Nee, ik kreeg de oude pannen van mijn oma. Ook tweedehands.

Ik vind sommige reacties hier wel een beetje kribbig overkomen. Kan best zijn dat TO gewoon een enthousiaste ouder is en wil meedenken.

Enfin: TO, wat is het voor woning en wat heeft hij al? Dat maakt het iets gemakkelijker met bedenken wat echt zinnig is. 

Madeliefjees schreef op 14-10-2022 om 19:35:

En waarom moet het volgens sommigen hier van de kringloop komen? Heb je daar zelf ook je pannen vandaan? Hij heeft vast al heel lang kunnen sparen.

Er zijn ook hele mooie starterspakketten te koop. Die heb ik zelf ook een gekocht bij blokker toen ik op kamers ging. Daar zaten verschillende soorten borden in, bestek, kopjes, precies goed. Ik zou ook niet naar de kringloop gaan 😅 hema heeft ze ok volgens mij en ikea ook wel denk ik.

De halve Ikea

Marquise schreef op 14-10-2022 om 19:39:

[..]

Nee, ik kreeg de oude pannen van mijn oma. Ook tweedehands.

Ik vind sommige reacties hier wel een beetje kribbig overkomen. Kan best zijn dat TO gewoon een enthousiaste ouder is en wil meedenken.

Enfin: TO, wat is het voor woning en wat heeft hij al? Dat maakt het iets gemakkelijker met bedenken wat echt zinnig is.

Ja maar het is toch juist heel leuk om als jong volwassene op jezelf te gaan wonen en dat allemaal zelf uit te zoeken! En hoppa daar komt mamma weer om alles onder controle te houden en te regelen

als er iets ontbreekt, kan dat altijd nog gekocht worden 😉

Goede internetverbinding

Koelkast groot genoeg voor bier voor hem en een paar vrienden. Magnetron. Bed. Condooms. De rest is luxe denk ik.

Verzekeringen afsluiten?

Madeliefjees schreef op 14-10-2022 om 19:35:

En waarom moet het volgens sommigen hier van de kringloop komen? Heb je daar zelf ook je pannen vandaan? Hij heeft vast al heel lang kunnen sparen.

Ik heb van alles bij de kringloop vandaan, pannen toevallig niet, maar bij mijn pannen zitten wel veel afdankertjes van anderen. Niks mis mee toch? Lekker goedkoop ook voor die jongen.

Volgens mij is het allemaal wel genoemd, bed, wat stoelen, tafel, bank, kast, keukengerei, handdoeken.

Bolmieke schreef op 14-10-2022 om 19:56:

[..]

Ja maar het is toch juist heel leuk om als jong volwassene op jezelf te gaan wonen en dat allemaal zelf uit te zoeken! En hoppa daar komt mamma weer om alles onder controle te houden en te regelen

Dat laatste is wel een heel negatieve aanname. Je weet helemaal niet of daar in dit geval sprake van is.

Bolmieke schreef op 14-10-2022 om 19:56:

[..]

Ja maar het is toch juist heel leuk om als jong volwassene op jezelf te gaan wonen en dat allemaal zelf uit te zoeken! En hoppa daar komt mamma weer om alles onder controle te houden en te regelen

Ik vind dat je er wel iets heel negatiefs van maakt met controle en regelen. Ik heb destijds zelf vanalles uitgezocht en bij bepaalde zaken ook advies aan mijn ouders gevraagd.

Maar het zal wel aan mij liggen.

Lali

Lali

14-10-2022 om 20:12 Topicstarter

Daglichtlamp schreef op 14-10-2022 om 19:24:

[..]

Als je kind voor het eerst het huis gaat denk je toch gewoon mee als ouders? Dat heeft niets met mannen te maken.

Om advies te kunnen geven: gaat hij zelfstandig wonen of op kamers met gedeelde voorzieningen? Dat maakt nogal uit voor wat hij nodig gaat hebben.

Hij gaat zelfstandig wonen in een appartement. En hij heeft een prima baan, is dik in de 20. Maar een beetje chaotisch, dus ik maak een lijstje voor hem. Dan kan hij zelf zijn keuzes maken en de rest regelen.

Madeliefjees schreef op 14-10-2022 om 19:35:

En waarom moet het volgens sommigen hier van de kringloop komen? Heb je daar zelf ook je pannen vandaan? Hij heeft vast al heel lang kunnen sparen.

Ik heb idd hele mooie pannen van BK, van de Kringloop. Waarschijnlijk van iemand die van gas op inductie is overgestapt.
Is nog duurzaam ook. Niet alles hoeft splinternieuw te zijn. 

Lali

Lali

14-10-2022 om 20:15 Topicstarter

Marquise schreef op 14-10-2022 om 19:39:

[..]

Nee, ik kreeg de oude pannen van mijn oma. Ook tweedehands.

Ik vind sommige reacties hier wel een beetje kribbig overkomen. Kan best zijn dat TO gewoon een enthousiaste ouder is en wil meedenken.

Enfin: TO, wat is het voor woning en wat heeft hij al? Dat maakt het iets gemakkelijker met bedenken wat echt zinnig is.

Hij heeft inderdaad al een slaapkamer met allerlei spullen. Het gaat vooral om de rest. Ik zie hier toch al dingen staan waar ik zelf niet opgekomen was (kapstok bv!)
Het is een appartement met slaapkamer, huiskamer, keuken en badkamer.

Lali schreef op 14-10-2022 om 20:12:

[..]

Hij gaat zelfstandig wonen in een appartement. En hij heeft een prima baan, is dik in de 20. Maar een beetje chaotisch, dus ik maak een lijstje voor hem. Dan kan hij zelf zijn keuzes maken en de rest regelen.

Doe je goed hoor  .
Toch ook leuk om samen te doen. Mijn jongste wacht nog steeds op een woning, Randstad. 

oudmaarnognietkoud schreef op 14-10-2022 om 20:12:

[..]

Ik heb idd hele mooie pannen van BK, van de Kringloop. Waarschijnlijk van iemand die van gas op inductie is overgestapt.
Is nog duurzaam ook. Niet alles hoeft splinternieuw te zijn.

En ik heb een le creuset van de kringloop: van €150 voor €3,-. Ik heb ook van alles van de kringloop. Ik heb toevallig een BK pannenset gekregen maar een grote soeppan heb ik ook van de kringloop en verder nog heel veel andere spullen. Of op een andere manier tweedehands. Ik ga vaak eerst een paar keer bij verschillende kringloopwinkels kijken. Pas als ik het daar niet kan vinden, koop ik het nieuw. Maar goed, daar moet je zin in hebben: het is ook een beetje een liefhebberij. Het heeft iets van verzamelen. Anders dan gewoon meteen gaan kopen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.